Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - brommer start slecht

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 888 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50226 - brommer start slecht
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Contactsleutel- 7-6-2008 18:11 Print topicpost

Posts: 356
Sinds kort/2 weken lang al start mijn brommer echt kut.. Ik snap het niet, de carb is niet vies, het filter zit niet verstopt, het luchtfilter is mooi schoon. het is ook alleen s'morgens of als ie een tijd 12 uur ofzo niet gelopen heeft..

het is echt vervelend, hij start dan al helemaal niet elektrisch, met de kickstarter ook niet, je moet hem echt een meter of 20 aanlopen? eerder was het altijd zo dat je even moest choken en na 200 meter de choke eraf en was het goed..

het rare is dat ie wel normaal loopt als ie eenmaal warm is?
Het is de carburateur niet, de kleppen staan ook nog goed. de choke is ook nog in orde.

wat is het probleem?
 

Derbi-Olaf 7-6-2008 18:14 Print reply

Posts: 14999
ontsteking te laat?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Contactsleutel- 7-6-2008 18:15 Print reply

Posts: 356
het is een cdi ontsteking dus dat kan nooit
het betreft hier dus een 4takt blok van een originele honda dax
 
Derbi-Olaf 7-6-2008 18:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
het is een cdi ontsteking dus dat kan nooit
het betreft hier dus een 4takt blok van een originele honda dax

Het kan evengoed, wel fijn dat je ff het type blok vermeld,
Maar je grondplaat kan nog altyd verdraait zijn, CDI of met contactpunten.
Ze kunnen bijde te laat of te vroeg staan
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Contactsleutel- 7-6-2008 18:17 Print reply

Posts: 356
mijn grondplaat heeft een vaste bevestiging, hij kan niet verdraaien.. de cdi pakt het tijdstip door een blokje aan de buitenkant vant vliegwiel..

het gaat om een 50cc std honda 4takt

de ontsteking moet wel goed staan want hij loopt wel gewoon goed als ie warm is
 
Derbi-Olaf 7-6-2008 18:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
mijn grondplaat heeft een vaste bevestiging, hij kan niet verdraaien.. de cdi pakt het tijdstip door een blokje aan de buitenkant vant vliegwiel..

het gaat om een 50cc std honda 4takt

de ontsteking moet wel goed staan want hij loopt wel gewoon goed als ie warm is

oké, en hij verzuipt niet? (dit kan eventueel toch komen door het luchtfilter of een vlotternaald die blijft hangen)

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Contactsleutel- 7-6-2008 18:20 Print reply

Posts: 356
hij heeft altijd een afwijking gehad, als ie stationair loopt en je trekt volgas slaat ie uit met een bwoaaop geluid.. maar dat komt door mijn goedkope imi carburateur...

er zit een twin-air filter op, vlotternaald heb ik nog niet naar gekeken, ik merk wel dat het gas laatste tijd zwaarder gaat als de motor loopt, als ie uit staat gaat het wel heel soepel
 
Derbi-Olaf 7-6-2008 18:23 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
hij heeft altijd een afwijking gehad, als ie stationair loopt en je trekt volgas slaat ie uit met een bwoaaop geluid.. maar dat komt door mijn goedkope imi carburateur...

er zit een twin-air filter op, vlotternaald heb ik nog niet naar gekeken, ik merk wel dat het gas laatste tijd zwaarder gaat als de motor loopt, als ie uit staat gaat het wel heel soepel

BWOAAAP geluid wil meestal zeggen dat hij te arm staat.
Misschien heb je toch iets van een warmloper gehad daardoor (overguns is de kans klein bij viertakt)
Heb je wel nog evenveel compressie?
(en als ik je verhaal voor de rest hoor zou ik het toch bij je carburateur zoeken)

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Contactsleutel- 7-6-2008 18:26 Print reply

Posts: 356
laatst is idd een keer mijn zuiger tegen een klep geklapt, de bovenkant van de zuiger heeft een heel klein putje (1 bij 1 mm ofzo). maar de paar dagen naa die vastloper was het nog wel goed.. zouden mijn zuigerveren beschadigd zijn?

 
Derbi-Olaf 7-6-2008 18:27 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
laatst is idd een keer mijn zuiger tegen een klep geklapt, de bovenkant van de zuiger heeft een heel klein putje (1 bij 1 mm ofzo). maar de paar dagen naa die vastloper was het nog wel goed.. zouden mijn zuigerveren beschadigd zijn?


Als je compressie hetzelfde is als voorheen lijkt me dat niet, is je klep niet scheef ? het kan zijn dat die niet volledig afdicht.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
-Contactsleutel- 7-6-2008 19:02 Print reply

Posts: 356
de kleppen zijn vervangen net als de tuimelaars..
 
Vehikel 7-6-2008 19:04 Print reply

Posts: 2903
Heb je de kleppen ook ingeschuurt?
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Derbi-Olaf 7-6-2008 19:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tosser
de kleppen zijn vervangen net als de tuimelaars..

Heb je bougietje ook al eens gewisseld? (nu ik er zo ff aan denk:P)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
patrick tzr rijder 7-6-2008 19:31 Print reply
Posts: 273
volgens mij heeft hij gewoon te weinig commersie, tjek je zuigerveren effe.
 
mien vrouw zei die brommers de deur uit of ik. soms mis ik haar.
StephenOtto 25-6-2008 21:40 Print reply

Posts: 1193
idd ... mijn suzuki start soms ook slecht en nu weet ik dat het dan aan de bougie ligt ... altijd al start ie slecht dan doe ik er een nieuwe bougie in en dan start ie gewoon weer goed ... wel leuk, je leert je motor kennen

of heb je de oplossing al?

Dit bericht is gewijzigd door StephenOtto op 25-6-2008 om 21:40 uur.
 
KTM SX 250!!

Dit topic is 973 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved