Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Derbi Senda rijdt ene dag harder dan de andere

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50224 - Derbi Senda rijdt ene dag harder da...
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Murdock 7-6-2008 17:45 Print topicpost
Posts: 9
Reed pas van school naar huis, reed in de stad en ging een drempel af. Ineens maakt de uitlaat een veel scherper en harder geluid, dus ik denk die is gescheurd ofzo dus ff gestopt. Maar kon er niks aan ontdekken, alles was in orde. Gewoon verder gereden, en wat denk je: hij rijdt ineens 10km/u harder (80/85 ipv 70/75) en hij trekt veel harder op. Dus ik blij, later nog ff testen op dezelfde weg heen en terug (ivm wind) en het klopt idd: hij trok veel harder op en z'n top lag 10km/u hoger.

Volgende ochtend weer naar school, reed perfect. Maar toen ik 's middags weer naar huis reed, was ie ineens weer 'normaal' en reed ie weer 70/75! Dus ik bedenken wat het zou kunnen zijn, en het leek met het meest voor de hand liggend dat er een propje in de uitlaat zat die losgeschoten was en nu weer vast was gaan zitten. Dus ik de uitlaat uitgebrand (leuk werkje trouwes ), maar nee hoor, geen verschil.

Alles geprobeerd, zelfs zonder demper, maar hij liep gewoon niet harder dan 75. De vorige eigenaar zei dat ie wel es op de rollerbank had gestaan en dat ie toen 85 liep, dus met hoe ie ff liep kan dat wel, maar nu gewoon niet. Hij loopt trouwes nou harder in z'n 4 en in z'n 5 dan in z'n 6, en toen ie 80/85 liep en als ik dan in z'n 5 schakelde, liep ie juist minder hard, zoals het hoort denk ik.

Toen m'n volgende theorie: ik dacht dat er iets met de timing van de cilinder was. Het zou namelijk alles verklaren: het andere geluid in de uitlaat, dat ie minder hard loopt en dat ie in z'n 4 en z'n 5 harder loopt. Dus, ik m'n vliegwiel eraf geprobeerd te halen. Lukte niet, want ik had geen poelietrekker die er overheen paste. Vanmiddag maar ff een poelietrekker met schroefdraad gekocht bij de brommerboer, en toen het vliegwiel eraf gehaald. Ik dacht dat er iets aan de ontsteking verschoven was ofzo, maar alles zat gewoon perfect vast, er was niks aan te ontdekken. Dus ik teleurgesteld, en begin dit topic hier op BF te typen. Ineens komt m'n vader naar me toe met 't vliegwiel en zegt: moet je nou es kijken: de uitsparingen van de magneet zitten niet boven de gaatjes. Ik meteen ff een foto gemaakt:



Dat zou het dus kunnen verklaren. Alleen dan de volgende kwestie: hoe krijg ik de magneet in godsnaam weer op de goeie plaats?


[ edit ] OK, daar lag het dus niet aan... dingetje dat scheef zat was alleen een omhulsel voor de vaste magneten die op de buitenkant gelijmd zaten. Word er echt gek van... wat zou het dan kunnen zijn? Carburateur ofzo? of toch uitlaat? [ /edit ]

Dit bericht is gewijzigd door Murdock op 7-6-2008 om 19:26 uur.
 

Djeep 7-6-2008 22:03 Print reply

Posts: 8621
Het zou idd je prop of katalisator kunnen zijn die los zit en af en toe toch de boel blokeerd. Zou gewoon ff je pijp open gooien.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Stefan00 8-6-2008 13:12 Print reply
Posts: 130
Klinkt meer als afstelling, de ene dag is de luchtsamenstelling anders dan de andere dag.
 
Owner of a Rieju RR Spike
- Han - 8-6-2008 14:23 Print reply

Posts: 9667
denk het niet stefan, 10 km/uur is best veel.

Zou idd je uitlaat kunnen zijn. Haal die maar ens open
 
<10.000 posts
Jelmer MX 8-6-2008 14:38 Print reply

Posts: 13514
als je je uitlaat schut, hoor je dan wat rammelen?

ik denk dat je katalysator gewoon los zit
 
Murdock 8-6-2008 17:41 Print reply
Posts: 9
Toen ik m'n uitlaat los had, hoorde ik idd wel wat rammelen, maar niet hard ofzo. Volgens mij was dat gewoon wat stukkies roest en was dat na het uitbranden weg, maar weet ik niet zeker.

Het ligt dus waarschijnlijk aan de uitlaat als ik het zo hoor, meteen een goeie reden om een Gianelli Conti d'r op te leggen . En dan kan ik daarna nog m'n standaard uitlaat ff open gooien.
 
Rick_koningslust 8-6-2008 18:13 Print reply

Posts: 1467
het is je katalysator die er los in ligt, had ik ook. hij lieps soms feller als anders.
openslijpen, eruit halen en weer dichtlasse dus.
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Murdock 8-6-2008 21:50 Print reply
Posts: 9
Precies hetzelfde probleem ja, feller is de beste omschrijving. Tx. Waar kan ik 'm dan trouwes t makkelijkste open slijpen zodat ik er goed bij kan?
 
mtx-motard 8-6-2008 21:51 Print reply

Posts: 14947
ander vliegwiel halen en dan proberen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
john deere powerrr 8-6-2008 21:55 Print reply
Posts: 1211
in de bocht op die las daar istie het dikst dus het makkelijkst ste lassen
tip: laat hem een stukje vast zitte en buig hem dan om zodat je weet hoe die precies trug vast moet
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
john deere powerrr 8-6-2008 21:55 Print reply
Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
ander vliegwiel halen en dan proberen.




weet je wat zo een kreng kost?
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
Royal Club 8-6-2008 21:57 Print reply

Posts: 60390
nou? hoeveel?
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
john deere powerrr 8-6-2008 21:58 Print reply
Posts: 1211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
nou? hoeveel?



nou ontsteking (origineel) kost 135 en een opriginele ontsteking met vleigwiel wask 250 euro kwijt bij daeler

 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189
MB streetfighter 8-6-2008 22:00 Print reply

Posts: 100
hebben senda's een katalysator dan??
mij is verteld van niet maar ze zijn wel lomp zwaar
en dr rammelt bij mij wel iets in het dikste stuk
 
(typ)fouten onder voorbehoud
-Bassie- 8-6-2008 22:01 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
[...]



nou ontsteking (origineel) kost 135 en een opriginele ontsteking met vleigwiel wask 250 euro kwijt bij daeler




koop je hem 2de hands.

@ TS inbox ff voor een vliegwiel
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
RowdyCross 8-6-2008 22:01 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB streetfighter
hebben senda's een katalysator dan??
mij is verteld van niet maar ze zijn wel lomp zwaar
en dr rammelt bij mij wel iets in het dikste stuk


Mijne heeft geen kat


 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus

Dit topic is 5114 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved