Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - schuifschade herstellen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 749 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50195 - schuifschade herstellen
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Sj_dt 5-6-2008 16:14 Print topicpost
Posts: 886
Hallo,
Ik ben nu een beetje aan het kijken voor een motor, nou was ik daarstraks bij een dealer. Hij had een honda cbr 600 f(1997) staan, maar wel met schuifschade. Motorisch verders perfecht.
De prijs is er ook naar dat hij schuifschade heeft. Maar in welke mate en hoe is schuifschade fatsoenlijk te herstellen. Tuurlijk blijf je het altijd zien, maar een beetje netjes maken kan wel.

Mij vraag is dus hoe je dat aan moet pakken en wat voor reslultaat je ermee kunt bereiken. iemand miss foto's?
 

Tommyofzo 5-6-2008 16:16 Print reply

Posts: 6934
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sj_dt
Hallo,
Ik ben nu een beetje aan het kijken voor een motor, nou was ik daarstraks bij een dealer. Hij had een honda cbr 600 f(1997) staan, maar wel met schuifschade. Motorisch verders perfecht.
De prijs is er ook naar dat hij schuifschade heeft. Maar in welke mate en hoe is schuifschade fatsoenlijk te herstellen. Tuurlijk blijf je het altijd zien, maar een beetje netjes maken kan wel.

Mij vraag is dus hoe je dat aan moet pakken en wat voor reslultaat je ermee kunt bereiken. iemand miss foto's?

is 'schuif schade' niet een beetje een groot begrip?
 
bart de scootergek 5-6-2008 16:17 Print reply

Posts: 8916
Schuifschade kan vaak meer zijn dan je verwacht, meestal zie je alleen het kapwerk. Denk aan kuipbeugels bij de voorkuip, carterdelen die de grond hebben geraakt, clipons die niet recht zijn, subframe niet meer recht. Dit zijn dingen die in het eerste geval niet zo heel erg opvallen, maar achteraf erg duur uit kunnen vallen.
 
Honda RC-33
Sj_dt 5-6-2008 16:19 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Schuifschade kan vaak meer zijn dan je verwacht, meestal zie je alleen het kapwerk. Denk aan kuipbeugels bij de voorkuip, carterdelen die de grond hebben geraakt, clipons die niet recht zijn, subframe niet meer recht. Dit zijn dingen die in het eerste geval niet zo heel erg opvallen, maar achteraf erg duur uit kunnen vallen.


oke daar moet ik idd goed op letten als ik hem ga kopen. Maar volgens mij is nauwelijks het geval. Wat ik tot nu toe kon zien is het alleen het kapwerk.
Onder schuifschade versta ik hier dat de rechter kant van de motor een stuk over de grond geschaafd heeft. Dus de uitstekende delen zijn gewoon afgeschaafd zegmaar. Ik heb het dus over het kapwerk.
 
Custers 6-6-2008 9:16 Print reply

Posts: 4747
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: bart de scootergek
Schuifschade kan vaak meer zijn dan je verwacht, meestal zie je alleen het kapwerk. Denk aan kuipbeugels bij de voorkuip, carterdelen die de grond hebben geraakt, clipons die niet recht zijn, subframe niet meer recht. Dit zijn dingen die in het eerste geval niet zo heel erg opvallen, maar achteraf erg duur uit kunnen vallen.


Maar een dealer zal je niet zomaar betoepen lijkt mij, maar evengoed een goed idee
 
Ride like the wind.
Convergence 6-6-2008 9:54 Print reply

Posts: 2192
als het alleen krassen zijn kan je het makelijk fixen. Gewoon goed plamuren en schuren met korrel 1000 en het word wel perfect en als je het helemaal mooi wilt laat je het spuiten dan zie je er niets meer van.
 
Project 2010 zie project Snowhite
Sj_dt 6-6-2008 11:53 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Convergence
als het alleen krassen zijn kan je het makelijk fixen. Gewoon goed plamuren en schuren met korrel 1000 en het word wel perfect en als je het helemaal mooi wilt laat je het spuiten dan zie je er niets meer van.


helemaal opnieuw spuiten ben ik sowieso niet van plan. Dat het een beetje te zien is vind ik niet zo erg, ik koop ook geen nieuwe motor, maar tmoet wel netjes zijn. En van een afstand dus niet direct zichtbaar.
 
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 6-6-2008 11:56 Print reply

Posts: 13700
Op een deal gooien met de dealer dat hij het bijwerkt bij aankoop ?
 
Sj_dt 6-6-2008 12:02 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Trax
Op een deal gooien met de dealer dat hij het bijwerkt bij aankoop ?


nou, hij wist niet zo goed wat hij ermee moest, omdat hun normaal geen schademotoren aannemen bij inruil. Als ik hem zo mee zou nemen kon ik hem hebben voor 2500.
Het gaat om zo'n motor:
http://www.forum-aut...cbr_600_f_1997_3.jpg

Dit bericht is gewijzigd door Sj_dt op 6-6-2008 om 12:02 uur.
 
Bennix 6-6-2008 12:42 Print reply

Posts: 667
lichte krassen kan je na goed poetsen met turtle wax zo goed als weg werken maar de rest kan je dnek beter plamuren/gladschuren
 
pangolopalanga - Forum en Nieuws Moderator 6-6-2008 13:34 Print reply

Posts: 8625
Via ebay of motorsloperij de kuipdelen zoeken is de simpelste en soms zelfs de goedkoopste manier.
Ik heb zelf wel eens stickers gesneden, maar je moet er een beetje geluk en geduld mee hebben.

edit check hier eens kost wel 300 euro.


Dit bericht is gewijzigd door pangolopalanga op 6-6-2008 om 13:39 uur.
 
Heb je ontsteking ? Ja oorontsteking.

Dit topic is 1173 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved