Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Honda DAX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 505 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50194 - Honda DAX
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mb-rider 5-6-2008 16:07 Print topicpost

Posts: 453

ik kan een honda dax krijgen voor weinig geld maar ik vroeg me een paar dingen af,

zijn die brommers beetje betrouwbaar qua stuk gaan en motorisch etc.. en wat zijn dan de meeste problemen ermee.

zit er veel onderhoud aan motorische? en roeste die dingen snel.. (heb ik een enorme hekel aan )

hoe zit dat met die semi-automaat versnellingen? kun je zomaar schakelen en dat hij dan binne in automatisch koppelt?, vind ik zo'n raar idee

alvast bedankt
 

Vehikel 5-6-2008 16:17 Print reply

Posts: 2903
Als het een echte Honda is, is ie onverwoestbaar. Het zijn wel oldtimers dus ze vergen wel wat onderhoud, maar alles wat nog ori. Honda is, is van goede kwaliteit.
1 x in de zoveel tijd (10.000 km) dien je de kleppen te stellen, maar dat is prima zelf te doen. Ook de ontsteking moet af en toe gesteld worden (na ong. 5000 km).
Ik weet het niet zeker of dat bij de Dax ook is (bij de C50 igg wel), maar daar schakel je idd zonder koppeling, op het moment dat je de pook beweegt ontkoppelt ie automatisch.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
mb-rider 5-6-2008 16:33 Print reply

Posts: 453
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Vehikel
Als het een echte Honda is, is ie onverwoestbaar. Het zijn wel oldtimers dus ze vergen wel wat onderhoud, maar alles wat nog ori. Honda is, is van goede kwaliteit.
1 x in de zoveel tijd (10.000 km) dien je de kleppen te stellen, maar dat is prima zelf te doen. Ook de ontsteking moet af en toe gesteld worden (na ong. 5000 km).
Ik weet het niet zeker of dat bij de Dax ook is (bij de C50 igg wel), maar daar schakel je idd zonder koppeling, op het moment dat je de pook beweegt ontkoppelt ie automatisch.


hoe lang gaan de cilinder en zuiger etc mee bij een 4takt?

klinkt verder wel best.. onsteking is geen probleem en de kleppen (nog nooit gedaan maar dat moet dan ook wel goedkomen) vast wel wat te vinden op internet

verder nog tips waar ik misschien op moet letten als ik hem koop ?

 
Citta92 5-6-2008 16:36 Print reply

Posts: 614
dax 125cc 4 takt heb ik hier staan althans me vader.
Is imi dus chineze rotzooi, maar ding loopt netjes 80/85.
Niet verrot te krijgen, en kleppen gaan lang mee hoor.

Lekker zuinig en tog fel.
4 versnellingen.

Andere nok as kan er nog in , maar 110/120 met zo ding rijden is geen pretje maar 80 is het al eng
 
Vehikel 5-6-2008 16:38 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
[...]


hoe lang gaan de cilinder en zuiger etc mee bij een 4takt?

klinkt verder wel best.. onsteking is geen probleem en de kleppen (nog nooit gedaan maar dat moet dan ook wel goedkomen) vast wel wat te vinden op internet

verder nog tips waar ik misschien op moet letten als ik hem koop ?


Indien goed behandelt gaan die jarenlang mee, je ziet vaak nog oude Honda's met originele cilinder en zuiger. In principe gaan ze een stuk langer mee dan bij 2takten. (want het word er minder heet, en heeft 2 x minder arbeidsslagen te voorduren).

Waar je goed op moet letten is het framgedeelte achter het blok, daar kan het nog wel 's rot zijn, ook de achterbrug moet je goed in de gaten houden. Verder moet je naar het motorgeluid luisteren, dus dat je niks hoort mee rammelen of kraken.

Hoe je moet kleppen stellen kan je hier vinden:
http://www.brommerfo...faq/artikel/178/last
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
mb-rider 5-6-2008 16:59 Print reply

Posts: 453
wat alsss.. de achterbrug verrot of krom is , waar kun je die dingen kopen dan voor een normale prijs ? (leertouwer 359 euries nieuwe 2e hands nie gezien...)

en als het frame achter alleen opp roest heeft dan is het zeker wel een must dat alles uit elkaar gaat en het frame gestraald en gecoat word?



 
Vehikel 5-6-2008 17:17 Print reply

Posts: 2903
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mb-rider
wat alsss.. de achterbrug verrot of krom is , waar kun je die dingen kopen dan voor een normale prijs ? (leertouwer 359 euries nieuwe 2e hands nie gezien...)

en als het frame achter alleen opp roest heeft dan is het zeker wel een must dat alles uit elkaar gaat en het frame gestraald en gecoat word?




Achterbruggen vind je vaak nog wel op beursen, anders slaag je wel op het 4takt-forum (4takt.net). Nieuwe zijn idd erg duur (298 euro bij Rovaza.nl). Of je moet 'm opknappen (lassen is meestal wel nodig).

Het frame kan wel is gescheurt of doorgerot zijn, dan is het idd het best om het frame te stralen, opknappen en dan te coaten.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 2119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved