Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Reviseren 4-taktblok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
MF: Het werd weer ti...
BeF: Voorvork keerri...
Project: Rd50 Cafera...
MF: Beste wensen voo...
BeF: zelfbouw
BeF: Nieuwe gebruike...
Project: ThaSuzukiTs...
Project: MTX80s moto...
BeF: Kreidler dice s...
BeF: Probleem koppel...
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
A: Verkocht - mag ve...
A: Beta RR 125 2 tak...
G: Tankkap suzuki ts...
G: Banden
A: Rieju MRT 2014
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
User: RUTGER_86
User: Blukaap
Gallery: MTX80 ot
User: MC Beuner
Project: MTX80s moto...
Motor: Honda MTX-ot
Motor: Honda Algemee...
User: Blukaap2
Project: Rd50 Cafera...
Bromfiets: Orion Ove...
   Online Users
   Er zijn 884 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50190 - Reviseren 4-taktblok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1036 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

kirill 5-6-2008 0:30 Print topicpost

Posts: 77
Ik zit met een probleem en dat is:


Ik heb een tijdje geleden voor mijn skyteam gorilla een ander motorblok gekocht via marktplaats. Een ss50 ori honda 70 cc blok wel te verstaan.


Maar ik wil in de zomer op toer alleen móét het blok uit elkaar, nagekeken, vervangen wat er vervangen moet worden, en weer in elkaar gezet worden, alleen ik kan dit niet!!


Ik weet er echt wel wat vanaf maar ben nog een beetje nieuw in de viertakt dus ik moet het nog allemaal even ontdekken. Blokje loopt nu niet want me cilinder moet nieuw. Het moet echt nagekeken worden. Ik heb er al mee gereden alleen toen is het distributieketting wieltje waarmee je dat kettinkje spant gebroken terwijl het volgens de verkoper helemaal goed was dus ik vertrouw het niet meer en wil hem nu voor de vakantie helemaal open hebben.

Dit bericht is gewijzigd door Thijsse op 5-6-2008 om 0:33 uur.
 

fs180 5-6-2008 0:36 Print reply

Posts: 1346
Meestal zetten we een vraag in een topic

ik raad het aan het zelf te doen, via race-eend.com (dacht ik) zijn er vast handleidingen te vinden, tis geen onmogelijk werk, je moet dr allee even gaan zitten
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
mtlover 5-6-2008 0:38 Print reply

Posts: 2372
Martijn II - Forum en Sales Moderator 5-6-2008 1:23 Print reply

Posts: 9841
leer hoe een viertakt motor werkt, en regel een werkplaatshandboek.

je leert het op geen enkele manier beter dan door het gewoon te doen, zo heb ik het ook geleerd.

Nadeel van wat er bij jou gebeurd is is dat je kleppen wel eens vol de zuiger geramd kunnen hebben als je distributie klapt.

 
Too cool for school!
zwarte-beuner 5-6-2008 9:26 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Martijn II
leer hoe een viertakt motor werkt, en regel een werkplaatshandboek.

je leert het op geen enkele manier beter dan door het gewoon te doen, zo heb ik het ook geleerd.

Nadeel van wat er bij jou gebeurd is is dat je kleppen wel eens vol de zuiger geramd kunnen hebben als je distributie klapt.



kromme kleppe tik tik tik tik tik tik.

nee maar indd gewoon zelf doen en juiste gereedschap aanschaffen, en een werkplaats handboek.

goede voorbereiding treffen
 
brommerloos
Eat My Dust 5-6-2008 11:17 Print reply

Posts: 2562
breng hem anders weg naar Leertouwer, of Loef
kost wat maar is dan wel goed
 
Eat My Dust Reply`s altijd +4
Makrolon 5-6-2008 12:16 Print reply

Posts: 6733
ik zou het juist ernorm leuk vinden als ik zo;'n blokje had. ga er rustig voor zitten en haal het blokje stap voor stap uit elkaar, maak foto's en vraag eventueel hier wat wat je niet weet. of regel een werkplaatshandboek.
 
KTM 525 EXC Supermoto

Dit topic is 1036 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved