Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - MB 85 km/h??

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1109 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5019 - MB 85 km/h??
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 691 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

LE-Man 9-8-2002?18:03 Print topicpost
Posts: 500
Ik heb dus een Honda MB-5 met 50cc snell en een Homoet 70cc Speciaal uitlaat en een 12mm carbateur.. nou gaat ie volgens de teller 90(maar dat geloof ik niet helemaal) maar ik rij wel meer dan 80. waarom is MB sneller dan TSX(50cc)?? en MT(met 70cc??) ligt dat alleen aan de uitlaat?? ik vind het maar vaag , maar wel cool!!
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com

LE-Man 9-8-2002?18:07 Print reply
Posts: 500
bthew ik heb een filmpje, miss kunnen jullie inschatten hoe hard ik ga..

[url]http://www.clubs.nl/community/docfolder_display.asp?club=Honda+MB%2C+Suzuki+TSX&doc=957048F3-3B5A-4055-8A3E-FFD8D93C5E8A[/url]
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
MBBBBBB 9-8-2002?18:09 Print reply
Posts: 2340
Nee hoor, kan van alles zijn ( misschien ook wel merk en kwailiteit )
Ouderdom, slijtage, hoe de onderdelen bij elkaar passen.... bandenmaat. velgen...... weet ik veel...... dat maakt niks uit, is gewoon toeval..... hang alles hetzelfde onder een brommer, en wedden dat er dan nog verschil in zit...

Had je toch eigenlijk zelf ook wel kunnen bedenken
 
Blukaap 9-8-2002?18:13 Print reply

Posts: 10006
merk vd cilinder vielleicht ?
Een 50 zeta zal heel wat harder lopen dan een 50imi.
 
Bastila is lief
MBBBBBB 9-8-2002?18:14 Print reply
Posts: 2340
Quote:
Originally posted by: TSX Mad-Man?

bthew ik heb een filmpje, miss kunnen jullie inschatten hoe hard ik ga..

http://www.clubs.nl/...55-8A3E-FFD8D93C5E8A


Dat kan je toch never nooit niet inschatten vanaf een filmpie :a
BTW alleen geluid?
 
SkaBla [Pim] 9-8-2002?18:16 Print reply

Posts: 4659
haha volgens mij ga je geen 80 maar is moeilijk te zeggen, zit ook wel beel bij MMMMBBBBB..
maar tsxen zijn gewoon niet zo heel snel maar met een 50snel is wel de 90 te halen! maar slijt veel te hard.

[This message is edited by "TSX" SkaBla on 9-8-2002 18:17]
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Rudy 9-8-2002?18:17 Print reply

Posts: 3471
ja, maar denk niet dat hij 85 gaat
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Blukaap 9-8-2002?18:18 Print reply

Posts: 10006
Denk het ook niet, zal 75/80 zijn ongeveer.
 
Bastila is lief
SIWWN 9-8-2002?19:54 Print reply
Posts: 7079
IK denk dat die zo'n 70/75 gaat
 
Rudy 9-8-2002?22:26 Print reply

Posts: 3471
ja zo iets
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Steve_ZHC 10-8-2002?13:55 Print reply

Posts: 2716
Quote:
Originally posted by: Blukaap?

merk vd cilinder vielleicht ?
Een 50 zeta zal heel wat harder lopen dan een 50imi.


Nou sorry hoor, maar dat ben ik dus ABSOLUUT NIET met je eens omdat, toen ik mijn MT net had, er onder mijn MT eens een 50 snel imi zat, die een compressie had v/e 70cc, een optrekvermogen van een 70cc en een top van 85 met originele carb + Luhao50 uitlaat + 4 bak + origineel luchtaanzuigrubber in't filter, dat reed 2 goed afgestelde MT's met 50 Zeta eruit.
En nu heb ik een imi 70, dat gaat idd niet zo snel of gek als een merkcilinder, maar bij 50cc zweer ik bij imi!!!
Kameraad van me had hele poos geleden ook een 50 Zeta, die liep vast en nu zit er een imi onder, ding loopt ong 85 en trekt in z'n 1 en 2 op het achterwiel, met dezelfde set-up als de mijne (zelfs mijn ouwe uitlaat zit eronder) maar dan met grote luchtrubbers, en nu ga je mij niet vertellen dat je dat met een goed afgestelde merkcil (50cc) harder rijdt als met een imi, want dat is dus gewoon niet zo.

Wat wel zo is, en daar moet ik de imi-hater-clan gelijk in geven, in de imi cilinders zijn de poorten maar lukraak geplaatst, maar zoals mijn 70imi die ik nieuw heb;
mijn ouwe 70 liep met 4 bak en 16mm 85 op teller met overtoeren,
met mijn nieuwe 70 loopt die met 5 bak en 18mm 70 met precies dezelfde set-up.

Maar Jan tuned mijn cilinder, die ik vanavond kan ophalen (feest!!!) en die zei dat met de spoelpoorten die er nu inzitten (standaard) een topvermogen inzit van 11.000 tot 15.000 rpm :n en hij vertelde dat als hij dat zou doen (dus optimaal tunen) ik meteen een binnerotor kan halen of mijn vliegwiel af laten draaien...
Dus extreem zijn ze wel en dat extreme slijten waar die imi-haters het over hebben, nog nooit van gehoord, na een jaar die 50 imi te hebben mishandeld (altijd volgas, max. optrekken) zijn alleen de zuigerveren 1 keer vervangen en het heeft altijd perfect gelopen!
 
LE-Man 10-8-2002?16:48 Print reply
Posts: 500
nou ik heb met 5 andere brommers vergeleken en op een digitaale teller ga ik 80/85 toch echt, en op het filmpje was ik nog niet op top.
 
NSR tekoop!! mail voor meer info leo_van_drie@hotmail.com
FastCrosser 10-8-2002?18:35 Print reply
Posts: 473
Mijn tsx 50snel haalt de 90 hoor! Hij slijt alleen idd wel snel, maar een tsx is over het algemeen wel fokking langzaam en traag ja!

50snel merk???
16mm carb mikuni 120sproeier mikuni
13-53 (tandwielverhouding)
Proma 50cc uitlaat + proma 50cc/80cc demper
nul compressie

[This message is edited by Laurens TS50X on 10-8-2002 18:41]
 
Langzaam...ZZZzzzZZZzzz

Dit topic is 691 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved