Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #50189 - Kawasaki AR50 met een Honda MB50-ui...
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 3352 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
occ1s |
4-6-2008 22:45 |
Posts: 131 |
Hah volluk
Heb hier een Kawa AR50 nog thuis, maar er is door de vorige eigenaar flink (verkeerd) geknutseld.
De uitlaat is verlast om hem te ontgrenzen, alleen volgensmij is dit verkeerd afgelopen, aangezien hij nauwelijks op toeren komt (met de standaard vertanding).
Nu heb ik via via gehoord dat 'r veel MB50 onderdelen onder passen, en aangezien een uitlaatje van een Kawa ar50 toch zo'n 50 euro duurder is, wil ik dit toch overwegen.
Heeft iemand ervaring met een Kawa AR50? Zo ja, valt er bij wijze van een Proma GP (voor de MB50) onder een Kawa AR50 te zetten zonder spul te verlassen etc.
Graag zo spoedig mogelijk antwoord...
|
|
|
|
Fabio |
4-6-2008 22:49 |
Posts: 1737 |
zonder te verlassen gaat dat niet passen
|
|
|
|
mb-rider |
4-6-2008 22:55 |
|
occ1s |
4-6-2008 22:57 |
Posts: 131 |
Jammer.. want een homoetje voor de ar kost al 110 euro..
Maar, om het dan zeker te weten, luidt de vraag, zal hij met een homoetje toch een top van 80 kunnen halen (wat nu 65 is).
Rijd met vertanding (voor.. standaard.. zou nie weten welke) en achter heb ik een 43 op gegooid... maar in de 6 komt ie lange nie op toeren..
|
|
|
|
occ1s |
4-6-2008 23:07 |
Posts: 131 |
Wat past er zo 1,2,3, wel onder een ar50, stel dat er een mb5 cilinder op kan, kan de uitlaat erook zo onder, of zie ik dat verkeerd..
|
|
|
|
rik hulkenberg |
4-6-2008 23:09 |
Posts: 10029 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Wat past er zo 1,2,3, wel onder een ar50, stel dat er een mb5 cilinder op kan, kan de uitlaat erook zo onder, of zie ik dat verkeerd..
dat zie mischien verkeerd kan een andere uitlaat aansluiting zijn
weet het niet heb een ar50 cil nog nooit gezien
|
|
|
|
Fabio |
4-6-2008 23:18 |
Posts: 1737 |
mb cilinder past niet op een ar50. Zou dat wel passen, dan past de ophanging van de uitlaat nog steeds niet op het frame.
Wat betreft je snelheid kan ik het niet zo zeggen.
|
|
|
|
occ1s |
4-6-2008 23:25 |
Posts: 131 |
Ok.. maar wat kan ik het beste doen.
Zou een homoetje de doorslag kunnen zijn?
Of zou dit geen zin hebben op een 50cc met 14mm carburateur?
|
|
|
|
-jaZper- |
5-6-2008 0:25 |
Posts: 3841 |
koop die homoet, voor mb zijn die net zo duur en er is geen betere (behalve opmaat)
als je cilinder nu de 9 a 10.000 toeren haald dan zou ik het wel doen
is het zoon cilinder die net de 8000 toeren haald dan is een homoet nix
|
|
groene motoren gaan harder |
|
occ1s |
5-6-2008 9:29 |
Posts: 131 |
Homoetje besteld voor de AR50, krijg m zaterdag binnen als het allemaal goed loopt.
Alleen ff afstellen en gáán
|
|
|
|
Matthijsar50 |
5-6-2008 12:21 |
Posts: 1029 |
check mijn uitlaat ff in mn gallery... die is tof
|
|
Peugeot 106 rallye ph2! |
|
occ1s |
5-6-2008 13:48 |
Posts: 131 |
Maar, Matthijs, je gaat toch niet zeggen dat ik die uitlaat voor niets besteld heb he?
Zal hij met die normale homoet beter lopen dan de standaard uitlaat?
En zo niet. die uitlaat is besteld en komt over 2 werkdagen binnen, maar zou ik de 80 halen? Zo niet, heb nog een 17,5mm Spaco liggen hier voor de puch die ik niet gebruik, en ik kan een schuimfilter van mn puch afhalen, zou ik het dan redden?!
|
|
|
|
Baasbas |
5-6-2008 13:51 |
Posts: 2176 |
als je het goed afstelt moet je met die Homoet zonder problemen de 80 halen met je standaard cilinder en 14mm carburateurtje
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
occ1s |
5-6-2008 13:54 |
Posts: 131 |
danku danku ,
Alleen heb nog wat probleempjes met voorontsteking,
wat ik gewend was is een vliegwiel met contactpunten, met grotere sleuven, zodat je zo met je schroevendraaier je grondplaat kon draaien.
Nu zie ik 2 kleine sleuven, (cdi) en ik zou nie weten waar ik moet beginnen?.
Iemand die hier raad mee weet?
|
|
|
|
fordrwd4ever |
5-6-2008 19:38 |
Posts: 107 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: occ1s
Hah volluk
Heb hier een Kawa AR50 nog thuis, maar er is door de vorige eigenaar flink (verkeerd) geknutseld.
De uitlaat is verlast om hem te ontgrenzen, alleen volgensmij is dit verkeerd afgelopen, aangezien hij nauwelijks op toeren komt (met de standaard vertanding).
Nu heb ik via via gehoord dat 'r veel MB50 onderdelen onder passen, en aangezien een uitlaatje van een Kawa ar50 toch zo'n 50 euro duurder is, wil ik dit toch overwegen.
Heeft iemand ervaring met een Kawa AR50? Zo ja, valt er bij wijze van een Proma GP (voor de MB50) onder een Kawa AR50 te zetten zonder spul te verlassen etc.
Graag zo spoedig mogelijk antwoord...
Ik heb nog een zo goed als nieuwe Gianelli uitlaat liggen voor een AR50.
Deze past er zo onder, zonder iets aan te passen
Mocht je interesse hebben, ik hoef er niet veel voor te hebben
|
|
Idiot outside, but why? |
|
occ1s |
7-6-2008 17:35 |
Posts: 131 |
Tja, heb nu helaas al 130 neergeteld voor die homoet.
Zal wel ongeveer hetzelfde zijn, hoe hard liep je ermee?
|
|
|
|
Dit topic is 3352 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|