Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - CDI spartamet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1042 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50165 - CDI spartamet
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 7773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 3-6-2008 19:42 Print topicpost

Posts: 1096
Me buurman heeft net een (snellere) cdi in zn spartamet gezet, maar nu gaat hij zeg maar "4-takten" op top. Weet iemand waar dit aan ligt? Moet je de sproeier veranderen ofzo met die speciale cdi?
 

mtx-motard 3-6-2008 19:43 Print reply

Posts: 14947
4takten?

een sparta met blijft 2takt, hoe hard hij ook gaat
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
riccardot 3-6-2008 19:44 Print reply

Posts: 1096
Ja ik weet niet of je die term kent, maar ik bedoel er gewoon mee dat hij zeg maar gaat pruttelen, gewoon elke keer een slag overslaan oid.
 
mcdronkz 3-6-2008 19:44 Print reply

Posts: 32777
Een viertakt loopt lekker zuinig, dus ik zou het lekker zo laten.
 
riccardot 3-6-2008 19:45 Print reply

Posts: 1096
Kan ook ja maar ik zie nergens kleppen dus volgens mij heetf het toch te maken met cdi er zal toch vast wel eens iemand anders zijn geweest met dit probleem?

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 3-6-2008 om 19:45 uur.
 
mcdronkz 3-6-2008 19:45 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ja ik weet niet of je die term kent, maar ik bedoel er gewoon mee dat hij zeg maar gaat pruttelen, gewoon elke keer een slag overslaan oid.


Wat is dat nou weer voor onzin. Een viertakt doet juist meer slagen:

Inlaatslag
Compressieslag
Arbeidsslag
Uitlaatslag

Hoe kom je erbij dat het een viertakt is als 'ie slagen overslaat ?

Nooit van gehoord.
 
Viertakt 3-6-2008 19:46 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx-motard
4takten?

een sparta met blijft 2takt, hoe hard hij ook gaat


'Viertakten' gebeurt als een 2takt een arbeidsslag mist, meestal komt dit inderdaad door een te rijk mengsel of een verkeerd ontstekingstijdstip.

Eerst even kijken of je een ontgrensde CDI kunt vinden, daarna pas gaan klooien met je afstelling.


edit:
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Wat is dat nou weer voor onzin. Een viertakt doet juist meer slagen:

Inlaatslag
Compressieslag
Arbeidsslag
Uitlaatslag

Hoe kom je erbij dat het een viertakt is als 'ie slagen overslaat ?

Nooit van gehoord.


Dan ontsteekt het mengsel een keer niet, dan mist hij een arbeitsslag. Hetzelfde als stotteren omdat je mengsel veels te rijk staat.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 3-6-2008 om 19:47 uur.
 
Viertakt uber alles.
riccardot 3-6-2008 19:47 Print reply

Posts: 1096
Ik bedoel er mee, dat het net lijkt of hij maar om de slag vonkt, dat lijkt dus op een viertakt. En nee hij slaat dus geen slag over, maar een vonk. Althans dat lijkt zo.

@Cryvahoc: er zit juist sinds net een ontgrensde cdi onder.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 3-6-2008 om 19:47 uur.
 
mtx-motard 3-6-2008 19:47 Print reply

Posts: 14947
misschien heb je te maken met het zeldzame 3takt geluid
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Viertakt 3-6-2008 19:48 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Ik bedoel er mee, dat het net lijkt of hij maar om de slag vonkt, dat lijkt dus op een viertakt. En nee hij slaat dus geen slag over, maar een vonk. Althans dat lijkt zo.

@Cryvahoc: er zit juist sinds net een ontgrensde cdi onder.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 3-6-2008 om 19:47 uur.


Ietsje armer afstellen dan maar.
 
Viertakt uber alles.
riccardot 3-6-2008 19:48 Print reply

Posts: 1096
Haha jongens, ik kopieer gewoon direct wat mn buurman zei, dus ff vergeet dat "4-takten" maar weer

Maar het lijkt me dat je toch niks hoeft af te stellen als enkel het ontstekingstijdstip verandert, wat nu het geval is met een "ontgrensde" cdi.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 3-6-2008 om 19:49 uur.
 
mcdronkz 3-6-2008 19:48 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


'Viertakten' gebeurt als een 2takt een arbeidsslag mist, meestal komt dit inderdaad door een te rijk mengsel of een verkeerd ontstekingstijdstip.

Eerst even kijken of je een ontgrensde CDI kunt vinden, daarna pas gaan klooien met je afstelling.


edit:
[...]


Dan ontsteekt het mengsel een keer niet, dan mist hij een arbeitsslag. Hetzelfde als stotteren omdat je mengsel veels te rijk staat.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 3-6-2008 om 19:47 uur.


Dat maakt het nog geen viertakt, is gewoon je reinste onzin. Dus jij beweert dat een viertakt altijd stottert en een veel te rijk mengsel heeft ????

Nou, terug naar de schoolbanken.
 
mtx-motard 3-6-2008 19:49 Print reply

Posts: 14947
ff een normaal cdi proberen dan. ipv die gebeunde ontgrensde troep om net 3 km harder te gaan.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
mcdronkz 3-6-2008 19:49 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Haha jongens, ik kopieer gewoon direct wat mn buurman zei, dus ff vergeet dat "4-takten" maar weer


Oke, ik vergeet het. Maar als 'ie niet aan het viertakten is, en dus verder goed loopt, wat is het probleem dan ?
 
riccardot 3-6-2008 19:50 Print reply

Posts: 1096
Hij doet het nog steeds niet goed, maar ik zei vergeet die term maar weer omdat die nergens op slaat
 
mtx-motard 3-6-2008 19:51 Print reply

Posts: 14947
het is alleen bij vol gas, het 4takten. wat ik nu vergeet.

bij vol gas stottert ie dus. misschien heeft je buurman geen luchtfilter en zuigt ie zo allemaal ongedierte naar binnen.
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami

Dit topic is 7773 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved