Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Warmloper Derbi Senda?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1116 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50160 - Warmloper Derbi Senda?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

JorM 3-6-2008 17:53 Print topicpost
Posts: 3
Hallo reaguurders,

Vandaag had ik met mijn Derbi uit 2005 een probleempje. Nadat ik rond de 55 km/h had teruggeschakeld naar de 5 voelde ik dat de brommer compleet de snelheid verloor en terugschakelen had geen enkel effect. Gas geven evenmin. De brommer verloor alle snelheid en uiteindelijk viel deze uit nadat ik bijna tot stilstand was gekomen. Pogingen om mijn brommer aan te trappen mochten niet baten. Oliepeil was goed en de kvs stond iets onder het minimum, omdat anders de helft eruit loopt. Een uurtje of 2 later opnieuw geprobeerd aan te trappen, lukte niet. Een half uurtje geleden opnieuw geprobeert, hij pakte 'm meteen. Even rondgereden en geen problemen meer tegengekomen. Weet iemand precies wat er aan de hand was, of iets iets moet vervangen of laten repareren om dit in de toekomst te voorkomen?

BVD en gr

Jor
 

fox-power 3-6-2008 17:55 Print reply

Posts: 834
het beste is even je cillinder eraf halen en kijken wat de schade is.
nu zou ik er niet meer op vertrouwen dat je lange stukken kan reiden, al helemaal niet volgas. gewoon even de schade bekijken
 
Fabio 3-6-2008 17:58 Print reply

Posts: 1737
wat bedoel je precies met terugschakelen had totaal geen effect? Pakte hij de voorgaande versnellingen niet of leip hij ook niet in een lagere versnelling?

Heb je toevallig in de regen gereden?
 
JorM 3-6-2008 18:12 Print reply
Posts: 3
Hij pakte de versnellingen prima, maar van enige gematigde afname door terugschakelen wat je normaal hebt, was op dit moment geen sprake. Het regende niet, de weg was wel een beetje nat.
 
Fabio 3-6-2008 18:15 Print reply

Posts: 1737
Wanneer hij in de versnelling staat remt hij af door de compressie. Doet hij dat niet, dan staat hij niet in de versnelling of je compressie is weg. Ik dacht zelf dat je door vocht misschien een probleem zou hebben met je elektronica maar dat valt dus wel af. Ik zou je cilinder er af halen en kijken of er zichtbare schade is.
 
JorM 3-6-2008 18:18 Print reply
Posts: 3
Oke, ik zal eens kijken wat ik kan doen.

Bedankt
 
MB streetfighter 4-6-2008 16:49 Print reply

Posts: 100
mijn derbi valt ook wel us op top, ik weet niet of 55 ongeveer je top is?, eventjes helemaal dood. als ik dan ff met 't gas speel pakt hij hem paar seconden later wel weer op. 2 kameraden hebben het zelfde.

ik weet niet wat het is, maar vermoed iets met de vacuúmpomp, want het gebeurd vaker naar mate de tank leger is.


 
(typ)fouten onder voorbehoud
Heilige Antonius 4-6-2008 17:03 Print reply

Posts: 1202
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: MB streetfighter
mijn derbi valt ook wel us op top, ik weet niet of 55 ongeveer je top is?, eventjes helemaal dood. als ik dan ff met 't gas speel pakt hij hem paar seconden later wel weer op. 2 kameraden hebben het zelfde.

ik weet niet wat het is, maar vermoed iets met de vacuúmpomp, want het gebeurd vaker naar mate de tank leger is.



Klopt als een bus, mijne heeft dat ook en vriend van mij ook.
 
RowdyCross 4-6-2008 17:19 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Tonderbi
[...]

Klopt als een bus, mijne heeft dat ook en vriend van mij ook.


Mijne niet mja je moet ook niet alijd hoogtoerig rijden
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
PRO TUNING 4-6-2008 17:24 Print reply

Posts: 4000
Als het wat vochtig weer is kan je carburateur bevriezen
 
MB streetfighter 4-6-2008 17:35 Print reply

Posts: 100
nee ik zeg togh op TOP
maar toema

bevriezen lijkt me sterk want
je koelwatercirquit gaat ook door je delli carb.
 
(typ)fouten onder voorbehoud
stephan777 4-6-2008 17:37 Print reply

Posts: 7259
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Als het wat vochtig weer is kan je carburateur bevriezen


het is gene winter het is gewoon fking 26 graden en hij begint met bevriezen.

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 4-6-2008 om 17:37 uur.
 
RowdyCross 4-6-2008 17:38 Print reply

Posts: 3211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PRO TUNING
Als het wat vochtig weer is kan je carburateur bevriezen


Het kan 30 graden zijn en regenen, Denk niet dat dan je carb bevriest:')

Is alleen als je carb in de rijwind is en het is best koud buiten.
 
sloms heub ick lest ven eun bietje typityvus
Makrolon 4-6-2008 17:38 Print reply

Posts: 6733
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stephan777
[...]


het is gene winter het is gewoon fking 26 graden en hij begint met bevriezen.

Dit bericht is gewijzigd door stephan777 op 4-6-2008 om 17:37 uur.

De verdamping van de benzine in je carb ontrekt warmte aan de lucht.
 
KTM 525 EXC Supermoto
MB streetfighter 4-6-2008 20:17 Print reply

Posts: 100
en daardoor wordt het 25 graden kouder?

als het buiten vriest bevriest me carb. nog niet eens
 
(typ)fouten onder voorbehoud

Dit topic is 1334 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved