Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Verbeteren van een honda wallaroo

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50151 - Verbeteren van een honda wallaroo
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 5007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

wouter_M 2-6-2008 22:36 Print topicpost
Posts: 68
Hallo, ik heb zopas een nieuwe brommer aangekocht, namelijk een honda wallaroo.

-Malossi voor-vario
-Ninja buis
-Ninja demper
-nieuwe sponsje in het luchtfilter
-hogere veeringhouder
-nieuwe bougie NGK
-Mechelin banden

Dit is er al aan gewijzigd. Nu zou ik graag deze brommer beter laten optrekken, het uiterlijk wat mooier maken & sneller laten rijden (gaat nu 50-55).

Dit allemaal zonder al te veel benzineverbruik. Dit weekend word normaal de varioringel eruit gehaald. Zijn er nog dingen die we kunnen aanpassen (zowel motorisch als uiterlijk)?

Had al gedacht aan een sportstuurtje met een digitale snelheidsmeter, nieuw likje verf, pinkers eraf.

Een foto:

klik

Groeten, Wouter




Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 2-6-2008 om 22:36 uur.
 

Renovator 2-6-2008 22:38 Print reply
Posts: 244
70 cc kit mss

is maar een ideetje

 
farmer tuning 2-6-2008 23:12 Print reply

Posts: 703
die ninja eraf gooien en iets moois erop knallen yasuni of jollymoto.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
Baasbas 2-6-2008 23:39 Print reply
Posts: 2176
CDI vervangen voor een onbegrensd exemplaar..
Fox cilindertje..

 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Knipperlicht 3-6-2008 8:27 Print reply

Posts: 1833
Ik heb nu een wallaroo met leovince, polini 50, ongrenste cdi, polini rollen. Rijd goed en rijd zo'n 70 km/uur.

Dit bericht is gewijzigd door BromGek op 3-6-2008 om 8:27 uur.
 
If you eat LEGO, you will shit bricks.
Gilera Gsm 3-6-2008 10:09 Print reply

Posts: 2376
Een andere uitlaat erop zetten. Ninja is voornamelijk voor een hoogtoerige 70. Beter koop je een 50 uitlaat. Gianelli pro 5. Technigas, TNT, Lange leovcincie. Snelle vario met 7,5 a 8 gram rollers. Snelle cdi. Gele malossi drukveer en zwarte trekveertjes van omega. Dan loopt hij zo rond de 65 70.


 
wouter_M 3-6-2008 18:38 Print reply
Posts: 68
Sorry, maar wat is "CDI"? Ken niet zo veel van brommers enzo. Mijn vrienden helpen me voornamelijk met het "opzetten".

Over die 70cc kit, een vriend van mij stelt voor om die dat er nu op zit wat uit te boren.

Het is de bedoeling om zo weinig mogelijk kosten te maken.

druk & trekveren, wat maakt dat dan uit qua optrekken & snelheid?

Groeten, Wouter
 
Viertakt 3-6-2008 18:41 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
Sorry, maar wat is "CDI"? Ken niet zo veel van brommers enzo. Mijn vrienden helpen me voornamelijk met het "opzetten".

Over die 70cc kit, een vriend van mij stelt voor om die dat er nu op zit wat uit te boren.

Het is de bedoeling om zo weinig mogelijk kosten te maken.

druk & trekveren, wat maakt dat dan uit qua optrekken & snelheid?

Groeten, Wouter


CDI is een kastje dat zorgt voor het ontstekingstijdstip, er zijn ook CDI's die zorgen dat je ontstekingstijdstip op een bepaald toerental helemaal verkeerd komt te staan, hierom wil hij niet meer toeren maken. Veel nieuwe brommers zijn op die manier begrensd.

http://nl.wikipedia....r_Discharge_Ignition

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 3-6-2008 om 18:42 uur.
 
Viertakt uber alles.
wouter_M 3-6-2008 20:47 Print reply
Posts: 68
Tof, en wat zijn zo de merken of types van de zogenaamde "snelle cdi's"? En waar kun je ze kopen? (online)

Groeten
 
wouter_M 3-6-2008 20:53 Print reply
Posts: 68
Owja, een powerfilter (luchtfilter)

Kan dit veel uitmaken?
 
-wokkel- 3-6-2008 21:19 Print reply

Posts: 1129
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Een andere uitlaat erop zetten. Ninja is voornamelijk voor een hoogtoerige 70. Beter koop je een 50 uitlaat. Gianelli pro 5. Technigas, TNT, Lange leovcincie. Snelle vario met 7,5 a 8 gram rollers. Snelle cdi. Gele malossi drukveer en zwarte trekveertjes van omega. Dan loopt hij zo rond de 65 70.




of een hoogtoerige 70
 
Baasbas 3-6-2008 21:41 Print reply
Posts: 2176
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
Owja, een powerfilter (luchtfilter)

Kan dit veel uitmaken?


Niet doen, is zonde geld, alleen meer herrie en meer benzine verbruik.

Als je goedkoop sneller wilt koop je een 'snelle' cdi

http://mopshop.de/sh...c4502d6e2fb2badcfc8f

deze is niet zo duur geloof ik..

Dan koop je een gebruikte cilinder van een peugeot fox. Die zijn iets sneller dan de Wallaroo cilinders (voor de rest wel hetzelfde blok). Dan heb je nog een Gianelli Pro 5 nodig en liefst ook nog een betere variateur. Dat standaard ding is prut.

http://mopshop.de/sh...c4502d6e2fb2badcfc8f





Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 3-6-2008 om 21:47 uur.
 
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik
Intenso 3-6-2008 21:50 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Een andere uitlaat erop zetten. Ninja is voornamelijk voor een hoogtoerige 70. Beter koop je een 50 uitlaat. Gianelli pro 5. Technigas, TNT, Lange leovcincie. Snelle vario met 7,5 a 8 gram rollers. Snelle cdi. Gele malossi drukveer en zwarte trekveertjes van omega. Dan loopt hij zo rond de 65 70.




woow ben je de neiuwe jezus ofzo

vind het knap dat je nu zo kan zeggen welke trekveertjes hij moet hebben en rollen en drukveer.
dat hoort namelijk bij het afstellen net als de sproeier

voor de rest scoor even een race vario en ander uitlaatje. dit doet al heel veel.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
wouter_M 3-6-2008 22:18 Print reply
Posts: 68
Bedankt baasbas. Zo'n cdi, kan dat dan zoveel uitmaken? Wie weet heb ik er een die niet begrenst is zoals Cryvahoc al zei. Het totaal plaatje komt dan op 'n 200ยค ongeveer... Nu, eerst eens zien wat dat "uitboren" & vario eruit halen al doet, is het dan nog niet m'n zin, plaats ik zo'n cdi eronder, en dan misschien nog de huidige uitlaat voor een gianeli pro proberen te wisselen.

Groeten
 
Gilera Gsm 12-6-2008 10:12 Print reply

Posts: 2376
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


woow ben je de neiuwe jezus ofzo

vind het knap dat je nu zo kan zeggen welke trekveertjes hij moet hebben en rollen en drukveer.
dat hoort namelijk bij het afstellen net als de sproeier

voor de rest scoor even een race vario en ander uitlaatje. dit doet al heel veel.


Ervaring noemen ze dat Sproeier maat was ik vergeten. Met luchtfilterprop 86, Zonder prop 96.
 

Dit topic is 5007 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved