Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Begin Forum - Topic #50151 - Verbeteren van een honda wallaroo
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 5007 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
wouter_M |
2-6-2008 22:36 |
Posts: 68 |
Hallo, ik heb zopas een nieuwe brommer aangekocht, namelijk een honda wallaroo.
-Malossi voor-vario
-Ninja buis
-Ninja demper
-nieuwe sponsje in het luchtfilter
-hogere veeringhouder
-nieuwe bougie NGK
-Mechelin banden
Dit is er al aan gewijzigd. Nu zou ik graag deze brommer beter laten optrekken, het uiterlijk wat mooier maken & sneller laten rijden (gaat nu 50-55).
Dit allemaal zonder al te veel benzineverbruik. Dit weekend word normaal de varioringel eruit gehaald. Zijn er nog dingen die we kunnen aanpassen (zowel motorisch als uiterlijk)?
Had al gedacht aan een sportstuurtje met een digitale snelheidsmeter, nieuw likje verf, pinkers eraf.
Een foto:
klik
Groeten, Wouter
Dit bericht is gewijzigd door wouter_M op 2-6-2008 om 22:36 uur.
|
|
|
|
Renovator |
2-6-2008 22:38 |
Posts: 244 |
70 cc kit mss
is maar een ideetje
|
|
|
|
farmer tuning |
2-6-2008 23:12 |
Posts: 703 |
die ninja eraf gooien en iets moois erop knallen yasuni of jollymoto.
|
|
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1 |
|
Baasbas |
2-6-2008 23:39 |
Posts: 2176 |
CDI vervangen voor een onbegrensd exemplaar..
Fox cilindertje..
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Knipperlicht |
3-6-2008 8:27 |
Posts: 1833 |
Ik heb nu een wallaroo met leovince, polini 50, ongrenste cdi, polini rollen. Rijd goed en rijd zo'n 70 km/uur.
Dit bericht is gewijzigd door BromGek op 3-6-2008 om 8:27 uur.
|
|
If you eat LEGO, you will shit bricks. |
|
Gilera Gsm |
3-6-2008 10:09 |
Posts: 2376 |
Een andere uitlaat erop zetten. Ninja is voornamelijk voor een hoogtoerige 70. Beter koop je een 50 uitlaat. Gianelli pro 5. Technigas, TNT, Lange leovcincie. Snelle vario met 7,5 a 8 gram rollers. Snelle cdi. Gele malossi drukveer en zwarte trekveertjes van omega. Dan loopt hij zo rond de 65 70.
|
|
|
|
wouter_M |
3-6-2008 18:38 |
Posts: 68 |
Sorry, maar wat is "CDI"? Ken niet zo veel van brommers enzo. Mijn vrienden helpen me voornamelijk met het "opzetten".
Over die 70cc kit, een vriend van mij stelt voor om die dat er nu op zit wat uit te boren.
Het is de bedoeling om zo weinig mogelijk kosten te maken.
druk & trekveren, wat maakt dat dan uit qua optrekken & snelheid?
Groeten, Wouter
|
|
|
|
Viertakt |
3-6-2008 18:41 |
Posts: 3586 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
Sorry, maar wat is "CDI"? Ken niet zo veel van brommers enzo. Mijn vrienden helpen me voornamelijk met het "opzetten".
Over die 70cc kit, een vriend van mij stelt voor om die dat er nu op zit wat uit te boren.
Het is de bedoeling om zo weinig mogelijk kosten te maken.
druk & trekveren, wat maakt dat dan uit qua optrekken & snelheid?
Groeten, Wouter
CDI is een kastje dat zorgt voor het ontstekingstijdstip, er zijn ook CDI's die zorgen dat je ontstekingstijdstip op een bepaald toerental helemaal verkeerd komt te staan, hierom wil hij niet meer toeren maken. Veel nieuwe brommers zijn op die manier begrensd.
http://nl.wikipedia....r_Discharge_Ignition
Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 3-6-2008 om 18:42 uur.
|
|
Viertakt uber alles. |
|
wouter_M |
3-6-2008 20:47 |
Posts: 68 |
Tof, en wat zijn zo de merken of types van de zogenaamde "snelle cdi's"? En waar kun je ze kopen? (online)
Groeten
|
|
|
|
wouter_M |
3-6-2008 20:53 |
Posts: 68 |
Owja, een powerfilter (luchtfilter)
Kan dit veel uitmaken?
|
|
|
|
-wokkel- |
3-6-2008 21:19 |
Posts: 1129 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Een andere uitlaat erop zetten. Ninja is voornamelijk voor een hoogtoerige 70. Beter koop je een 50 uitlaat. Gianelli pro 5. Technigas, TNT, Lange leovcincie. Snelle vario met 7,5 a 8 gram rollers. Snelle cdi. Gele malossi drukveer en zwarte trekveertjes van omega. Dan loopt hij zo rond de 65 70.
of een hoogtoerige 70
|
|
|
|
Baasbas |
3-6-2008 21:41 |
Posts: 2176 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: wouter_M
Owja, een powerfilter (luchtfilter)
Kan dit veel uitmaken?
Niet doen, is zonde geld, alleen meer herrie en meer benzine verbruik.
Als je goedkoop sneller wilt koop je een 'snelle' cdi
http://mopshop.de/sh...c4502d6e2fb2badcfc8f
deze is niet zo duur geloof ik..
Dan koop je een gebruikte cilinder van een peugeot fox. Die zijn iets sneller dan de Wallaroo cilinders (voor de rest wel hetzelfde blok). Dan heb je nog een Gianelli Pro 5 nodig en liefst ook nog een betere variateur. Dat standaard ding is prut.
http://mopshop.de/sh...c4502d6e2fb2badcfc8f
Dit bericht is gewijzigd door Baasbas op 3-6-2008 om 21:47 uur.
|
|
een walvis is geen Elvis, al is hij nog zo dik |
|
Intenso |
3-6-2008 21:50 |
Posts: 2922 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Gilera Gsm
Een andere uitlaat erop zetten. Ninja is voornamelijk voor een hoogtoerige 70. Beter koop je een 50 uitlaat. Gianelli pro 5. Technigas, TNT, Lange leovcincie. Snelle vario met 7,5 a 8 gram rollers. Snelle cdi. Gele malossi drukveer en zwarte trekveertjes van omega. Dan loopt hij zo rond de 65 70.
woow ben je de neiuwe jezus ofzo
vind het knap dat je nu zo kan zeggen welke trekveertjes hij moet hebben en rollen en drukveer.
dat hoort namelijk bij het afstellen net als de sproeier
voor de rest scoor even een race vario en ander uitlaatje. dit doet al heel veel.
|
|
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie--- |
|
wouter_M |
3-6-2008 22:18 |
Posts: 68 |
Bedankt baasbas. Zo'n cdi, kan dat dan zoveel uitmaken? Wie weet heb ik er een die niet begrenst is zoals Cryvahoc al zei. Het totaal plaatje komt dan op 'n 200ยค ongeveer... Nu, eerst eens zien wat dat "uitboren" & vario eruit halen al doet, is het dan nog niet m'n zin, plaats ik zo'n cdi eronder, en dan misschien nog de huidige uitlaat voor een gianeli pro proberen te wisselen.
Groeten
|
|
|
|
Gilera Gsm |
12-6-2008 10:12 |
Posts: 2376 |
|
|
|
|
Dit topic is 5007 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|