Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Euro 95 of 98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1327 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat voor benzine gebruik je voor je brommer?
Brommermix (+evt beetje extra 2t olie)
Euro 95 (+2t olie)
Euro 98 (+2t olie)
  Main Forum - Topic #5015 - Euro 95 of 98
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 10-8-2002?18:44 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: T_M_C?

RUDY LEES EENS EEN X GOED

heb ik het speciaal voor jou in schuine letters gezet.
En dat lees je er nog overheen.

ik zei dat mijn zusie een puchie had die 50liep
en die moest iets harder.
Wat dus een beetje extreem is geworden.
Maar omdat ze hem niet meer nodig had kreeg ik hem nou.

En ik had al mijn eigen.
je hebt zelf gezien als je goed gelezen had dat de setup anders was.

die heeft 17:5 : 1 (europeese)
mijn Simonini racer heeft 14:1 (europeese)

Ik heb een simonini die andere een leo.
Ik heb zelf contactpunten die andere electri. onst.

ik heb 18/48 (soms 45) ligt er net aan wat ik erop leg.
die andere 17-45

Die van mij loopt 91 met wind stil. (97 was met verkeerde wiel omtrek(kut omrekenen site 17" = 171cm)

die andere loopt net geen 60

Dus rudy.
WIl je please gewoon mij helpen mij problemen oplossen of zeg niets


zo nu ga je het echt heel vaag maken.Je heb hier trouwens ook al van allerlij compressie verhoudingen gepost op puch en kreidler forum dus kan je je enigsinds voorstellen dat je verhalen niet echt geloofwaarig overkomen.

En van die snelheid van je polini oke hij loopt 91 maar dan zou hij met 18-45 11703 toerendraaien en met 18-48 12483 en dat met een orginele cilinder met een timing van

Exhuast Duration : 156 Graden
Tranfser Duration : 102,8 Graden
Tuned Crack Speed : 6100 rpm

lijkt me nogal onzin dus.


En je heb zelf zo vaak van die geweldige verhalen gehad op msn dat je broer op de hts autotechiek (weet niet exact meer waar maar niet in arnhem/apeldoorn dus is het zowizo onzin) heeft gezeten,dus die zou je probleem zo moeten kunnen oplossen. Je heb altijd mooie verhalen over die tuner van je en dat mijn dt cilinder volgens hem nooit goed zou kunnen lopen.

Ik rij er ondertussen trouwens als 3 jaar mee en heb nog nooit echte problemen gehad (krukas lagers enz slijten snel maar dat is verklaarbaar)

edit:ff wat erbij gezet

[This message is edited by Rudy on 10-8-2002 19:58]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
T_M_C 11-8-2002?02:12 Print reply
Posts: 105
wat jij van mij brommer vind of denk of zegt boeit me geen flikker zolang ik hulp vraag en gezeik krijgt gaat het OORTJE IN OORTJE UIT

En als je het niet gelooft zou ik zeggen kom eens langs. Of bel Protuning. Of sterker nog bekijk de bron eens van die site. Ik heb die site namlijk gemaakt voor hun.

[URL[t]]http://www.protuning.biz[/t]Protuning[/URL]
 
Rudy 11-8-2002?02:17 Print reply

Posts: 3471
je wou altijd nog eens bij mij komen (ik zit niet op van die domme lulverhalen te wachten maar ach

en je vraagt me zo vaak om hulp op msn met je diesel compressie vind je het dan vreemd dat ie kapot loopt(advies van je tuner zeker)
toen zei je ook dat je je tuch niet mocht verkopen van je "tuner"
en zelfs dat verzin je ik heb toen je kop gezien en die is zeker geen 3.6 cc meer eerder 6

en welke sukkel gaat er zitten zeuren over vastlopers als je castrol tt 1op 50 smeert
gebruik eens tts
maar dat zal wel weer de puch van je oma of zus zijn want dat is je stnd verhaal je moet wel 100 puchies hebben en minsten 6 polin cilinders opgeblazen

ja ik ken die lui beunhaas tuning (enigste wat er leuk uit ziet is de site zelf mist alleen nog een werkplaats foto ofzo)die heb ik al eens een emailtje gestuurd over een paar onderwerpen(sproeiers berekenen oa en nog 2 andere dingen) die hun zogenaamd kunnen (konden) berekenen en daar heb ik nooooooooooooit geen antwoord op gekregen maar de volgende dag was dat lulverhaal wel van hun site dus wat een tuner is dat



[This message is edited by Rudy on 11-8-2002 02:27]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
T_M_C 11-8-2002?10:39 Print reply
Posts: 105
Weer niet gelezen

TT 1:25 smeer ik

En ja ik zou nog een X langs komen,
Kijken of jij nog wat weet te verbeteren aan mijn blok wat ik betwijfel.
(behalve portimming anders maken)

Waar Woon je dan kom ik wel een keer langs.
Als het niet te ver rijden is.

 
Rudy 11-8-2002?11:13 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: T_M_C?

Weer niet gelezen

TT 1:25 smeer ik

En ja ik zou nog een X langs komen,
Kijken of jij nog wat weet te verbeteren aan mijn blok wat ik betwijfel.
(behalve portimming anders maken)

Waar Woon je dan kom ik wel een keer langs.
Als het niet te ver rijden is.



zo nu smeer je ineens weer 1:25
is dat een advies van je tuner zal wel extra vermogen opleveren he

ik heb je op msn al 1000 x gevraagt wat je smeerde en je zij altijd 1:40 ofzo

als je het betwijfelt ga dan naar die mega handige tuner van je


[This message is edited by Rudy on 11-8-2002 13:50]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
T_M_C 11-8-2002?14:00 Print reply
Posts: 105
Wel eens van RUUD FREDERIKS gehoord?? (DEALER TOVAMI NEDERLAND & TUNER)
Die heeft mij verteld dat polini zo snelslijten omdat het raak vlak van de zuiger aan de inlaatzijde minimaal is.En de druk dus extreem hoog.
Verder door de velepoorten is de steun van de zuiger in odp minimaal.
robert(dawauz) met zijn 4klepper heeft zijn polini ook al weer naar de klote.
Heb met LVS,RUUD FREDERIKS,RSV TUNING.PRO TUNING gebeld en zeggen allemaal het zelfde
1:40 is te weinig.
En ondaks de poorttimming van de cilinder die op middelbaar niveau ligt presteert de cilinder zeer goed.


 
Rudy 11-8-2002?21:20 Print reply

Posts: 3471
bij mij leverd het geen problemen op en de hele elke jos die crosst smeert 1 op 40 (profs schraler)jij smeert ook met het verkeerde type castol
en het zal zeker niet het meest ideale zijn voor je zuiger maar het is een goed compromie
vraag die zogenaamde tuner maar eens naar die compressie verh van je (en wat zei lvs daar van dan?)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Hier_ben_ik - Administrator 12-8-2002?08:18 Print reply

Posts: 8499
RELLUH, RELLUH, RELLUH, RELLUH, yoepie!!

wat maakt het toch uit als jullie zelf denken dat je het alle 2 het beste weet. 1 van jullie heeft gelijk moet ik zeggen, ik zeg niet wie want dan heb ik dadelijk ook weer ruzie ofzo maar degene die gelijk heeft weet wel wie ik bedoel. stop gewoon met dat gemauw sjongejonge

*ik tank MTX 80 met afgedraaide kop euro98 1:48 met Valvoline Synpower, nooit problemen mee gehad (tank elk brommertje 1:48 met synpower btw)
ik tank KX 125 1:35 euroalvoline synpower, ook nog geen problemen mee gehad, alleen krukaslagertje was kapotgelopen maar dat kwam daar niet door*
 
Members zijn vervelend :-|
T_M_C 12-8-2002?10:17 Print reply
Posts: 105
[URL[t]]http://www.polini.it/catalogo/english/dettaglioArticolo.php?id=853&PHPSESSID=e2847a37518388d534ddf831d05f441f[/t]Kits Gruppi Termici[/URL]


Compressie verhouding met std50 kop 12,4:1
Je maakt een Bij passende kop die een verhouding van 14,05:1 heeft (wat nog net kan volgens LVS(europeese) en klaar
Loopt altijd prima

die andere met 17,5:1 (eurpeese)
STarten gaat een beetje moeilijk maar voor de rest geen problemen mee. Euro 98 1:50 erin
Word snelheet maar loopt al een halfjaar probleemloos
 
Pingu 12-8-2002?17:36 Print reply
Posts: 1842
bij jou loopt nooit iets probleemloos... tenminste als ik al jouw verhalen overal lees, altijd je cil maar slopen.....
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
T_M_C 12-8-2002?19:24 Print reply
Posts: 105
jah wel,

15.000 km met een 50 eurokit die 65liep

n 5000 met 2 polini's
nu 600 met die nieuwe dus
 
honda mbx 14-8-2002?11:34 Print reply
Posts: 2
hallo ik heb een mbx en tank altijd 98 want hij rijd beter en pingelt minder hij is standaard rij zo'n 90 en trekt goed gr remco
 
Rudy 14-8-2002?12:38 Print reply

Posts: 3471
dus hij pingelt nog wel
hahah is bij std ONZIN
denk dat de meeste mensen niet eens weten wat pingelen is je hoort altijd wel wat bijgeluiden bij een verbrandingsmotor maar daarom hoeft het nog niet meteen een ramp te zijn

[This message is edited by Rudy on 14-8-2002 13:18]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Sneks 14-8-2002?12:52 Print reply
Posts: 2499
2 takt motor horen ook een beetje te pingelen, volgens valentino 10 pingels per km. Dan wordt er net het meeste vermogen uitgehaald.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
mikey 14-8-2002?13:49 Print reply
Posts: 2392
ik weet dat de mijne pingelt want ik tank super, niet euro dinges, nu tak ik volgende keer wel es euro 98 ?aar kan iemand uitlegge wat pingelen precies is?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *

Dit topic is 16715 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 3 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved