Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Euro 95 of 98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 997 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat voor benzine gebruik je voor je brommer?
Brommermix (+evt beetje extra 2t olie)
Euro 95 (+2t olie)
Euro 98 (+2t olie)
  Main Forum - Topic #5015 - Euro 95 of 98
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 16852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Rudy 9-8-2002?22:06 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: SIWWN (JUNK TWOEH)? MT

Shell slogan:
Shell Pura,

Minimaal verschil, Maximaal geld

voor een 2 takt zekes niet boeiend.Alas je een 2 takt schoon wilt laten branden moet je er geen 2 takt olie in doen blijkt niet lang te lopen.

Voor de moderne direct ingespoten benzine motoren blijkt het wel nut te hebben omdat die veel last hebben van vuilafzetting op de verstuivers en de inlaatkleppen(vooral bij zondagsrijders)
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Neonlampje 9-8-2002?23:29 Print reply

Posts: 14825
Hmmm euro98 heeft wat meer octaan toch?
ach boeit geen ene flikker, gewoon wat goedkoper is.. en dat is 95 toch? ach en ik vin groen mooier dus ik ga voor 95
 
-Michiel RS- 10-8-2002?00:58 Print reply
Posts: 2803
Quote:
Originally posted by: Pingu?

met (extreem) hoge compressie moet je toch wel 98 tanken?


Dan moet je diesel tanken hoor..
 
SkaBla [Pim] 10-8-2002?00:59 Print reply

Posts: 4659
misschien wat voor B3ast? met z'n zieke compressie gewoon op diesel rijde
 
Dus, een auto is geen bus. Met de band? Nee, lekke fiets :D
Steve_ZHC 10-8-2002?02:39 Print reply

Posts: 2716
He rudy; als jij alleen maar 95 in je tank pleurt (bij je crosser) dan ben je niet goed bezig; die kameraad van mij moet pers? een speciaal mengsel maken van euro 95 (of98) met octaanbooster (koppijnbooster, stinkt als de hel en je krijgt er een lichte kop van, en dat gaat pijn doen op gegeven moment) en 2 takt olie.

En octaan zorgt idd voor een soort 'pingel-stop', dus als je een vette compressie hebt en het zit tegen het pingelen aan, ff Super98 tanken, schijnt te helpen.
Ow, en met smering heeft het niks te maken...

Octaanbooster kost trouwens 12 euro het bli, dus ook niet ff proberen ofsow, is zonde.
Ik had van die maat een dopje door m'n benzine gekregen, nou het trekt een h??l klein beetje harder, maar het wordt wel gruwelijk heet en het rookt opeens als de ziekte !!!!
 
Rudy 10-8-2002?10:42 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: MT7 Racer?

He rudy; als jij alleen maar 95 in je tank pleurt (bij je crosser) dan ben je niet goed bezig; die kameraad van mij moet pers? een speciaal mengsel maken van euro 95 (of98) met octaanbooster (koppijnbooster, stinkt als de hel en je krijgt er een lichte kop van, en dat gaat pijn doen op gegeven moment) en 2 takt olie.

En octaan zorgt idd voor een soort 'pingel-stop', dus als je een vette compressie hebt en het zit tegen het pingelen aan, ff Super98 tanken, schijnt te helpen.
Ow, en met smering heeft het niks te maken...

Octaanbooster kost trouwens 12 euro het bli, dus ook niet ff proberen ofsow, is zonde.
Ik had van die maat een dopje door m'n benzine gekregen, nou het trekt een h??l klein beetje harder, maar het wordt wel gruwelijk heet en het rookt opeens als de ziekte !!!!


Dat zijn de std kinderpraat verhaaltjes ja.
Een 125cc crosser zoals mijn honda cr125 met std cilinderkop heeft een compressie verhouding van 8,8:1 en dan heb je helemaal geen last van detonatie. En aangezien 98 niks beter brand als 95 is het gewoon onzin. (ik heb mijn huidige cr trouwens ook al een jaar en er nog niks kapot aan gehad behalve keertje zuiger vervangen maar dat is gewoon slijtage)
Eerder tankte ik ook altijd 98 maar sinds dat ik aan een motocross tranings week mee heb gedaan en o.a. toine van dijk(paar keer nederlands enduro en motocross en werkte bij hz-motors) vertelde dat het gewoon onzin is,gooi ik het er niet meer in.
Als je een andere cilinderkop erop heb (vhm kop ofzo) dan moet je er trouwens wel 98 of hoger ingooien.
Maar die vriend van jou heeft die een getunde crosser ofzo?
(die octaan booster verbrand in je brommer met normale compressie dus niet dat geeft dat roken dus ook zoals je zelf al aangeeft)dat optrekken is gewoon gevoel zet hem maar eens op een testbank
edit:ff wat erbij getypt






[This message is edited by Rudy on 10-8-2002 12:56]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nasic 10-8-2002?13:21 Print reply
Posts: 890
Ik rij zelf altijd met 95, omdat ik dat persoonlijk wat fijner (harder) vind gaan dan 98.

in de handleiding van me rs stond wel dat je 98 moest tanken, maar daarmee heb ik het ook nooit gedaan

verder vind ik ook vaak dat de kwaliteit van bezine van merken onderling verschilt. op gulf en BP benzine loopt die van mij beter dan op texaco benzine.
 
Ducati 900SS
Steve_ZHC 10-8-2002?13:30 Print reply

Posts: 2716
hmmmmm........
dan ken ik iemand die gelift wordt door de plaatselijke crosser-dealer:p.

Die gaan we binnenkort dan maar es met een bezoekje 'vereren' zeg maar.
 
Honda_MB80 10-8-2002?13:53 Print reply
Posts: 251
Ik ga het eens testen...
Ik tank altijd met 95...
Zodra ik weer ga tanken tank ik eens met 98, en kijk dan naar het verschil...
Ik wil het nou wel eens weten...
Ik hou jullie op de hoogte, duurt wel ff, want heb net getankt.
 
http://www.honda-mbx.tk/
Zeta-boy 10-8-2002?15:44 Print reply

Posts: 2066
Quote:
Originally posted by: Just_me?

Ik ga het eens testen...
Ik tank altijd met 95...
Zodra ik weer ga tanken tank ik eens met 98, en kijk dan naar het verschil...
Ik wil het nou wel eens weten...
Ik hou jullie op de hoogte, duurt wel ff, want heb net getankt.

Of je rijdt weinig of dat ding is gewoon zuinig. Met mijn 125 cc moest ik elke dag tanken. En dan reed ik per dag ongeveer 50 kilomter denk ik. Was best wel duur aangezien ik met brommermix reed en per 5 tankbeurten 1 liter olie gebruikte
 
The show must go on, on and on. Does anyone know what we are living for??
NSR JunK 10-8-2002?17:18 Print reply

Posts: 2339
ik tank ongeveer 1X per maand 20 liter euro 95 en daar gooi ik 1 fles eurol ttx oil door klaar kank weer voor een maand
 
Honda_MB80 10-8-2002?17:42 Print reply
Posts: 251
Heb idd een zuinige brommer.. en een 14liter tank! (Honda MBX)
 
http://www.honda-mbx.tk/
T_M_C 10-8-2002?17:31 Print reply
Posts: 105
Ik heb een puch maxi,

65cc Polini Mebraam
43,5mm Cilinderkop BreedeSquish
15mm Bing 86 sproeier Orgineel Filter
Motoplatt Binnenrotor Onsteking 2mm Vooronsteking
17-45 Tandwielen
Compressie verhouding 17,5:1
Leovinci Uitlaat


Trekt heel hard onderin & Middin in. Bovenin is ie dood draait 7500 tpm max.

Die moet op 95 met octaanbooster lopen,
Anders heb ik puten & gaten in me dak van mijn zuiger.

oude brommer van mijn zusje moest iets opgevoerd worden.Beetje te veel van het goede,maar mag hem nu wel houden.

Mooie sprinter
 
Rudy 10-8-2002?17:58 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: T_M_C?

Ik heb een puch maxi,

65cc Polini Mebraam
43,5mm Cilinderkop BreedeSquish
15mm Bing 86 sproeier Orgineel Filter
Motoplatt Binnenrotor Onsteking 2mm Vooronsteking
17-45 Tandwielen
Compressie verhouding 17,5:1
Leovinci Uitlaat


Trekt heel hard onderin & Middin in. Bovenin is ie dood draait 7500 tpm max.

Die moet op 95 met octaanbooster lopen,
Anders heb ik puten & gaten in me dak van mijn zuiger.

oude brommer van mijn zusje moest iets opgevoerd worden.Beetje te veel van het goede,maar mag hem nu wel houden.

Mooie sprinter


zo tmc draait hij vandaag weer max 7500 paardagen geleden waren dar er nog 10k ofzo.

op het kreidler forum heb je laats nog gepost dat hij 97 liep met 18-45 (wat zowizo onzin is met org cil enz)
maar dan draait hij 12474 RPM compressie verhoudingen bij jou zijn ook nogal spannend

je zou een verbrandings ruimte moeten hebben van 3,65cc. en zou je een japanse compressie verhouding hebben van 12,6:1 dus dat is leuk voor een diesel maar kan nooit
denk meer aan 9 a 10 op 1

[This message is edited by Rudy on 10-8-2002 18:10]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
T_M_C 10-8-2002?18:31 Print reply
Posts: 105
RUDY LEES EENS EEN X GOED

heb ik het speciaal voor jou in schuine letters gezet.
En dat lees je er nog overheen.

ik zei dat mijn zusie een puchie had die 50liep
en die moest iets harder.
Wat dus een beetje extreem is geworden.
Maar omdat ze hem niet meer nodig had kreeg ik hem nou.

En ik had al mijn eigen.
je hebt zelf gezien als je goed gelezen had dat de setup anders was.

die heeft 17:5 : 1 (europeese)
mijn Simonini racer heeft 14:1 (europeese)

Ik heb een simonini die andere een leo.
Ik heb zelf contactpunten die andere electri. onst.

ik heb 18/48 (soms 45) ligt er net aan wat ik erop leg.
die andere 17-45

Die van mij loopt 91 met wind stil. (97 was met verkeerde wiel omtrek(kut omrekenen site 17" = 171cm)

die andere loopt net geen 60

Dus rudy.
WIl je please gewoon mij helpen mij problemen oplossen of zeg niets
 

Dit topic is 16852 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved