Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Euro 95 of 98

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1150 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
Wat voor benzine gebruik je voor je brommer?
Brommermix (+evt beetje extra 2t olie)
Euro 95 (+2t olie)
Euro 98 (+2t olie)
  Main Forum - Topic #5015 - Euro 95 of 98
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 16850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Chris. 9-8-2002?14:23 Print topicpost
Posts: 83
weet iemand of het erg is als je aleen 98 tankt?? in het boekje van mijn brommer staat dat ik minimaal een octaangehalte van 96 nodig heb dus kan ik 95 of 98 tanken ? ik heb tot nu toe altijd 98 getankt omdat ik gehoord heb van iemand dat dat beter smeert en beter is als je 70 cc hebt , maar is dat ook waar??
 

Rick 9-8-2002?16:59 Print reply

Posts: 3788
boeit geen fuck, gewoon meestal 95 tanken en 1 of 2 keer in de maand gewoon 98 tanken ofzo dan smeert ie zat joh
 
Ride like your ass is on fire!!!
Rudy 9-8-2002?17:07 Print reply

Posts: 3471
kunt er beter voor zorgen dat je goede olie gebruikt en dat homogeen mengt (met 95)is voldoende klopvast voor bijna alle brommers
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Pingu 9-8-2002?17:19 Print reply
Posts: 1842
met (extreem) hoge compressie moet je toch wel 98 tanken?
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Rudy 9-8-2002?17:58 Print reply

Posts: 3471
ja of liever nog hoger want 98 help dan ook niet veel meer,meestal mengen ze dan 98 met vliegtuigbrandstof d8 octaan 120 of 150
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nick - Administrator 9-8-2002?19:18 Print reply

Posts: 4967
Echt jonge, weer zo'n topic die vaaaak langs komt.
Maargoed...

ehm... betere smering met Euro98? Leg eens uit...

Quote:
Originally posted by: Pingu?

met (extreem) hoge compressie moet je toch wel 98 tanken?

Volgens mij haal je dat soort compressies echt niet met je brommer hoor. Of je moet echt een super nauwe squish hebben, maar vraag me af of dat weer lekker loopt op 2-takt.
Weet iemand bij welke compressie je dat pingelen kan gaan merken met Euro 95?

edit:
ff een ouwe poll aant topic toegevoegd.

[This message is edited by Nick on 9-8-2002 19:22]
 
Sneks 9-8-2002?20:04 Print reply
Posts: 2499
is dus echt wel te halen met een brommer, vb. een hebo manston cilinder voor piaggio en mina. scooters is ontwikkeld voor het gebruik van elf 124 brandstof, de enige manier om deze toch met 98 te kunnen gebruiken is de kop uitdraaien
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
Nick - Administrator 9-8-2002?20:07 Print reply

Posts: 4967
Mhh ok laat ik het dan anders formuleren:
volgens mij haal je dat echt niet zo snel met je opgevoerde brommertje.
Ik denk dat de doorsnee brommerrijders echt geen euro98 hoeven te tanken.
Uiteraard zijn er wel brommers die dat nodig hebben. Er zijn ook 50cctjes die 200+ rijden. Maarja om dat nou doorsnee te noemen
 
Sneks 9-8-2002?20:09 Print reply
Posts: 2499
daar heb je gelijk in
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)
SIWWN 9-8-2002?20:14 Print reply
Posts: 7079
Mijn oma met d'r spartamet wel! Is echt zo..

Waarom weet ik niet meer
 
Rudy 9-8-2002?21:00 Print reply

Posts: 3471
Quote:
Originally posted by: Nick?

Mhh ok laat ik het dan anders formuleren:
volgens mij haal je dat echt niet zo snel met je opgevoerde brommertje.
Ik denk dat de doorsnee brommerrijders echt geen euro98 hoeven te tanken.
Uiteraard zijn er wel brommers die dat nodig hebben. Er zijn ook 50cctjes die 200+ rijden. Maarja om dat nou doorsnee te noemen

het lukt alleen als je zelf een kop uitdraaid
en dat heb je b.v. met een puchie (50 cc kop uitgedraaid op 70 cc wel sneller)
maar met standaart 70 koppen heb je er nooit last van
zelfs in de crosser tank ik altijd 95 en die zijn toch behoorlijk getuned denk ik

[This message is edited by Rudy on 9-8-2002 21:05]
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
grimmy 9-8-2002?21:14 Print reply
Posts: 16
ik tank al een jaar euro 98 met castrol olie 1:40 smeerverhouding, rijd gruwelijk goed en blaastkankerhard, ik prefeer 98 (die brand de hele zooi ook schoner bij mij)
 
SIWWN 9-8-2002?21:15 Print reply
Posts: 7079
hmmm schoner lijkt me wel raar door een ander octaangehalte

Je toch ook van die pillen die je in je tank moet flikkeren zodat er geen/minder roetaanslag in je cilinder zuiger en uitlaat komt
 
Rudy 9-8-2002?21:17 Print reply

Posts: 3471
onzin
98 heeft zelfs een langere aansteektijd dan 95
kinderpraatjes zijn dat
 
"I'd like to consider Ferrari as a scaled down version of God. " - Jeremy Clarkson
Nick - Administrator 9-8-2002?21:24 Print reply

Posts: 4967
Quote:
Originally posted by: jopie?ikkeni

ik tank al een jaar euro 98 met castrol olie 1:40 smeerverhouding, rijd gruwelijk goed en blaastkankerhard, ik prefeer 98 (die brand de hele zooi ook schoner bij mij)

Dit is nou een typisch voorbeeld van een on-beargumenteerde reply.
Rijdt gruwelijk goed en blaast kankerhard.
ja dus? Alsof dat komt doordat je euro98 tankt. Wedden dat ie net zo gruwelijk goed rijdt en net zo kankerhard blaast met 95!
En ook dat schooner branden... slaat nergens op hoor.
Shell Pura is het enige benzine waarvan is aangetoond dat het wat minder roet enzo in je motor achterlaat.
Maar ook dat verschil is minimaal...
 
SIWWN 9-8-2002?21:34 Print reply
Posts: 7079
Shell slogan:


Shell Pura,

Minimaal verschil, Maximaal geld
 

Dit topic is 16850 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved