Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Kawasaki AR50 - Tunen van originele cilinder?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 818 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50126 - Kawasaki AR50 - Tunen van originele...
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 3595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

19ac087 1-6-2008 23:23 Print topicpost

Posts: 42
Waarom een beginforum?? maar goed. Zat me het lazerus te zoeken hoe te posten!

Ik ben al een jaartje of wat met 2 takt bezig en mijn grootste passie is de kawasaki AR50.

Ik ben de laatste tijd vooral bezig met het tunen en pimpen van Vespa Ciao en Citta blokkies, want dit blijven rare dingen Weinig vlees in de kuip en zoveel mogelijk weghalen :P

Mijn vorige AR50 reed makkelijk 85 op het originele cilindertje met 9500rpm. Dit wil ik ook bij de Kawa die ik nu heb terug gekocht. Gewoon een beetje harder laten lopen met wat meer toeren. Nou heb ik ergens gelezen dat de Kawasaki AR50 op de ontsteking begrenst is. Kan iemand dit bevestigen?
ook heb ik gelezen dat de uitlaatpoort 2mm omhoog kan!?

Dit bericht is gewijzigd door 19ac087 op 1-6-2008 om 23:27 uur.
 
4 takt... Krijg de tering! Ik rijd mengsmering!

farmer tuning 20-6-2008 11:02 Print reply

Posts: 703
ik zie al dat je niet heel veel weet maar goed. weet je wat er gebeurd als de uitlaat poort 2mm ophoogt vast niet. en als je er wat van weet dat weet je toch wel wat je met je oude kawa gedaan heb. wat voorn ontsteking heeft zoon ding en maak er is een foto van. veder leer ff wat meer over cilinder tuning voordat je gaat hakken en plakken.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
19ac087 20-6-2008 23:19 Print reply

Posts: 42
Je zorgt dat je uitlaatgassen eerder de cilinder kunnen verlaten!
Het nadeel is dat de powerband veel smaller word.
Ik weet er heus wel wat van maar mijn Kawa van vroeger liep al zoals ik wil dat deze gaat lopen. Zo kocht ik hem.

Ik heb er al een oplossing voor. Een blok komt binnekort binnen voor revisie en een Autisia 93cc is onderweg uit Engeland! Nog even een 32mm Keihin zoeken ofzo en dan kan ik dit blokje ongeschonden laten

Toch bedankt voor je bezorgdheid

Edit: Hij heeft normale electronische ontsteking, ik geloof 3 spoels. In dat blok met die 93cc komt denk een HPI ontsteking.

Dit bericht is gewijzigd door 19ac087 op 20-6-2008 om 23:22 uur.
 
4 takt... Krijg de tering! Ik rijd mengsmering!
farmer tuning 20-6-2008 23:21 Print reply

Posts: 703
nou weet ik het zeker je bent plug en play nooit iets zelf doen. veel praat jaa heb ik allemaal zelf gedaan maar ondertussen. maar toch doe wat je er mee wil tis niet mijn brommer dus.
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
19ac087 20-6-2008 23:26 Print reply

Posts: 42
Ik heb niet veel praat van dat heb ik allemaal zelf gedaan. Waar zie je dat staan dan, oelewappert!

Als je me op andere forums volgt weet je dat. Er is pas nog een blok voor me getuned. Dat geef ik ook gewoon eerlijk toe. Ik ben bereid om te leren maar van jouw hoef ik het al niet meer te weten! Hierboven gaat het over carters en geen cilinders!

Ga jij nou maar naar de brugklas. Ken je effe een potje knikkeren!


Dit bericht is gewijzigd door 19ac087 op 20-6-2008 om 23:29 uur.
 
4 takt... Krijg de tering! Ik rijd mengsmering!
farmer tuning 20-6-2008 23:30 Print reply

Posts: 703
hahah je wou dromen dat je weet wat ik weet over brommers. maar oke ik heb je projecten hier op dit forum gezien is niet veel soeps plug en play maar oke. als je even veder wil gaan als je zoveel weet wat zijn timingen en hoe kom ik aan me blowdown. wat is de squish wat is de squishband wat is een powerband (makkie). wat is een roterende inlaat en hoe time je dat. moet ik nog doorgaan of hou je op
 
alle foute antwoorden in dit forum sta ik volkomen achter!!!!!!!!!!!!!!!!!1
19ac087 20-6-2008 23:41 Print reply

Posts: 42

Als je de boeken 600 keer doorneemt ken je inderdaad een hoop termen typen! Laat mij lekker plug & playen. Loopt in ieder geval altijd. Ik tune cartertjes ook zelf en ben bezig met informatie verzamelen voor cilindertjes te tunen. Ik ben er nu sinds een half jaar echt weer een beetje mee bezig dus ik wil er nu wel wat meer over weten en vroeger had ik wel wat beters te doen dan brommertjes opvoeren. Ik woon ergens waar wat te beleven is dus hoefde niet hele dagen in de schuur te zitten. Nu vind ik het gewoon leuk om te hobbyen en te leren maar op jouw manier hoeft het niet.

Dit bericht is gewijzigd door 19ac087 op 20-6-2008 om 23:54 uur.
 
4 takt... Krijg de tering! Ik rijd mengsmering!
steyn123 24-6-2008 10:49 Print reply
Posts: 135
farmer tuning, jij bent denk ik de grootste debiel die ik ooit op een forum gezien heb.

Weetje waar een forum voor is? Om andere mensen te helpen. Hij komt hier gewoon om hulp vragen. Dat jij meer weet van brommers weet kan em echt aan m'n reet roesten, maar doe er dan niet zo vreselijk arrogant over. Omdat hij er minder vanaf weet voel jij je beter dan hem.. Beetje sneu vind je niet.. Jij hebt het toch ook allemaal geleerd via anderen en via fora?

In plaats van je als een zak te gedragen kan je hem misschien ook gewoon normaal, degelijk advies geven.
 
19ac087 24-6-2008 21:16 Print reply

Posts: 42
Precies Ik zit op meerdere forums maar heb dit nog niet meegemaakt.

Help elkaar en heb je niks te melden, meld het dan niet!
 
4 takt... Krijg de tering! Ik rijd mengsmering!
Tombrom 24-6-2008 21:22 Print reply

Posts: 15925
gewoon ontopic nu?
 
ronaldt 24-6-2008 21:26 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: farmer tuning
hahah je wou dromen dat je weet wat ik weet over brommers. maar oke ik heb je projecten hier op dit forum gezien is niet veel soeps plug en play maar oke. als je even veder wil gaan als je zoveel weet wat zijn timingen en hoe kom ik aan me blowdown. wat is de squish wat is de squishband wat is een powerband (makkie). wat is een roterende inlaat en hoe time je dat. moet ik nog doorgaan of hou je op


meneer gooit even wat leuke termen in de strijd om de indruk te wekken dattie ergens verstand van heeft. Als je die kennis allemaal zo goed beheerst zou je de TS toch precies uit moeten kunne leggen hoe hij z'n cilinder tuned?.

of vond j't gewoon tof om even de indruk te wekken dat je vét veel van tjoening af weet
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Saknet 24-6-2008 21:27 Print reply

Posts: 10355
wat moet ik nieten?

edit, die autisa zal trouwens vast wel gaan bevallen, ook al ist plug en play

ik zou wel wat experimenteren dan met wat plug en play membranen ivm klepdikte en stugheid en oppervlakte en de invloed daarvan enzo

en zorgen dat je squish niet te klein is voor je powerband toerental anders ist zo zonde van je nieuwe spulle

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-6-2008 om 21:30 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Royal Club 24-6-2008 21:27 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


meneer gooit even wat leuke termen in de strijd om de indruk te wekken dattie ergens verstand van heeft. Als je die kennis allemaal zo goed beheerst zou je de TS toch precies uit moeten kunne leggen hoe hij z'n cilinder tuned?.

of vond j't gewoon tof om even de indruk te wekken dat je vét veel van tjoening af weet


ik denk dat ie liever heeft dat de TS ook zelf ze klauwen uit de mauwen steekt om achter bepaalde dingen te komen...
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ronaldt 24-6-2008 21:31 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


ik denk dat ie liever heeft dat de TS ook zelf ze klauwen uit de mauwen steekt om achter bepaalde dingen te komen...


als ik de posts van de van de TS moet geloven is hij druk bezig van alles bij te leren. Dat hij dan een wat algemene vraag stelt wil nog niet rechtvaardigen dat farmer zo op hem hapt

edit:http://www.brommerforum.nl/faq/artikel/157

Dit bericht is gewijzigd door ronaldje dt50x op 24-6-2008 om 21:34 uur.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Royal Club 24-6-2008 21:33 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


als ik de posts van de van de TS moet geloven is hij druk bezig van alles bij te leren. Dat hij dan een wat algemene vraag stelt wil nog niet rechtvaardigen dat farmer zo op hem hapt


kerel. ga je niet in een topic mengen om iemand af te kafferen doe dat maar in je gedachten ofzo.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
ronaldt 24-6-2008 21:36 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


kerel. ga je niet in een topic mengen om iemand af te kafferen doe dat maar in je gedachten ofzo.


sorry keiji :(
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>

Dit topic is 3595 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved