Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Puch Ontsteking afstel probleem

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1293 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50120 - Puch Ontsteking afstel probleem
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rein1992 1-6-2008 20:21 Print topicpost
Posts: 9
Hallo.

Ik ben bezig met mijn puch z-one op te voeren..
ik heb nu de volgende dingen op de puch:

Polini 65cc + polini spruitstuk + membraan
Leovinci HM uitlaat
Bing 15mm carburateur

maar nu ben ik begonnen met de ontsteking af te stellen, maar nu geeft hij wel een kleine spanning van 8Volt,

maar er komt geen vonk!
wat kan hiervan de oorzaak zijn?

het probleem kwam pas, nadat ik de ontsteking heb proberen af te stellen, maar kan de bobine ook plotseling stuk zijn gegaan? (wat me erg onlogisch lijkt)

Alvast bedankt,


Met vriendelijke Groeten,

Dhr. R.J. Koppert
 

Viertakt 1-6-2008 20:24 Print reply

Posts: 3586
8 volt? waar?

Je snapt wel dat een bougie een piekspanning van minimaal 10k volt nodig heeft?

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 1-6-2008 om 20:28 uur.
 
Viertakt uber alles.
rein1992 1-6-2008 21:06 Print reply
Posts: 9
8 volt meet ik tussen de 2 draden die van het vliegwiel af komen,
maar bij welke spanning werkt de bobine pas? Kan iemand me daar verder mee helpen?

alvast bedankt!
 
Thijsje 1-6-2008 21:43 Print reply

Posts: 1687
als ik dit zo lees had je beter niet ana je puch kunnen gaan sleutelen maargoed.. al doende leert men

die dikke zwarte draad moet een vonk uit komen, voltage maakt geen reet uit.. die komt uit de gele dunnedraad.

gewoon bougie in ej bougiedop, op de cilinder leggen en kijken of hij vonkt.

controleer je contactpunten etc.
gooi anders je onsteking op zn vroegst, loopt hij meestal wel op.. als hij dan nog niet doet, zou ik alles vervangen oid..



edit:

btw, je contactpuntjes geven steeds stroom af, je condensator slaat alles op, tot hij 1 bepaalde spanning heeft, en die geeft het weer 'door' aan de bobine, de bobine maakt van een zwak stroompje, een grote stroom.


Dit bericht is gewijzigd door Thijsje op 1-6-2008 om 21:44 uur.
 
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8
fs180 1-6-2008 22:27 Print reply

Posts: 1346
boboni
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
rein1992 1-6-2008 22:41 Print reply
Posts: 9
Oke hartstikke bedankt,

nouja, ik ben met de ontsteking bezig gegaan, omdat de brommer alleen liep als hij op de choke stond, en als ik ook maar een beetje het gas open doe valt de motor uit. Want hij stond afgesteld op een standaard 50cc, nu hij een andere uitlaat, carburateur en cillinder + zuiger etc. heeft moest de ontsteking ook gewijzigt worden.

maar de bobine krijgt wel stroom, maar hij maakt geen vonk meer, ookal test ik hem d.m.v. op de buitenkant van de cillinder contact te maken, als ik kick.

maar ik vind het raar om gelijk te zeggen dat de bobine stuk is, omdat hij het ineens niet meer doet sinds ik de ontsteking heb afgesteld.

graag tips aub?

alvast bedankt

mvg Rein.
 
Vuile Beunkoe 1-6-2008 22:48 Print reply

Posts: 6114
Draadje los?
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
rein1992 1-6-2008 22:49 Print reply
Posts: 9
nee de draden etc zitten allemaal goed vast, want heb ik nagemeten
 
MB streetfighter 2-6-2008 17:35 Print reply

Posts: 100
zet je ontsteking op zn vroegst, dus de grondplaat helemaal naar links draaien.

controleer of de contact punten 0,35mm (0,4) opengaan als de zuiger voorin de cilinder (dichtst bij de bougie) staat.

kijk ook ff of de bobine een goede massa heeft, dus ff draadje controleren of als de massa gwoon op het frame is ff schuren.

als je onderdelen heel zijn kan het dan niet meer aan de ontsteking liggen, had zelf ook zoon 65cc plini

doe dr aub ook een andere sproeier in, 88 oid

succes!
 
(typ)fouten onder voorbehoud

Dit topic is 2378 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved