Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Nieuw 80cc setup Honda MT

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 793 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50115 - Nieuw 80cc setup Honda MT
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 4344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guido-honda 1-6-2008 17:21 Print topicpost
Posts: 621
Hoi,

Omdat ik telkens geklier heb met me MT,
er een 70cc immi op zit, wil ik een andere setup.

Ik wil gewoon een BETROUWBARE snelle brommer hebben,
waar ik niet telkens als ik wil crossen een paar uur
bezig ben om alles goed te krijgen..

Dit heb ik nu:
70cc immi dik getuned
20mm Mikuni
Techno bocht
4 bak

Ik krijg hem ook nog niet afgesteld, weet niet
waar het aan ligt, maar daar gaat het nu ff niet om.

Dit lijkt mij wel wat:

-80cc (welk merk?)
-24mm
-Proma 80 uitlaat
-5 bak

Gewoon een betrouwbare, redelijk snelle setup,
met 110cc krijg je weer geklier met de koppeling enz,
daar heb ik helemaal geen zin in/tijd voor...

Wat denken jullie hiervan?

 

- Han - 1-6-2008 17:23 Print reply

Posts: 9667
koppeling houd het wel. Gewoon nieuwe originele platen met een revetje achter de ringen. Houd die wel hoor
 
<10.000 posts
zwarte-beuner 1-6-2008 17:23 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Hoi,

Omdat ik telkens geklier heb met me MT,
er een 70cc immi op zit, wil ik een andere setup.

Ik wil gewoon een BETROUWBARE snelle brommer hebben,
waar ik niet telkens als ik wil crossen een paar uur
bezig ben om alles goed te krijgen..

Dit heb ik nu:
70cc immi dik getuned
20mm Mikuni
Techno bocht
4 bak

Ik krijg hem ook nog niet afgesteld, weet niet
waar het aan ligt, maar daar gaat het nu ff niet om.

Dit lijkt mij wel wat:

-80cc (welk merk?)
-24mm
-Proma 80 uitlaat
-5 bak

Gewoon een betrouwbare, redelijk snelle setup,
met 110cc krijg je weer geklier met de koppeling enz,
daar heb ik helemaal geen zin in/tijd voor...

Wat denken jullie hiervan?



ik neem aan de je op de hoogte bent dat er dan ook 80cc carters blok aangeschaft moeten wordern

 
brommerloos
kenny77 1-6-2008 17:24 Print reply

Posts: 29286
voor een luchtgekoeld blok is volgens mij alleen de orginele 80cc (dacht ik?), dus gewoon van honda.
 
Sypie_Honda 1-6-2008 17:25 Print reply

Posts: 13830
tis miss niet wat je wil horen, maar vat het maar even op als een tip:
als je die MT alleen gebruikt om te crossen, kan je hem beter te koop zetten. en met wat extra geld een oudere 125/250 crossmotor er voor terug kopen.
die dingen zijn er namelijk voor gemaakt, MT's niet echt, de std ophaning van die dingen is goed voor over de weg, maar niet echt voor het crossen.

als je toch wilt verder gaan met deze MT zou ik gewoon een ori 80 blokje zoeken met een 21mm dell en een snel pijpje.
crosst wel aardig maar ben je snel op uit gekeken.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
guido-honda 1-6-2008 17:25 Print reply
Posts: 621
Ja, dat snap ik, moet dan mt8 blok kopen...

Tja, dat weet ik dus niet, denk idd dat er alleen maar de ori is...

 
Frysk 1-6-2008 17:25 Print reply

Posts: 34930
Honda MT8 blok kopen,

Eronder hangen en rijden.

heeft minder toeren etc dan je 70cc maar koppel heeft ie zeker wel meer
 
giggitybyte
guido-honda 1-6-2008 17:27 Print reply
Posts: 621
@ Sypie, tja, crossmotor is weer een heel stuk duurder,
en dat heb ik er neit voor over. Cross er alleen thuis mee op me
baantje, en geen wedstrijden oid, bovendien kan ik hier mooi zelf aan sleutelen en heb een bult onderdelen daarvoor.

Miss nog een x MTX OT frame, is een stuk sterker...
 
ikkejw 1-6-2008 17:27 Print reply

Posts: 9886
gewoon ori 80 pakken. gaat niet hard ofzo, maar is niet stuk te krijgen.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
guido-honda 1-6-2008 17:29 Print reply
Posts: 621
Gaat ori 80cc minder hard als bijv. een 70cc malossi oid?
Oja, ben wel van plan hem dan te tunen, om er toch wat meer uit te halen...

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 1-6-2008 om 17:29 uur.
 
THOMASJEUHHH 1-6-2008 17:29 Print reply

Posts: 4159
gewoon een mt8 blok kopen, en zo origineel mogenlijk houden, lekker koppel niet zon hoge top maar het rijdt wel fijn en het is betrouwbaar.
 
bwoaahhppp,,..
guido-honda 1-6-2008 17:30 Print reply
Posts: 621
Het gaat me idd helemaal niet om de top, moet zo hard mogelijk optrekken...
 
zwarte-beuner 1-6-2008 17:31 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guido-honda
Gaat ori 80cc minder hard als bijv. een 70cc malossi oid?
Oja, ben wel van plan hem dan te tunen, om er toch wat meer uit te halen...

Dit bericht is gewijzigd door guido-honda op 1-6-2008 om 17:29 uur.


ik denk een beetje het zelde, maar als je tog alleen crost er mee gewoon licht tvh erop pleure, En gewoon orgi 80 nemen zoals jw zegt niet stuk te krijgen
 
brommerloos
guido-honda 1-6-2008 17:42 Print reply
Posts: 621
Idd, heb nu 12-45..

Ja, had ik idd al gehoord ja dat ze niet kapot zijn te krijgen,
maar die dingen zijn dus wel redelijk snel, als je ze een beetje bewerkt?
 
OmafietS 1-6-2008 23:46 Print reply

Posts: 7472
70 immi is ook niet echt een top cilinder he.. kun je beter een 70 malossi kopen en niet tunen, dan krijg je dat gezeur!

Gewoon een goede degelijke cilinder kopen.
Malossi
Athena
Polini

etc
 
MarTijn tzr 1-6-2008 23:49 Print reply

Posts: 6970
owja de reden dat je hem niet afgesteld krijgt is dat je de verkkerde carb hebt
 
minder blauw op straat zorgt ervoor dat ik harder gaat!

Dit topic is 4344 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved