mcdronkz |
1-6-2008 15:51 |
Posts: 32777 |
Nergens op, gewoon de spaken losknippen.
|
|
|
|
schimmel_injectie |
1-6-2008 15:52 |
Posts: 896 |
flex pakken en slijpen maar
|
|
Er gaat niets boven Groningen . Fryslân ook niet |
|
Tombrom |
1-6-2008 15:53 |
Posts: 15925 |
ff met velgen na moto zaak die hale je band eraf
en dan met sleuteltje 6 draai je alles zo los
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
1-6-2008 15:53 |
Posts: 14999 |
als de band eraf is kan je met een schroevendraaier langs achter op de nippel de nippel losdraaien (dus onder het velglint zit deze nippel en ik heb het duidelijk niet over optisch velglint)
Als je band er nog om zit kan je met een spaken sleutel de nippel losdraaien.
Hierbij moet je ff opletten met de draairichting (ff logisch redeneren)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
mcdronkz |
1-6-2008 15:55 |
Posts: 32777 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
als de band eraf is kan je met een schroevendraaier langs achter op de nippel de nippel losdraaien (dus onder het velglint zit deze nippel en ik heb het duidelijk niet over optisch velglint)
Als je band er nog om zit kan je met een spaken sleutel de nippel losdraaien.
Hierbij moet je ff opletten met de draairichting (ff logisch redeneren)
Waarom zou je in godsnaam al je spaken gaan losdraaien als je ze toch niet gebruikt, kost veel te veel tijd.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
1-6-2008 15:58 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]
Waarom zou je in godsnaam al je spaken gaan losdraaien als je ze toch niet gebruikt, kost veel te veel tijd.
als je ooit je set velgen wilt verkopen kan je ze terug inspaken.
en dan van je der 3maal zoveel voor ofzo... -overdrijft-
en waarom zou je materiaal verneuken?
ff wat tijd erinstoppen kan geen kwaad
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Elco |
1-6-2008 15:58 |
Posts: 4527 |
senda spaken kan je zo 2e hands verpatsen denkz, naven ook wel
|
|
|
|
TSX-Rider |
1-6-2008 15:59 |
Posts: 546 |
ja ik ga de kale senda naven om mijn tsx naven laten spaken. Maar aangezien ik de spaken en de naven van die senda velgen wil verkopen ga ik de spaken niet kapot knippen. Maar je moet dus als je wil ontspaken (zonder kapot te knippen) eerst de band eraf laten halen. En dan met een platte schroevendraaier aan de onderkand van de nippels de nippels los draaien en zo de spaken eruit halen? Of is er ook een manier om te ontspaken als de band er nog op zit? (want heb nu niet zomaar even een ''bandenloshaalapparaat'' bij de hand.
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
schimmel_injectie |
1-6-2008 15:59 |
Posts: 896 |
spaken zijn dan toch al gebruikt, dus je kan beter nieuwe spaken kopen en monteren als je die velg weer wilt verkopen...
jongeuu, wie gebruikt nou 2dehands spaken, pleur die troep weg. Senda spaken zijn ook geen reet waard, het gaat toch om de juiste lengte en die spaken kun je zo kopen.
Dit bericht is gewijzigd door schimmel_injectie op 1-6-2008 om 16:01 uur.
|
|
Er gaat niets boven Groningen . Fryslân ook niet |
|
Derbi-Olaf |
1-6-2008 16:01 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
ja ik ga de kale senda naven om mijn tsx naven laten spaken. Maar aangezien ik de spaken en de naven van die senda velgen wil verkopen ga ik de spaken niet kapot knippen. Maar je moet dus als je wil ontspaken (zonder kapot te knippen) eerst de band eraf laten halen. En dan met een platte schroevendraaier aan de onderkand van de nippels de nippels los draaien en zo de spaken eruit halen? Of is er ook een manier om te ontspaken als de band er nog op zit? (want heb nu niet zomaar even een ''bandenloshaalapparaat'' bij de hand.
heb je wel bandenlepels bij de hand?
Ff 10 minuutjes werk dan,
En ja het kan ook met de band erom.
Dan blijven je nipels in de velgrand.
Dit werkt wel 10keer zo lastig, en je hebt speciaal gereedschap nodig
(een soort ringetje met inkepingen, functionerend als steeksleuteltje)
Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 1-6-2008 om 16:02 uur.
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
schimmel_injectie |
1-6-2008 16:03 |
Posts: 896 |
met schroevendraaier werkt niet, de spaken staan onder veel te grote spanning, en ze zitten vast geoxideerd.
|
|
Er gaat niets boven Groningen . Fryslân ook niet |
|
TSX-Rider |
1-6-2008 16:04 |
Posts: 546 |
ja hoe moet het dan als ik de spaken tog niet kapot wil hebben?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|
Joel_koningslust |
1-6-2008 16:05 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
ja hoe moet het dan als ik de spaken tog niet kapot wil hebben?
met een spaaksleuteltje
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
schimmel_injectie |
1-6-2008 16:05 |
Posts: 896 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: TSX-Rider
ja hoe moet het dan als ik de spaken tog niet kapot wil hebben?
ik zou geen reden weten waarom je ze wilt bewaren.
je moet de band en het velglint eraf halen. dan met een spakenspanner(ring met inkepingen) alle spaken losdraaien. als de spaken te vast zitten knappen ze af/etc dus daarom knip ik altijd de oude spaken eruit en de nieuwe klik je er zo in.
|
|
Er gaat niets boven Groningen . Fryslân ook niet |
|
TSX-Rider |
1-6-2008 16:06 |
Posts: 546 |
hmm volgens mij heb ik die niet. Kan het ook met een schroevendraaier of een baco (zo`n verstelbare sleutel) oid?
|
|
http://www.brommerforum.nl/gallery/view/3045/1/last |
|