Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Am6 blok 5e en 6e vernselling weglaten.....?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 540 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50109 - Am6 blok 5e en 6e vernselling wegla...
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
Dit topic is 5451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Razor 3-6-2008 0:42 Print reply

Posts: 1554
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: RXBaz
gaat niet werken, je 5 en 6 is zijn een overdrive. je verneukt je hele bak wanneer dit gaat doen.



Dit bericht is gewijzigd door RXBaz op 1-6-2008 om 22:04 uur.


is niet waar. Een am5 bak is identiek aan een am6 bak. Alleen heeft am6 er nog ééntje bij geplakt.

@ topicstarter:

Hoeveel standaard am5 brommertjes halen nog maar net de 5e versnelling?
En hoeveel rijden daarvan 'extreem' hoogtoerig?

En zeker kan het nog eens geen kwaad als je gewoon goed op je toeren let. Er zijn namelijk ook zat mensen die expres kort vertand rijden met hun tandwielen zodat ze toch lekker snel optrekken en niet al te hard gaan. Ideaal voor in stad gebruik en korte afstanden.
Jij doet hetzelfde alleen dan op een andere manier.. dus niets mis mee


Wat je wilt is een orgineel idee en zie geen redenen waarom je dat niet zo moeten uitvoeren...




Als je mij even hier de volgende punten verteld kan ik je een mooi grafiekje weergeven en berekenen hoe hard je (theoretisch) gaat.

-Schakelmoment in TPM
-tpm op top
-Omtrek wiel
-tandwiel voor
-tandwiel achter


 
blowdown en een powerband te koop!
Joep Rs1 3-6-2008 8:49 Print reply

Posts: 41
@razor,
He he, eindelijk iemand die het zelfde denk als ik doe. Niet dat dat gelijk goed is maar het leek net ofdat ik met een dwaas idee kwam.
Want als ik die 5 en 6 weg haal is er toch niks anders als dat ik normaal gewoon niet door schakel? Het gaat mij er inderdaad om dat hij lekker blijft optrekken. Zonder al te hard te gaan. Dit i.v.m. de blauw vrinden.

''Schakelmoment in TPM'' nog nooit van gehoord Ik heb gegoogled maar kwam er niet uit. Dat is hetzelfde met TPM op top.
Staat TPM gewoon in toeren-per-minuut?
de andere 3 kom ik wel uit en zal ik zo is ff bekijken.

Gr. Joep
 
Banaan 3-6-2008 9:10 Print reply

Posts: 5725
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joep Rs1
@razor,
He he, eindelijk iemand die het zelfde denk als ik doe. Niet dat dat gelijk goed is maar het leek net ofdat ik met een dwaas idee kwam.
Want als ik die 5 en 6 weg haal is er toch niks anders als dat ik normaal gewoon niet door schakel? Het gaat mij er inderdaad om dat hij lekker blijft optrekken. Zonder al te hard te gaan. Dit i.v.m. de blauw vrinden.

''Schakelmoment in TPM'' nog nooit van gehoord Ik heb gegoogled maar kwam er niet uit. Dat is hetzelfde met TPM op top.
Staat TPM gewoon in toeren-per-minuut?
de andere 3 kom ik wel uit en zal ik zo is ff bekijken.

Gr. Joep


TPM is toeren per minuut ja,
 
helly 3-6-2008 11:29 Print reply

Posts: 2424
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joep Rs1
@helly... en? hoe rijd hij nu dan? Gaat dat goed en werkt het goed? het optrekken enzo?

Gr. Joep


Het is hetzelfde als met 5 versnellingen qua top enzo.. alleen het wordt verdeelt onder 3 streken inplaats van 5. waardoor je minder hoeft te schakelen. iets hogere toeren. maar niks ernstigs.. optrekken voelt een stuk beter omder je heletijd in je powerband zit eigenlijk
 
veel Aprilia RS 50 OM onderdelen te koop! PM me
Viertakt 3-6-2008 11:42 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joep Rs1
@razor,
He he, eindelijk iemand die het zelfde denk als ik doe. Niet dat dat gelijk goed is maar het leek net ofdat ik met een dwaas idee kwam.
Want als ik die 5 en 6 weg haal is er toch niks anders als dat ik normaal gewoon niet door schakel? Het gaat mij er inderdaad om dat hij lekker blijft optrekken. Zonder al te hard te gaan. Dit i.v.m. de blauw vrinden.

''Schakelmoment in TPM'' nog nooit van gehoord Ik heb gegoogled maar kwam er niet uit. Dat is hetzelfde met TPM op top.
Staat TPM gewoon in toeren-per-minuut?
de andere 3 kom ik wel uit en zal ik zo is ff bekijken.

Gr. Joep



Het aantal toeren per minuut waarbij je naar de volgende versnelling schakeld
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 5451 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 4 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved