Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Am6 blok 5e en 6e vernselling weglaten.....?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 513 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #50109 - Am6 blok 5e en 6e vernselling wegla...
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joep Rs1 1-6-2008 9:41 Print topicpost

Posts: 41
Ik heb een Rieju Rs1 en heb nu net een nieuwe uitlaat gekocht.
Een Fasmem Duo. Brommer is helemaal standaard op de uitlaat na. Met deze uitlaat gaat hij 106 km/h. Dit gemeten met een Tomtom. Leuk maar liever nie met al die politie die bij mij in de buurt zit te terroriseren.
Nou had ik al eerder een snelle uitlaat en om hem niet al te hard te laten rijden, gewoon de uitlaat begrenst zeg maar.
Maar hiermee trekt je brommer gelijk voor geen meter meer op.
nu zou ik het liefst zo snel blijven optrekken als nu maar dan maar 75 rijden ofzo.... Dus...

Kan ik mijn 5e en 6e versnelling van mijn am6 blok er uit laten?

is dit mogelijk zonder dat er problemen ontstaan?
Je kan namelijk gewoon de lepel die je tandwielen van 5e en 6e versnelling omhoog/omlaag duwt er uit laten... Dan is alle ruimte/gaten gewoon opgevuld maar heb ik geen 5e en 6e versnelling meer. Lijkt me namelijk een veel betere oplossing.

Gr. Joep en alvast bedankt
 

boerke 1-6-2008 9:46 Print reply

Posts: 261
uhm kun je niet beter die tanwielen eruit halen en bijv ronde schijven erin beunen zodat ze zeker nergens meer in kunnen haken, ik weet nml niet precies hoe de bak werkt (haal em er altijd gwn uit en zet hem dn weer terug en nooit op gelet hoe het werkt ) maar als je er ronde schijven in kan beunen weet je zkr dat ze nooit meer "aanhaken" in de vensnelling.

edit: op je papieren staat wel dat hij 6 versnellingen heeft daar kunnen de wouten als ze echt moeilijk willen doen over gaan zeiken

Dit bericht is gewijzigd door boerke op 1-6-2008 om 9:46 uur.
 
-Bassie- 1-6-2008 9:48 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
uhm kun je niet beter die tanwielen eruit halen en bijv ronde schijven erin beunen zodat ze zeker nergens meer in kunnen haken, ik weet nml niet precies hoe de bak werkt (haal em er altijd gwn uit en zet hem dn weer terug en nooit op gelet hoe het werkt ) maar als je er ronde schijven in kan beunen weet je zkr dat ze nooit meer "aanhaken" in de vensnelling.

edit: op je papieren staat wel dat hij 6 versnellingen heeft daar kunnen de wouten als ze echt moeilijk willen doen over gaan zeiken

Dit bericht is gewijzigd door boerke op 1-6-2008 om 9:46 uur.


oja op welke papieren staan dat dan?

nooit gezien.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
boerke 1-6-2008 9:50 Print reply

Posts: 261
op je groene papieren als het goed is bij mijn mrx staat het er iig wel
 
-Bassie- 1-6-2008 9:52 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: boerke
op je groene papieren als het goed is bij mijn mrx staat het er iig wel


oja waar onder staat dat dan??

foto of zo er van??

bij papieren gpr staat het niet er op
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Joep Rs1 1-6-2008 9:52 Print reply

Posts: 41
heb de papieren voor me. Staat er niks over in hoor.
Maar als ik die lepen er uit haa;kan ik de tandwielen voor 5e en 6e gewoon niet kan bedienen. Ze zijn er maar doen niks en zitten niet anders als gewoon. ij lijkt het te kunnen maar wil eerst jullie mening weten.

gr. Joep
 
boerke 1-6-2008 10:02 Print reply

Posts: 261
sorry, mijn fout ik heb het mn papieren ff opgezocht maar er staat idd niks over in (ook al d8 ik toch echt van wel ) maar is mijn fout sorry
 
-Bassie- 1-6-2008 10:07 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joep Rs1
heb de papieren voor me. Staat er niks over in hoor.
Maar als ik die lepen er uit haa;kan ik de tandwielen voor 5e en 6e gewoon niet kan bedienen. Ze zijn er maar doen niks en zitten niet anders als gewoon. ij lijkt het te kunnen maar wil eerst jullie mening weten.

gr. Joep



dan moet je ook met selector wat doen anders heb je na z`n 4 nog 2 keer een vrij
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
boerke 1-6-2008 10:11 Print reply

Posts: 261
maakt toch niet uit als je dat weet? als de wouten hem dan op de roller hebben dan nemen ze hem hooguit mee voor technisch onderzoek omdat er ineens 2 keer een vrij extra erop zit. en dan blijkt dat je hem terug gevoerd hebt omdat je anders te hard gaat? Wat willen ze dan doen? (correct me if i'm wrong)
 
harm0ss 1-6-2008 10:15 Print reply

Posts: 1247
als je de 5e en 6e versnelling weglaat gaje mega overtoeren draaien, en wil je dat niet moet je weer twv veranderen waardoor je alsnog stukken harder gaat.
 
Joep Rs1 1-6-2008 10:32 Print reply

Posts: 41
Als ik daar toch op let. Dan is er toch niks aan de hand?
Als ik gewoon onder de 1100 toeren blijf...
Het gaat mij er voornamelijk om dat ik gewoon lekker blijf optrekken zoals ik nu doe. Dat bevalt me wel maar de snelheid is mij echt te veel. Ten minste ik vind het alleen maar leuk mar ik denk dat ik dan geen vriendjes word met onze blauwe vrinden

Gr. Joep
 
-wokkel- 1-6-2008 10:49 Print reply

Posts: 1129
misschien kun je de schakel wals aan passen? da hoef je niet allemaal met je tandwielen te rommelen. ik weet niet hoe een schakel wals van am6 er uit ziet maar miss kun je gewoon in de sleuf van de 5 de vers een gaatje boren en draad in tappen, en dan een inbus erin draaien. ofzo
 
Erik 39 1-6-2008 11:00 Print reply

Posts: 15088
Gewoon andere tandwielverhouding erop, niks met je bak kloten...
 
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl
Joep Rs1 1-6-2008 11:02 Print reply

Posts: 41
Nou (voor de genen die niet een am6 blok van binnen kennen) er zitten 2 assen met tandwielen.
!ste as is voor 1 t/m 4. dan is de 2e as voor 5 en 6.
Er zitten een soort lepels die door de schakelwals word bestuurd en de tandwielen op die assen naar beneden of boven duwt. Als ik die lepel er uit haal. Dan word die sleuf in de schakelwals gewoon niet gebruikt. Kan ik die tandwielen voor 5 en 6 gewoon niet besturen en heb ik maar vier versnellingen. Ook zijn dan de gaten in het blok waar die 2e as in valt gewoon gevuld.
Het lijkt wat mij betreft in de theorie te kunnen.


 
-Bassie- 1-6-2008 11:05 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joep Rs1
Nou (voor de genen die niet een am6 blok van binnen kennen) er zitten 2 assen met tandwielen.
!ste as is voor 1 t/m 4. dan is de 2e as voor 5 en 6.
Er zitten een soort lepels die door de schakelwals word bestuurd en de tandwielen op die assen naar beneden of boven duwt. Als ik die lepel er uit haal. Dan word die sleuf in de schakelwals gewoon niet gebruikt. Kan ik die tandwielen voor 5 en 6 gewoon niet besturen en heb ik maar vier versnellingen. Ook zijn dan de gaten in het blok waar die 2e as in valt gewoon gevuld.
Het lijkt wat mij betreft in de theorie te kunnen.




bedoel je dat de prise as en de hoofdas de prise voor 1 t/m 4 is? en de hoofdas voor 5 en 6??



je moet je selector blokeren kan je zo iets boutje der uit en dan gewoon weer een 6 bak.

maar beter prop er in en dan vertanding ligter maken.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
jellerrr 1-6-2008 11:31 Print reply

Posts: 572
Lijkt me geen slim plan dit, je gaat dikke overtoeren draaien op topsnelheid!
 

Dit topic is 5450 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved