Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Bouten Revisie Yamaha dt 50 mx blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 931 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50107 - Bouten Revisie Yamaha dt 50 mx blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 1-6-2008 8:40 Print topicpost

Posts: 6016
Hoi allemaal,

Ik ben sinds gisteren begonnen met het reviseren van mijn blok (schoonmaken, alles nakijken, overspuiten) maar nu krijg ik de boutjes die je met schroevendraaiers aandraait er niet uit. Die wil ik gaan vervangen door inbusboutjes. zijn er nog tips?
uitboren ofzo?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Teunis 1-6-2008 9:09 Print reply

Posts: 1073
voor die bouten heb je een goed SLAGschroevendraaien nodig dat is de enigste fatsoenlijke manier om hem los te krijgen, wel goed ondersteunen met slaan

Andere optie is werken met linkse tappen. eerst een kleein gaatje boren in het hart van de bout. en dan de linkse tap erin draaien en dan moet ie als goed is loskomen

en anders uitboren, maar dat is wel heel erg link voor je draad, ik zelf heb het iig nog nooit zover laten komen

andere optie is iets op de bout lassen, en aan de hand daarvan losdraaien. het lompste wat ik gedaan is een complete dop op een ronde bout gelast

de schroeven doorinbussen vervangen is een goed idee, zoprg dat je goede inbussen koopt en juiste sleutel ter behoud van de de bouten anders zijn ze nogal gevoelig voor doordraaien vind ik, maar iig al veel beter dan die kruiskoppen die er inzitten.
 
flip_nsr_80cc 1-6-2008 9:14 Print reply

Posts: 597
of je pakt gewoon normalke bouten van m6 ofzow met steek 10 weet je zeker dat je ut oowk mekelijk met rateltje in mekaar krijgt

en de eenisgte fatsopenlijke manier een een slag schroevedraaier want die zorgt dat je bout los schrikt en dan kun je gewoon draaie

ma stel als je langduurig kracht uit gaat oevene dan sloop je ze waarschijnlijk


 
i cant spel, dus zeur niet
ChielTZR 1-6-2008 9:35 Print reply

Posts: 6016
Slagmoer sleutel hebben we niet! (maar smid heeft zoiets vast wel) maar hoe kun je dan die slagmoer sleutel er tegenaanhouden? want volgens mij als je er op gaat zitten slipt het er nog overheen!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
boerke 1-6-2008 9:41 Print reply

Posts: 261
je kan het ook nog lomper doen.... je boort gwn de complete bout aan gort en tapt er drna een slag groter nieuw schroefdraad in (als daar plek voor is ik ken het blok nml niet) en koop nieuwe inbus bouten die daar inpassen
 
Vehikel 1-6-2008 11:04 Print reply

Posts: 2903
Gebruik een nijp- of zijkniptang, tenminste als je er bij kunt. Werkt altijd. Ander moet je er een schroevendraaier erop zetten en een paar goeie klappen achter op de schroevendraaier geven.

(Ps: bouten vervangen noem je geen revisie, reviseren is het in nieuwstaat brengen)

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 1-6-2008 om 11:08 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Renovator 1-6-2008 17:47 Print reply
Posts: 244
bij mij heb ik gewoon de kop van de bout afgeboord met een 13mm
wel voorzichtig en traag boren anders beschadig je het blok mss
 
Royal Club 1-6-2008 17:48 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: flip_nsr_80cc
of je pakt gewoon normalke bouten van m6 ofzow met steek 10 weet je zeker dat je ut oowk mekelijk met rateltje in mekaar krijgt

en de eenisgte fatsopenlijke manier een een slag schroevedraaier want die zorgt dat je bout los schrikt en dan kun je gewoon draaie

ma stel als je langduurig kracht uit gaat oevene dan sloop je ze waarschijnlijk




kerel. praat eens normaal Nederlands ofzo
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
HONDA MTX-TREME 1-6-2008 17:52 Print reply

Posts: 1486
Met een klein beiteltje in boutkop tikken en dan als hij er goed in zit voorzichtig linksom tikken, werkt bij mij ook altijd.
 
Splendid 1-6-2008 17:56 Print reply

Posts: 8421
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Met een klein beiteltje in boutkop tikken en dan als hij er goed in zit voorzichtig linksom tikken, werkt bij mij ook altijd.


waarom nou weer een kleine beitel?..grote beitel en een moker werkt ook wel
 
Ik wil een onderwaterbeer!!
Raze 1-6-2008 18:41 Print reply

Posts: 461
1. Slagschroevendraaier.
2. Schroevendraaier met gat, lap stof en een 2e schroevendraaier
3. Slijptol, dremel.
-----------------------------------------------
1. Lijkt me duidelijk.
2. Zorg dat het blok goed stevig staat op een stevige ondergrond (2 stukjes hout oid.) Zet de schroevendraaier op de schroef, met de lap stof onder de hand je gewicht op de schoevendraaier zetten (je buiholte op je hand laten rusten en je buik aanspannen) en langzaam met de andere schoevendraaier hem los draaien.

3. Slijp er een spleetje in, schoevendraaier erop hetzelfde princiepe als hier boven.

Moet lukken
 
GEZOCHT: Tsx 80cc spul
-Tom- 1-6-2008 18:47 Print reply

Posts: 4151
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: HONDA MTX-TREME
Met een klein beiteltje in boutkop tikken en dan als hij er goed in zit voorzichtig linksom tikken, werkt bij mij ook altijd.

DIt werkt vaak het beste ja, of met een centerpons een kuiltje erin tikken en dan los tikken. NIet zoals sommige lompe boeren hier het gat uitboren en M7 of M8 in tappen, dat is dus gewono beunhazerij en het verneuken van een goed motorblok
 
FTS Member
Vehikel 2-6-2008 15:40 Print reply

Posts: 2903
Jep ik deel die mening ook, met een beitel en een hamer werkt ook erg goed.
Misschien eerst vorozichtig met zijknip-/nijptang proberen.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...

Dit topic is 2539 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved