Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - 50cc met meeste tuning potentie.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 831 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50099 - 50cc met meeste tuning potentie.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Citta92 31-5-2008 11:05 Print topicpost

Posts: 614
Hallo mensen,

Ik ga zo even cilinder bestellen en honda mb 5 bak.
Nu wil ik dalijk meedoen aan brommerraces.. sobw.

Maar nu zit ik te kijken voor leuke 50cc , maar ik zou niet weten welke beste tuningspotentie heeft.

Wou eerst waterkoeling rijden maar ivm met paar problemen met dat blok heb ik hem laten gaan en ga ik voor luchtkoeling klasse.

50cc athena/eurocilinder
50cc zeta(parmakit)
50cc immi ( die hek nog liggen)
50cc belgische.

Mvg
 

corradovr6 31-5-2008 11:34 Print reply
Posts: 828
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hallo mensen,

Ik ga zo even cilinder bestellen en honda mb 5 bak.
Nu wil ik dalijk meedoen aan brommerraces.. sobw.

Maar nu zit ik te kijken voor leuke 50cc , maar ik zou niet weten welke beste tuningspotentie heeft.

Wou eerst waterkoeling rijden maar ivm met paar problemen met dat blok heb ik hem laten gaan en ga ik voor luchtkoeling klasse.

50cc athena/eurocilinder
50cc zeta(parmakit)
50cc immi ( die hek nog liggen)
50cc belgische.

Mvg


Volgens mij is de athena wel de beste in het rijtje, ik weet niet of er ook malossi luchtgekoelde cilinders voor mb5 zijn want dan zou ik daarvoor kiezen
 
Citta92 31-5-2008 11:58 Print reply

Posts: 614
Het gaat niet om de beste stock cilinder hé.
Mag ook de traagste zijn , ding word toch volledig getuned.
Waarschijnlijk 2 fluitpoorten erbij etc.
Dus zo immi kan je ook snel laten lopen , maar mijn vraag is welke heeft meeste potentie om te tunen.

Helaas heeft mb geen één 50cc met vlinderpoort.

Dit bericht is gewijzigd door Citta92 op 31-5-2008 om 12:00 uur.
 
honda fryslan 31-5-2008 12:17 Print reply

Posts: 1914
ik zou gewoon een athena doen..
dingen lopen al snel en ik denk dat je er meer uit kunt laten halen dan de rest van die cilinders..
 
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse
Sypie_Honda 31-5-2008 12:18 Print reply

Posts: 13830
je moet zo'n ouwe eurocilinder 50cc zien te vinden, die met de grote inlaat.

die cilinders zijn erg snel, daar word ook veel mee gereden in de SOBW.

of gewoon een 167tje, die zijn std ook al erg snel.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Woutjuh 31-5-2008 12:19 Print reply

Posts: 4422
Belgische heeft geloof ik ook wel redelijk wat potentie.
 
veel MT spul te koop!
Frysk 31-5-2008 12:48 Print reply

Posts: 34928
inderdaad de 167 word ook redelijk veel gebruikt @ SOBW

dus dat is mischien een tip


 
giggitybyte
Citta92 31-5-2008 18:28 Print reply

Posts: 614
motoimport had helaas geen leuke cilinders liggen.
Athena alleen in 70cc versie , nou dat wil ik niet.

parmakit 50cc vond ik prijzig daar 175 euro.
Ik ga even op mopshop die athena 50cc halen.

Eerst bewerk ik van mijn immitatie cilinder even de poorten.
Kijken hoeveel ik uit de immitatie kan pompen.
Maar vraagje bij immitatie cilinder heb je ook zuiger hé ..
Immi heeft bij inlaat boven naar extra poort.
Zou ik me zuiger kwa slag zo kunnen aanpassen dan die precies gelijk loopt met de slag van je krukas zodat die die laatste poort ook gebruikt?

Mvg
 
THOMASJEUHHH 31-5-2008 18:34 Print reply

Posts: 4159
athena en belgische 50cc's zijn de beste voor jou gebruik.
volgensmij had die corné (van die sm mt) een sobw athena ligeen, die ook erg snel is/was vraag het hem!
 
bwoaahhppp,,..
LVS 31-5-2008 19:53 Print reply
Posts: 98
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Citta92
Hallo mensen,

Ik ga zo even cilinder bestellen en honda mb 5 bak.
Nu wil ik dalijk meedoen aan brommerraces.. sobw.

Maar nu zit ik te kijken voor leuke 50cc , maar ik zou niet weten welke beste tuningspotentie heeft.

en ga ik voor luchtkoeling klasse.

50cc athena/eurocilinder
50cc zeta(parmakit)
50cc immi ( die hek nog liggen)
50cc belgische.

Mvg


--------------------------------------------------

sobw luchtkoeling is met een 4 bak en 16 mm carburateur .

de beste cilinder is degene waar je het mooiste vermogen uit kunt halen .[ brede powerband en goede wand kwaliteit ]

soms zijn al al standaard imitatie cilinders waar de poorten te groot van zijn !![ parma ???]

een racer haalt het vermogen uit een goede ontsteking + goede zuiger +membraam+uitlaat en kop vorm .

goede vering en banden..

12pk is haalbaar met 16 mm .

#

 
mr200r 1-6-2008 1:18 Print reply
Posts: 5122
Een Zwitsersblok moet je hebben,dit zijn de 80km/h versies.
Alles HM 167
Maar pak een compleet blok.
 
mr200r
flip_nsr_80cc 1-6-2008 9:20 Print reply

Posts: 597
ik zouw voor een alemenium (zonder spelfoute) gaan

of een orgieneel belchische en die laten tune dan rij je teminste mee een echte cilinder
 
i cant spel, dus zeur niet
jd boer 1-6-2008 12:17 Print reply

Posts: 6005
ik heb geen verstand van honda cilinder

maar ik weet dat eurocilindro veel word gebruikt

en idd de belg ook wel veel

maar met jouwn verstand in brommers , wat ik her en der hier wel lees , is het dan wel verstanding om sobw te gaan rijden ?

je weet ook dat er heel veel geld in gaat zitten ?
 
rs1sprintuhr
Citta92 2-6-2008 6:37 Print reply

Posts: 614
jd boer.

die belgische word vaak gebruikt dat weet ik,
ik zal binnenkort eens kijken voor een cilindertje.

En gelukkig sta ik er niet alleen achter jd boer .

Geld , dat is het probleem niet echt.
Gaat meer om het voor elkaar krijgen van die 12 pk circa.
ik heb nog 4 bak sobw blok liggen, moet alleen nieuwe krukas incl lagers in.

Mvg
 

Dit topic is 2643 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved