nielskempen |
30-5-2008 19:44 |
Posts: 469 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
kep net gecrosst, en na een half uur á driekwartier gecrosst te hebben kwam er koelvloeistof uit, waar je normaal gesproken bijvult(bij de dop).
hoe kan dat?
ik gebruik trouwens water, is goedkoper
als ie koud is ff kijken of t niveau netje tussen de min en max staat
en michien is ie zoo heet geworden dat het water is gaan koken dus uitzet en er uit komt
zou het tog eens met koelvloestof vullen
|
|
|
|
Mopar |
30-5-2008 19:44 |
Posts: 4772 |
Overdruk, gaat koken, zet uit, is normaal..
Koelvloeistof (echte kvs) heeft een iets hoger kookpunt, en zet iets minder uit als water.
Maar opzich geen ramp, nu heeft ie er gewoon het water uitgegooit wat ie ''niet nodig'' had.
Niks aan doen, is normaal.
Normaal gesproken zit er een opvang bakje, en gaat het via een vaccuum weer terug.
Maar dit hoef je niet te hebben ofzo.. niks aan doen..
|
|
|
|
YZ50crosser |
30-5-2008 19:45 |
Posts: 2241 |
ja ik geloof dat ik dat maar eens doe, ik had het eerst er ook wel in maar hij is me een keer warmgelopen. en ik had geen koelvloeistof in huis.
maar kan de brommer geen schade opgelopen hebben? want hij sloeg daardoor niet af en k heb hem meteen uitgezet
Dit bericht is gewijzigd door MT5_Bartjuh op 30-5-2008 om 19:47 uur.
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
nielskempen |
30-5-2008 19:47 |
Posts: 469 |
als ie niet afslaat en net zo veel compressie heeft als normaal kan er weinig mis zijn
|
|
|
|
Mopar |
30-5-2008 19:50 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
ja ik geloof dat ik dat maar eens doe, ik had het eerst er ook wel in maar hij is me een keer warmgelopen. en ik had geen koelvloeistof in huis.
maar kan de brommer geen schade opgelopen hebben? want hij sloeg daardoor niet af en k heb hem meteen uitgezet
Dit bericht is gewijzigd door MT5_Bartjuh op 30-5-2008 om 19:47 uur.
Als de dop vast zit, of niet goed werkt, zal die teveel druk opbouwen, en zal er een koel-slang klappen, of je koppakking vliegt eruit.
Dat laatste is waarschijnlijker
|
|
|
|
YZ50crosser |
30-5-2008 19:59 |
Posts: 2241 |
ja,
de vloeistofslangen, waren ook hartstikke heet en zacht.
maar ik denk dat ik hem leeglaten lopen en weer opnieuw bijvul met kvs
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Convergence |
30-5-2008 20:02 |
Posts: 2192 |
Water is ook niet goed maar ja, in winter moet je zowiezo koelvloeistof erin hebben zitten anders knapt alles kapot ivm vriezen
|
|
Project 2010 zie project Snowhite |
|
YZ50crosser |
30-5-2008 20:16 |
Posts: 2241 |
hij staat binnen, bevriest nie zo gouw
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Erik 39 |
30-5-2008 21:38 |
Posts: 15088 |
Dat doet de motor van mn pa ook wel eens :P
Gewoon wat kvs erbij, klaar.
Dit bericht is gewijzigd door Erik 39 op 30-5-2008 om 21:38 uur.
|
|
Derbi-loos! -- www.ERIKVONHOF.nl |
|
YZ50crosser |
30-5-2008 21:43 |
Posts: 2241 |
oja, de termostaat heb ik eral uitgehaalt
maar kan het niet zijn dat de vloeistofpomp niet meer werkt?
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
YZ50crosser |
31-5-2008 17:03 |
Posts: 2241 |
kan ik hiervoor trouwens gewone koelvloeistof gebruiken die je ook in de auto gooit?
of is dat allemaal hetzelfde
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
Rs Dude. |
31-5-2008 17:05 |
Posts: 1426 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: MT5_Bartjuh
kan ik hiervoor trouwens gewone koelvloeistof gebruiken die je ook in de auto gooit?
of is dat allemaal hetzelfde
Allemaal het zelfde
|
|
|
|
cnorretje |
31-5-2008 17:51 |
Posts: 851 |
moet je wel mee uitkijken. kheb et ook eens gehad dat er druk kwam op mn radiateur, dat kwam omdat er een scheurtje zat in mn cilkop. hij stond ook redeljk warm dus ik dacht, koelvloeistof zal wel wat uitgezet zijn. et kan zijn dat hij straks niet meer start, als dat zo is zit er waarschijnlijk koelvloestof bij de zuiger. dan wordt de vonk gedoofd door de koelvloeistof. dan moet je een nieuwe kop kopen
|
|
|
|
YZ50crosser |
1-6-2008 11:50 |
Posts: 2241 |
als je gewoon goede cilinder hebt, lijkt het mij niet dat er kvs in komt door een scheurtje
|
|
www.bxteamlg.tk |
|
b e r t |
1-6-2008 12:44 |
Posts: 1855 |
uitzetten is in dit geval niet het handigste. Stationair laten lopen, dan pompt die water rond en koelt die sneller af.
|
|
|
|