Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen Suzuki TS50X TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 900 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50069 - Problemen Suzuki TS50X TSX
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 29-5-2008 16:39 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]


Het kan zijn dat je vlotter blijft hangen (daarom verzuipt die waarschijnlijk ook )
Das maak hem ff open, blaas alles schoon, en maak hem schoon.
en terug in elkaar zetten en kijken wat het resultaat is



tjah, we hebben de carburateur al helemaal opengehad, die leek best oke(het pinnetje deed gewoon zijn werk) en de vlotter was opzich ook niets mee aan de hand..
maar ik denk dat ik me hier wat later pas zorgen over maak..

en nog een probleempje, maar dat is niet egt iets voor een oplossing voor te krijgen, maar de boutjes om de uitlaat aan de cilinder vast te maken die willen opeens niet meer(terwijl ik de uitlaat al 2x los en vast heb gemaakt zonder problemen...)

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 29-5-2008 om 16:41 uur.
 
houw ns op!
PuchMaxiS72 29-5-2008 18:29 Print reply

Posts: 343
Wat willen je uitlaatmoeren/bouten niet meer? erop draaien of eraf? kijk altijd uit dat je ze niet tè strak aandraait.

Verder hoeft om je voorontsteking af te stellen het vliegwiel er niet af. Draai de 3 bouten van je grondplaat los, en schuif hem zoveel mogelijk met de klok mee. Dan staat 'ie op z'n vroegst, werkt het beste (met 70cc iig.)

Mijne startte eerst ook helemaal niet meer, alles gecontroleerd.. oliekeerring lek. Maar in jou geval kan het ook best zijn dat er een ontstekingsdeel niet meer goed is, als hij dus slecht vonkt.. Deze zijn 2e hands waarschijnlijk nog wel voor een prikkie te krijgen.
 
TSX gereviseerd
Twizz 29-5-2008 20:19 Print reply

Posts: 851
aangezien ik nu 2 brommers heb is het misschien wel de moeite om zo'n vliegwieltrekker aan te schaffen.. welke moet ik kiezen voor mijn suzuki? gewoon de honda/yamaha?
http://www.50cc.nl/z...kker&Submit=Zoek
 
houw ns op!
Henk-88 29-5-2008 20:24 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
aangezien ik nu 2 brommers heb is het misschien wel de moeite om zo'n vliegwieltrekker aan te schaffen.. welke moet ik kiezen voor mijn suzuki? gewoon de honda/yamaha?
http://www.50cc.nl/z...kker&Submit=Zoek



Meten = weten

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 29-5-2008 om 20:24 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Twizz 29-5-2008 20:30 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Wat willen je uitlaatmoeren/bouten niet meer? erop draaien of eraf? kijk altijd uit dat je ze niet tè strak aandraait.

Verder hoeft om je voorontsteking af te stellen het vliegwiel er niet af. Draai de 3 bouten van je grondplaat los, en schuif hem zoveel mogelijk met de klok mee. Dan staat 'ie op z'n vroegst, werkt het beste (met 70cc iig.)

Mijne startte eerst ook helemaal niet meer, alles gecontroleerd.. oliekeerring lek. Maar in jou geval kan het ook best zijn dat er een ontstekingsdeel niet meer goed is, als hij dus slecht vonkt.. Deze zijn 2e hands waarschijnlijk nog wel voor een prikkie te krijgen.



ja hij vonkt goed, tenminste, even goed als mijn andere tsx, en die doet het wel.. dus ik denk dat ik eerst maar ff wat aan de timing ga knutselen, maar dat zien we morgen wel.

over de uitlaatboutjes,,,, ik krijg ze er niet meer in.. op de een of andere manier passen ze niet meer, dus ik denk dat ik daluk ze in koud water leg, miss dat dat het verschil maakt
 
houw ns op!
jimbob 30-5-2008 7:25 Print reply

Posts: 635
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
aangezien ik nu 2 brommers heb is het misschien wel de moeite om zo'n vliegwieltrekker aan te schaffen.. welke moet ik kiezen voor mijn suzuki? gewoon de honda/yamaha?
http://www.50cc.nl/z...kker&Submit=Zoek


Die voor Honda/Yamaha DT moet passen ja.
 
Twizz 30-5-2008 14:45 Print reply

Posts: 851
Ok, nu heb ik dus een vliegwieltrekker aangeschaft (hij past!!)
maar ik krijg de bout op het vliegwiel niet los... :S
 
houw ns op!
Henk-88 30-5-2008 15:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Ok, nu heb ik dus een vliegwieltrekker aangeschaft (hij past!!)
maar ik krijg de bout op het vliegwiel niet los... :S



Dopsleutel op moer en een half-inch-zonder-dop in een gat van het vliegwiel om het vliegwiel te blokkeren.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
zwarte-beuner 30-5-2008 16:09 Print reply

Posts: 2651
wss is het geen olie maar gewoon onverbrand mengsel
 
brommerloos
Twizz 30-5-2008 21:42 Print reply

Posts: 851
Ok, wat blijkt nu.
Tussen de binnenkant van het vliegwiel en de as die naar de krukas toe gaat, hoort een stukje metaal te zitten, waardoor je het vliegwiel maar op één manier kan vastmaken. Dit zit er dus niet meer. Weet iemand hoe ik dit moet/kan oplossen?

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 30-5-2008 om 21:43 uur.
 
houw ns op!
Rick_koningslust 30-5-2008 21:44 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Ok, wat blijkt nu.
Tussen de binnenkant van het vliegwiel en de as die naar de krukas toe gaat, hoort een stukje metaal te zitten, waardoor je het vliegwiel maar op één manier kan vastmaken. Dit zit er dus niet meer. Weet iemand hoe ik dit moet/kan oplossen?

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 30-5-2008 om 21:43 uur.


daar hoort een spietje, gewoon een gaan halen en ertussen duwen dus
 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Henk-88 30-5-2008 22:51 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
[...]


daar hoort een spietje, gewoon een gaan halen en ertussen duwen dus



Wel ff het gat in krukas opmeten met schuifmaat..
Bromboeren weten meestal niet meer uit hun hoofd welke maat daarin moet
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Twizz 31-5-2008 16:13 Print reply

Posts: 851
x

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 3-6-2008 om 20:12 uur.
 
houw ns op!
Twizz 3-6-2008 20:17 Print reply

Posts: 851
Nu heb ik het volgende probleem

ik heb er een kleinere sproeier in gedaan (van de originele(!) 80 naar een nieuwe 70). hij geeft signaal, maar verzuipt zo vlug dat je het eigenlijk geen rijden kunt noemen. weet iemand hoe ik dit kan veranderen zonder dat er veel kracht verloren gaat?
 
houw ns op!
Twizz 3-6-2008 21:14 Print reply

Posts: 851
hij loopt wel, maar rijden gaat niet, want zodra je gas geeft, slaatie af.
kan dit aan het membraam liggen?
 
houw ns op!

Dit topic is 5835 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved