Twizz |
29-5-2008 16:39 |
 Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
Het kan zijn dat je vlotter blijft hangen (daarom verzuipt die waarschijnlijk ook )
Das maak hem ff open, blaas alles schoon, en maak hem schoon.
en terug in elkaar zetten en kijken wat het resultaat is
tjah, we hebben de carburateur al helemaal opengehad, die leek best oke(het pinnetje deed gewoon zijn werk) en de vlotter was opzich ook niets mee aan de hand..
maar ik denk dat ik me hier wat later pas zorgen over maak..
en nog een probleempje, maar dat is niet egt iets voor een oplossing voor te krijgen, maar de boutjes om de uitlaat aan de cilinder vast te maken die willen opeens niet meer(terwijl ik de uitlaat al 2x los en vast heb gemaakt zonder problemen...)
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 29-5-2008 om 16:41 uur.
|
|
houw ns op! |
|
PuchMaxiS72 |
29-5-2008 18:29 |
 Posts: 343 |
Wat willen je uitlaatmoeren/bouten niet meer? erop draaien of eraf? kijk altijd uit dat je ze niet tè strak aandraait.
Verder hoeft om je voorontsteking af te stellen het vliegwiel er niet af. Draai de 3 bouten van je grondplaat los, en schuif hem zoveel mogelijk met de klok mee. Dan staat 'ie op z'n vroegst, werkt het beste (met 70cc iig.)
Mijne startte eerst ook helemaal niet meer, alles gecontroleerd.. oliekeerring lek. Maar in jou geval kan het ook best zijn dat er een ontstekingsdeel niet meer goed is, als hij dus slecht vonkt.. Deze zijn 2e hands waarschijnlijk nog wel voor een prikkie te krijgen.
|
|
TSX gereviseerd |
|
Twizz |
29-5-2008 20:19 |
 Posts: 851 |
aangezien ik nu 2 brommers heb is het misschien wel de moeite om zo'n vliegwieltrekker aan te schaffen.. welke moet ik kiezen voor mijn suzuki? gewoon de honda/yamaha?
http://www.50cc.nl/z...kker&Submit=Zoek
|
|
houw ns op! |
|
Henk-88 |
29-5-2008 20:24 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
aangezien ik nu 2 brommers heb is het misschien wel de moeite om zo'n vliegwieltrekker aan te schaffen.. welke moet ik kiezen voor mijn suzuki? gewoon de honda/yamaha?
http://www.50cc.nl/z...kker&Submit=Zoek
Meten = weten
Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 29-5-2008 om 20:24 uur.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Twizz |
29-5-2008 20:30 |
 Posts: 851 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: PuchMaxiS72
Wat willen je uitlaatmoeren/bouten niet meer? erop draaien of eraf? kijk altijd uit dat je ze niet tè strak aandraait.
Verder hoeft om je voorontsteking af te stellen het vliegwiel er niet af. Draai de 3 bouten van je grondplaat los, en schuif hem zoveel mogelijk met de klok mee. Dan staat 'ie op z'n vroegst, werkt het beste (met 70cc iig.)
Mijne startte eerst ook helemaal niet meer, alles gecontroleerd.. oliekeerring lek. Maar in jou geval kan het ook best zijn dat er een ontstekingsdeel niet meer goed is, als hij dus slecht vonkt.. Deze zijn 2e hands waarschijnlijk nog wel voor een prikkie te krijgen.
ja hij vonkt goed, tenminste, even goed als mijn andere tsx, en die doet het wel.. dus ik denk dat ik eerst maar ff wat aan de timing ga knutselen, maar dat zien we morgen wel.
over de uitlaatboutjes,,,, ik krijg ze er niet meer in.. op de een of andere manier passen ze niet meer, dus ik denk dat ik daluk ze in koud water leg, miss dat dat het verschil maakt
|
|
houw ns op! |
|
jimbob |
30-5-2008 7:25 |
 Posts: 635 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
aangezien ik nu 2 brommers heb is het misschien wel de moeite om zo'n vliegwieltrekker aan te schaffen.. welke moet ik kiezen voor mijn suzuki? gewoon de honda/yamaha?
http://www.50cc.nl/z...kker&Submit=Zoek
Die voor Honda/Yamaha DT moet passen ja.
|
|
|
|
Twizz |
30-5-2008 14:45 |
 Posts: 851 |
Ok, nu heb ik dus een vliegwieltrekker aangeschaft (hij past!!)
maar ik krijg de bout op het vliegwiel niet los... :S
|
|
houw ns op! |
|
Henk-88 |
30-5-2008 15:23 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Ok, nu heb ik dus een vliegwieltrekker aangeschaft (hij past!!)
maar ik krijg de bout op het vliegwiel niet los... :S
Dopsleutel op moer en een half-inch-zonder-dop in een gat van het vliegwiel om het vliegwiel te blokkeren.
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
zwarte-beuner |
30-5-2008 16:09 |
 Posts: 2651 |
wss is het geen olie maar gewoon onverbrand mengsel
|
|
brommerloos |
|
Twizz |
30-5-2008 21:42 |
 Posts: 851 |
Ok, wat blijkt nu.
Tussen de binnenkant van het vliegwiel en de as die naar de krukas toe gaat, hoort een stukje metaal te zitten, waardoor je het vliegwiel maar op één manier kan vastmaken. Dit zit er dus niet meer. Weet iemand hoe ik dit moet/kan oplossen?
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 30-5-2008 om 21:43 uur.
|
|
houw ns op! |
|
Rick_koningslust |
30-5-2008 21:44 |
 Posts: 1467 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Twizz
Ok, wat blijkt nu.
Tussen de binnenkant van het vliegwiel en de as die naar de krukas toe gaat, hoort een stukje metaal te zitten, waardoor je het vliegwiel maar op één manier kan vastmaken. Dit zit er dus niet meer. Weet iemand hoe ik dit moet/kan oplossen?
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 30-5-2008 om 21:43 uur.
daar hoort een spietje, gewoon een gaan halen en ertussen duwen dus
|
|
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken |
|
Henk-88 |
30-5-2008 22:51 |
 Posts: 26703 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Rick-mtx-SH
[...]
daar hoort een spietje, gewoon een gaan halen en ertussen duwen dus
Wel ff het gat in krukas opmeten met schuifmaat..
Bromboeren weten meestal niet meer uit hun hoofd welke maat daarin moet
|
|
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?' |
|
Twizz |
31-5-2008 16:13 |
 Posts: 851 |
x
Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 3-6-2008 om 20:12 uur.
|
|
houw ns op! |
|
Twizz |
3-6-2008 20:17 |
 Posts: 851 |
Nu heb ik het volgende probleem
ik heb er een kleinere sproeier in gedaan (van de originele(!) 80 naar een nieuwe 70). hij geeft signaal, maar verzuipt zo vlug dat je het eigenlijk geen rijden kunt noemen. weet iemand hoe ik dit kan veranderen zonder dat er veel kracht verloren gaat?
|
|
houw ns op! |
|
Twizz |
3-6-2008 21:14 |
 Posts: 851 |
hij loopt wel, maar rijden gaat niet, want zodra je gas geeft, slaatie af.
kan dit aan het membraam liggen?
|
|
houw ns op! |
|