Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Problemen Suzuki TS50X TSX

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 865 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50069 - Problemen Suzuki TS50X TSX
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 5775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Twizz 29-5-2008 15:54 Print topicpost

Posts: 851
hoi

ik heb er een suzuki tsx bij!
das allemaal leuk en aardig (voor 300 euro)

maar nu heb ik de volgende problemen.

de ontsteking is slecht(ik heb gehoord datie zelfs als je zacht kickt, hoort te vonken, hij vonkt enkel bij wat harder kicken)
er komt olie in de uitlaat(waarschijnlijk is dit carterolie)
en tjah, hij loopt (dus) niet

en de carburateur lekt(maar dit laatste probleem even terzijde, denk ik)

tis trouwens een 16mm mikuni carburateur, en ik heb momenteel géén luchtfilter(maar zolang die nog niet rijd maakt dat laatste niet zo heel veel uit)

kan íemand me helpen? zeggen wat de makkelijkste manier is om m zo vlug mogelijk te laten lopen?

de oliekeeringen zijn onlangs vervangen, maar dit is door de vorige eigenaar gedaan.

gr erik
 
houw ns op!

-simon- 29-5-2008 15:56 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
hoi

ik heb er een suzuki tsx bij!
das allemaal leuk en aardig (voor 300 euro)

maar nu heb ik de volgende problemen.

de ontsteking is slecht(ik heb gehoord datie zelfs als je zacht kickt, hoort te vonken, hij vonkt enkel bij wat harder kicken)
er komt olie in de uitlaat(waarschijnlijk is dit carterolie)
en tjah, hij loopt (dus) niet

en de carburateur lekt(maar dit laatste probleem even terzijde, denk ik)

tis trouwens een 16mm mikuni carburateur, en ik heb momenteel géén luchtfilter(maar zolang die nog niet rijd maakt dat laatste niet zo heel veel uit)

kan íemand me helpen? zeggen wat de makkelijkste manier is om m zo vlug mogelijk te laten lopen?

de oliekeeringen zijn onlangs vervangen, maar dit is door de vorige eigenaar gedaan.

gr erik


probeer voor het vonken eens een nieuwe bougi en eventueel bougidop.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Twizz 29-5-2008 15:58 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


probeer voor het vonken eens een nieuwe bougi en eventueel bougidop.


ik heb deze bougie al eens op mijn andere suzuki tsx geprobeerd, deed hij gewoon goed. en dus(logisch) heb ik ook even de bougie van mijn andere tsx op mn nieuwe tsx geprobeerd(deed hij hetzelfde, dus vonken bij hard kicken)

dus ik denk niet dat het probleem daarin zit?
 
houw ns op!
Derbi-Olaf 29-5-2008 15:59 Print reply

Posts: 14999
normaal vonkt die echt niet als je heel zacht kickt
zolang die maar blauw vonkt als je een beetje doortrapt,
voor de rest, kijk eens of die niet verzopen is.
en het kan ook 2takt olie uit je uitlaat zijn, dit kan er ook in flinke hoeveelheden uitkomen, en andes is het je oliekeerring aan de koppelingskant
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Twizz 29-5-2008 16:02 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
normaal vonkt die echt niet als je heel zacht kickt
zolang die maar blauw vonkt als je een beetje doortrapt,
voor de rest, kijk eens of die niet verzopen is.
en het kan ook 2takt olie uit je uitlaat zijn, dit kan er ook in flinke hoeveelheden uitkomen, en andes is het je oliekeerring aan de koppelingskant



jah hij verzuipt, dat was ik even vergeten te vermelden, maar hij verzuipt eigenlijk iedere keer weer..

dat van de ontsteking is een opluchting...(kost altijd zoveel)

en tjah, van dat 2takt olie, ik weet niet ofdat dit het is, want het tankje(bij suzuki tsx is dit apart) lijkt niet veel in oliepijl gedaalt te zijn...


Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 29-5-2008 om 16:04 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 29-5-2008 om 16:05 uur.
 
houw ns op!
Derbi-Olaf 29-5-2008 16:04 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]



jah hij verzuipt, dat was ik even vergeten te vermelden, maar hij verzuipt eigenlijk iedere keer weer..

dat van de ontsteking is een opluchting...(kost altijd zoveel)

en tjah, van dat 2takt olie, ik weet niet ofdat dit het is, want het tankje(bij suzuki tsx is dit apart) lijkt niet veel in oliepijl gedaalt te zijn...

maar die olie word vermengt met benzine, en word zwart door de roet, dit goedje (dus ook nog met benzine erbij) komt uit je uitlaat bij verzuipen...
staat je ontsteking wel op tijd?
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Twizz 29-5-2008 16:05 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

maar die olie word vermengt met benzine, en word zwart door de roet, dit goedje (dus ook nog met benzine erbij) komt uit je uitlaat bij verzuipen...
staat je ontsteking wel op tijd?

tjah, die ontsteking op tijd.. hoe check je dit?
 
houw ns op!
Derbi-Olaf 29-5-2008 16:06 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

tjah, die ontsteking op tijd.. hoe check je dit?

vliegwiel eraf, en kijken of je merktekens op de grondplaat en op het carter gelijk staan (gewoon 2 kleine streepjes)

 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Twizz 29-5-2008 16:07 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

vliegwiel eraf, en kijken of je merktekens op de grondplaat en op het carter gelijk staan (gewoon 2 kleine streepjes)




ons pap ( ) zegt dat dat vliegwiel er zo moeilijk vanaf te hale is?

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 29-5-2008 om 16:07 uur.
 
houw ns op!
Derbi-Olaf 29-5-2008 16:09 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]



ons pap ( ) zegt dat dat vliegwiel er zo moeilijk vanaf te hale is?

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 29-5-2008 om 16:07 uur.

met het juiste materiaal is het poepsimpel, maar als je gaat beunen met een vliegwieltrekker en koperen hamer enzo is het idd flink moeilijk om het zonder beschadigingen te doen.
Dus als tip : ff het juiste materiaal scoren, altijd handig!
en wees maar zeker dat je een vliegwieltrekker vaker gebruikt
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Twizz 29-5-2008 16:13 Print reply

Posts: 851
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

met het juiste materiaal is het poepsimpel, maar als je gaat beunen met een vliegwieltrekker en koperen hamer enzo is het idd flink moeilijk om het zonder beschadigingen te doen.
Dus als tip : ff het juiste materiaal scoren, altijd handig!
en wees maar zeker dat je een vliegwieltrekker vaker gebruikt

hmm ik denk dat ik dat toch maar ff laat doen door de tsx specialist hier 2km vandaan



maar over de andere problemen, weet iemand hoe dat met die lekkende carb zit? of moet ik gewoon betijds het benzinekraantje uitzetten?(net zoals op de andere tsx)

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 29-5-2008 om 16:14 uur.
 
houw ns op!
Derbi-Olaf 29-5-2008 16:16 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Twizz
[...]

hmm ik denk dat ik dat toch maar ff laat doen door de tsx specialist hier 2km vandaan



maar over de andere problemen, weet iemand hoe dat met die lekkende carb zit? of moet ik gewoon betijds het benzinekraantje uitzetten?(net zoals op de andere tsx)

Dit bericht is gewijzigd door Twizz op 29-5-2008 om 16:14 uur.


Het kan zijn dat je vlotter blijft hangen (daarom verzuipt die waarschijnlijk ook )
Das maak hem ff open, blaas alles schoon, en maak hem schoon.
en terug in elkaar zetten en kijken wat het resultaat is
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Lex ss50 29-5-2008 16:17 Print reply

Posts: 657
yo, kan het niet zo zijn dat je carb je cilinder in lekt dan verzuipt ie elke keer weer. Dat had ik met mijn brommer (viertakt) geen idee of het met een tweetakt ook kan maar dacht ik zeg het toch
 
-
Derbi-Olaf 29-5-2008 16:18 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Lex ss50
yo, kan het niet zo zijn dat je carb je cilinder in lekt dan verzuipt ie elke keer weer. Dat had ik met mijn brommer (viertakt) geen idee of het met een tweetakt ook kan maar dacht ik zeg het toch

het kan, maar meestal blijft je vlotter dan gewoon hangen, heb ik laatst zelf nog gehad, dan verzuipt ie keer op keer flink/....
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Lex ss50 29-5-2008 16:20 Print reply

Posts: 657
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]

het kan, maar meestal blijft je vlotter dan gewoon hangen, heb ik laatst zelf nog gehad, dan verzuipt ie keer op keer flink/....

Klopt ja, bij mij was de vlotter lek dan loopt je bakkie over en verzuipt ie
 
-
gekke henkie 29-5-2008 16:22 Print reply

Posts: 878
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
normaal vonkt die echt niet als je heel zacht kickt
zolang die maar blauw vonkt als je een beetje doortrapt,
voor de rest, kijk eens of die niet verzopen is.
en het kan ook 2takt olie uit je uitlaat zijn, dit kan er ook in flinke hoeveelheden uitkomen, en andes is het je oliekeerring aan de koppelingskant


Mee eens, als je te langzaam draait vonkt ie niet. maar bij een TSX, als de CDI/Bobine kapot is, kan hij bij flink trappen nog wel een vonk doorgeven in sommige gevallen. Hij is alleen veel te zwak om je mengsel aan te steken. Je wilt iig een mooie, blauwwitte vonk, en een goeie knetter, dus je moet m goed kunnen horen. Heb je echt maar een heel iel vonkje, is wss die unit kapot, en die zijn niet goedkoop...

Verder zou dit ook een verklaring kunnen zijn voor de olie in je uitlaat, je mengsel wordt niet aangestoken, en loopt dus zo je uitlaat in. De benzine verdampt, en je houdt olie over.

Waarschijnlijk is hij verzopen; haal je bougie eruit, kraantje dicht, in z'n 1, en rennen tot je erbij neervalt, dan zou hij wel weer leeg moeten zijn. (vergeet niet je gas open te draaien.)

Verder zou de oliekeerring aan je koppelingskant ook best kunnen, controleer je blokoliepeil ff zou ik zeggen,Vul m bij (10W40 of 15W40, net wat je erin hebt zitten) en houd m een tijdje in de gaten.


 
Ga toch krassen!

Dit topic is 5775 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved