nielskempen |
29-5-2008 12:16 |
Posts: 469 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bolis
Hallo dames en heren ik wil graag mijn mb wat harder laten lopen. Nou het probleem is dat hij boven de 6000 toeren geen trekkracht meer heeft. Nou wil ik wel nogsteeds zuinig rijden dus een grotere sproeier heb ik al geprobeerd en levert mij geen hogere toeren op. Iets meer trekkracht maar kijkend naar het brandstof verbruik hoeft dit van mij niet. Bij het optrekken trekt de brommer als hij warm is naar de 5500/6000 toeren door en dan zit hij over zijn powerband heen. Weet iemand hoe ik kan zorgen dat ik het volle vermogen heb zoals in dit filmpje:
http://www.youtube.c...&feature=related
Dit lijkt op een 100% standaard mb met als top rond de 60. Ik wil gewoon iets hoger met die toeren.
Ik heb een 100% standaard gietijzeren blok.
gietijzeren blok lijkt mij sterk maar ik weet wat je bedoelt
die gietijzeren ori cilinders gaan gewoon niet goed hoog in toeren
ik zou er dan een belgische cilinder op gooien zal wel iets schelen in benz verbruik maar dat kan je zelf regelen door optijd door te schakelen
|
|
|
|
Bolis |
29-5-2008 12:22 |
Posts: 5 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: nielskempen
[...]
gietijzeren blok lijkt mij sterk maar ik weet wat je bedoelt
die gietijzeren ori cilinders gaan gewoon niet goed hoog in toeren
ik zou er dan een belgische cilinder op gooien zal wel iets schelen in benz verbruik maar dat kan je zelf regelen door optijd door te schakelen
Ja sorry ik bedoel gietijzeren cilinder. Maar goed het komt erop neer dat het standaard nederlandse blok maximaal 45kmph kan halen? Ik heb een mb uit 1984. 24000 km's erop
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
29-5-2008 12:24 |
Posts: 14999 |
als je harder wil (hoger in de toeren)
zal je hoe dan ook meer gaan verbruiken , leer er maar mee leven
Je kan wel je tandwielverhouding aanpassen, maar daarvan gaat hij niet hoger in de toeren, en je trekt veel slechter op...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Derbi-Olaf |
29-5-2008 12:33 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Bolis
[...]
Ja sorry ik bedoel gietijzeren cilinder. Maar goed het komt erop neer dat het standaard nederlandse blok maximaal 45kmph kan halen? Ik heb een mb uit 1984. 24000 km's erop
en voor de rest zijn je cilinder en zuiger en zuigerveren nog in goede staat?
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
nielskempen |
29-5-2008 12:36 |
Posts: 469 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
[...]
en voor de rest zijn je cilinder en zuiger en zuigerveren nog in goede staat?
het "probleem" met die oro cilinders is dat de uitlaat en spoelpoorten ontzettens klijn zijn dus dat je er met een sport uitlaat ook niet egt meer uit kan halen
moet je maar eens een ori met een belgische cilinder begelijken
zegmaar helemaar std met een belgische cilinder behaal je een top van rond de 70 a 80 en je heb goede trekkracht
|
|
|
|
johankreidlerman |
29-5-2008 13:16 |
Posts: 3693 |
een proma bocht (uitlaat) er onder
|
|
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P |
|
Jheronimus |
29-5-2008 13:35 |
Posts: 33 |
Mijn ori MB50 trekt tot 9000 toeren en loopt 60 op de teller. Moet gewoon kunnen dus. Goed onderhoud scheelt wel veel!
Zelfde klacht ooit verholpen door aanlopende remmen te repareren
Dit bericht is gewijzigd door Jheronimus op 29-5-2008 om 13:35 uur.
|
|
|
|
Jozeff - Forum en Sales Moderator |
29-5-2008 14:24 |
Posts: 10835 |
en ori mb50 loopt geen 60, dan moet je hem beetje tunen.
uitlaat omhoog helpt al een heel eind want die is nu zo klein dat je pink er nauwelijks doorheen kan.
Dan een luhao eronder (ori uiterlijk, maar dikkere bocht en ontgrenst) en je gaat rond de 60 ofzo.
Verbruik is dan nog best laag.
|
|
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos. |
|
mcdronkz |
29-5-2008 14:25 |
Posts: 32777 |
Alle onnodige dingen eraf slopen. Dan zijn ze licht en gaan ze hard.
|
|
|
|
rik hulkenberg |
29-5-2008 14:53 |
Posts: 10029 |
langs de uitlaat poort 2 gaten boren, 18mm keihin ,hoge druk kop, ori snel uitlaat en je rijd 75
http://img120.images...mage=sv301283hr5.jpg
foto van mijn uitlaatpoorten heb hier 75 meegehaald
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 29-5-2008 om 14:56 uur.
|
|
|
|
Top-honda |
29-5-2008 17:25 |
Posts: 158 |
Ik heb nou 50cc snel een proma grandprix uitlaat en hij loopt nou ong. 75 en trekt als een malle. Ik ben wel gewoon bij de standaard carberateur gebleven dus het verbruik val best wel mee
|
|
|
|
Elco |
29-5-2008 17:27 |
Posts: 4527 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
langs de uitlaat poort 2 gaten boren, 18mm keihin ,hoge druk kop, ori snel uitlaat en je rijd 75
http://img120.images...mage=sv301283hr5.jpg
foto van mijn uitlaatpoorten heb hier 75 meegehaald
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 29-5-2008 om 14:56 uur.
gewoon 2 fluiters erbij boren?
|
|
|
|
Citta92 |
29-5-2008 17:42 |
Posts: 614 |
Nee niet doen.
Koop gewoon immi 50 en 13mm carb beetje goed afstellen & leuk uitlaatje eronder knallen.
Je benzine verbruik zal echt gewoon niet merkbaar meer worden en toch top van rond 70km/u.
Mvg
|
|
|
|
Bolis |
29-5-2008 18:49 |
Posts: 5 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Fantic303trial type2
als je harder wil (hoger in de toeren)
zal je hoe dan ook meer gaan verbruiken , leer er maar mee leven
Je kan wel je tandwielverhouding aanpassen, maar daarvan gaat hij niet hoger in de toeren, en je trekt veel slechter op...
Hoger brandstofverbruik vind ik in principe niet erg, maar ik heb geen zin in een andere sproeier. Kep dit geprobeerd met zo'n dikkere luchtbuis erin. Maar ik kreeg het niet lekker lopen. Dit leverde een beetje meer acceleratie op maar top bleef 45. Dit blok is best wel oud dus waar ik benieuwd naar was is hoe je een standaard blok gewoon een beetje sneller kan laten lopen.
Quote: Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
langs de uitlaat poort 2 gaten boren, 18mm keihin ,hoge druk kop, ori snel uitlaat en je rijd 75
http://img120.images...mage=sv301283hr5.jpg
foto van mijn uitlaatpoorten heb hier 75 meegehaald
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 29-5-2008 om 14:56 uur.
18mm keihin is juist precies wat ik niet wil. Veel te hoog verbruik en zo'n hoge druk kop? Hallo mijn cilinder is origineel 24000km uit 1984. Binnen een paar duizend is hij dan opgebrand.
Dus wat ik eigenlijk hier uit haal is: die cilinders zijn gewoon zo kut en laagtoerig dat ze maar standaard tot 45kmph gaan?
Dit bericht is gewijzigd door Bolis op 29-5-2008 om 18:50 uur.
|
|
|
|
Saknet |
29-5-2008 18:57 |
Posts: 10355 |
gewoon die fluiters erbij boren, of uitlaatpoort beetje omhoog veilen (1 of 2mm)
geen 50 imi kopen dat spul is niet betrouwbaar en vooruit te branden bij lagere toeren
je kan de rommel altijd weer begrenzen door dubbele uitlaat pakking te gebruiken en er een dikek ring tussen te beunen, en 2 afstandsbusjes bij de flens ophanging van de cilinder (en een nieuw gat boren in uitlaat voor frameophanging)
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 29-5-2008 om 18:58 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|