Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Afstellen puch blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 689 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50059 - Afstellen puch blok
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

badmuts20 29-5-2008 10:26 Print topicpost
Posts: 52
Hallo luitjes,

Ik heb een 70cc op mijn puchblok gemonteerd.
Nu heb ik de volgende specs:

Carb. 15mm
Cilinder 70cc (45mm)
Powerfilter

Met een sproeier 90 loopt het blok wel maar niet goed. Vervolgens is deze afgeslagen en wil niet direct meer lopen.
De stationairschroef zat bijna geheel dicht gedraaid.

Welke kant moet ik nu op met de sproeier.?
Groter of juist kleiner?
Welke spoeier zou er ongeveer in moeten zitten?

Alvast bedankt,

Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 29-5-2008 om 10:26 uur.
 

Custers 29-5-2008 10:49 Print reply

Posts: 4747
Heb je al de search gebruikt?
 
Ride like the wind.
badmuts20 29-5-2008 18:13 Print reply
Posts: 52
yep,

Vooral het "welke spoeier topic" doorgespit maar veel vragen en weinig antwoorden.

Vervolgens in verschillende topics wat tegen gekomen maar zonder enog resultaat in de uitvoering.

Volgens verschillende zou het nabij sproeier 90 moeten liggen.
Hier heeft hij even op gelopen en vervolgens afgslagen en wil nu niet meer aan.
ik wind het alleen vreemd dat ik met de 50cc ook al een 90 sproeier had. Mijn gevoel zegt dat ik dan een grotere sproeier moet hebben maar met een 104 doet hij ook niets.

Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 29-5-2008 om 18:14 uur.
 
supermotaaah 29-5-2008 18:16 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badmuts20
yep,

Vooral het "welke spoeier topic" doorgespit maar veel vragen en weinig antwoorden.

Vervolgens in verschillende topics wat tegen gekomen maar zonder enog resultaat in de uitvoering.

Volgens verschillende zou het nabij sproeier 90 moeten liggen.
Hier heeft hij even op gelopen en vervolgens afgslagen en wil nu niet meer aan.
ik wind het alleen vreemd dat ik met de 50cc ook al een 90 sproeier had. Mijn gevoel zegt dat ik dan een grotere sproeier moet hebben maar met een 104 doet hij ook niets.

Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 29-5-2008 om 18:14 uur.


Grotere sproeier denkz
 
:|
riccardot 29-5-2008 18:22 Print reply

Posts: 1096
Was je sproeier niet te klein of dat je valse lucht ofzo had, dat miss je cilinder is warmgelopen nu. Lijkt me sterk maar zou kunnen.

Beter was je begonnen met een grotere sproeier, en langzaam naar een kleinere toe.
 
badmuts20 29-5-2008 19:09 Print reply
Posts: 52
ook gedaan hadden eerst al de 104 erin.
Maar alles draaid nog, dus echt warmgelopen zal wel niet gebeurd zijn.
 
Banaan 29-5-2008 19:31 Print reply

Posts: 5725
heb je nog compressie?
vonkt?
krijgt benzine?

sproeier moet je 98 ong. hebben
 
badmuts20 29-5-2008 19:44 Print reply
Posts: 52
Vanmiddag ff sproeiers gehaald van 92 t/m 96 en 88 t/m 84. Maar met 92 en 96 doet hij nog niets. Ook een nieuw spruitstuk 15mm erop gezet. (echter zat er blijkbaar al 15mm op)

Compressie is lekker hoog dus dat zit wel goed.
Bougie vinkt als een gek en de cantactpunten gaan ook op het juiste moment open.
Bougie is vochtig en ruikt naar benzine.

Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 29-5-2008 om 19:45 uur.
 
supermotaaah 29-5-2008 19:47 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badmuts20
Vanmiddag ff sproeiers gehaald van 92 t/m 96 en 88 t/m 84. Maar met 92 en 96 doet hij nog niets. Ook een nieuw spruitstuk 15mm erop gezet. (echter zat er blijkbaar al 15mm op)

Compressie is lekker hoog dus dat zit wel goed.
Bougie vinkt als een gek en de cantactpunten gaan ook op het juiste moment open.
Bougie is vochtig en ruikt naar benzine.

Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 29-5-2008 om 19:45 uur.


ga toch maar eens grotere sproeiers halen
 
:|
Niek de Wildt 29-5-2008 20:15 Print reply
Posts: 7168
vonkt hij tussen de contactpuntjes? zo jah: condensator vervangen, en indien nodig (ingebrand) contactpuntjes vervangen/opschuren.

afstelling van onsteking hoord te zijn:

contactpunten 0.35mm openen
vooronsteking ongv 1,3mm voor het BDP. (dan moeten de contactpuntjes opengaan)

kosten condensator 15 euro, contactpuntjes 10 euro (GEEN IMMITATIE ZOOI KOPEN!)


kijk ook even houveel mm vonk hij trekt als je een boutje (M4) in de bougiedop doet en deze van de cilinder/kop/blok afhoud.

dit moet ongv 5mm+ zijn is het echt minder dan dit, moet eens denken aan het uittesten van een nieuwe bobine/onstekingspoel.
(dat je bougie in de open lucht mooi blauw vonkt zegt niet zo gek veel, aangezien in de cilinder hoge temperaturen en druk plaatsvind)


probeer idd voor de eerste start maar een sproeier rond de 90.


vergeet niet je bougie af te stellen (ongv 0.45mm electrode afstand) en zorg dat de electrode er recht voor zit.

probeer anders even een nieuwe.


overigens is een hittegraad 7 wel aan te raden ipv de std hittegraad 6, maar dat is niet belangrijk voor de eerste start.
(een 8 kan ook wel) kijk maar ff wat erin zit.


suc6



EDIT: EDIT: hij deed het eerst wel met 50cc of vorige cilinder?

-was de cilinder nieuw gemonteerd en heb je nieuwe pakkingen gebruikt? (geen krassen in cilinder?)

-zuiger goed om? (pijltje naar uitlaat, slotjes niet voor poorten)


ps. als je een 2de handse cilinder hebt en twijfeld over de staat post dan ff een foto.
of kijk zelf naar krassen etc en leg de zuigerveren even bovenin de cilinder (niet helemaal bovenin want daar komt de zuiger niet, maar 1cm onder top) en schijn er met de zaklamp op van onder, je mag geen licht tussen de slotjes door zien komen als je je duim er zachtjes tegenaan houd.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-5-2008 om 20:19 uur.
 
badmuts20 29-5-2008 22:42 Print reply
Posts: 52
Uiteraard is het geen 2de hands rommel maar splinternieuw. (wat kost nu nog een cilindersetje voor de puch )
Ook nieuwe pakkingen gebruikt uiteraard.

Blok liep perfect met oude 50cc cilinder.
Ik heb voor de rest niet aan de contactpunten gezeten.
Hij vonkt zo nu en dan wel een tussen de contactpuntjes maar als ik de bougie op het blok leg dan vonkt hij gewoon super goed. Een mooie duidelijk vonk.

De motor geeft echter geen kick dat hij ook maar iets aan wil slaan ofzo.
Morge maar eens dan wat sproeiers rond de 110 t/m 120 halen en dan nog maar eens proberen.
Gelijk maar een nieuwe bougie 7 meenemen.

Ik zal ook eens een vijltje over de puntjes halen. Misschien dat ze toch iets zijn ingebrand op een of andere manier.

Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 29-5-2008 om 22:45 uur.
 
Henk-88 29-5-2008 22:47 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badmuts20
Hij vonkt zo nu en dan wel een tussen de contactpuntjes


Daar zou ik geen nat plekje in mijn onderbroek van krijgen eigenlijk
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
Niek de Wildt 29-5-2008 22:52 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: badmuts20
Uiteraard is het geen 2de hands rommel maar splinternieuw. (wat kost nu nog een cilindersetje voor de puch )
Ook nieuwe pakkingen gebruikt uiteraard.

Blok liep perfect met oude 50cc cilinder.
Ik heb voor de rest niet aan de contactpunten gezeten.
Hij vonkt zo nu en dan wel een tussen de contactpuntjes maar als ik de bougie op het blok leg dan vonkt hij gewoon super goed. Een mooie duidelijk vonk.

De motor geeft echter geen kick dat hij ook maar iets aan wil slaan ofzo.
Morge maar eens dan wat sproeiers rond de 110 t/m 120 halen en dan nog maar eens proberen.
Gelijk maar een nieuwe bougie 7 meenemen.

Ik zal ook eens een vijltje over de puntjes halen. Misschien dat ze toch iets zijn ingebrand op een of andere manier.

Dit bericht is gewijzigd door badmuts20 op 29-5-2008 om 22:45 uur.



Ok, dat is tenminste een duidelijk antwoord,

Maar doe even zoals ik al zei:
Quote:
kijk ook even houveel mm vonk hij trekt als je een boutje (M4) in de bougiedop doet en deze van de cilinder/kop/blok afhoud.

dit moet ongv 5mm+ zijn is het echt minder dan dit, moet eens denken aan het uittesten van een nieuwe bobine/onstekingspoel.
(dat je bougie in de open lucht mooi blauw vonkt zegt niet zo gek veel, aangezien in de cilinder hoge temperaturen en druk plaatsvind)





nogmaals: zuiger goed om?

en niet toevallig ontsteking losgehad en vergeten af te stellen?



succes,

ps, je hoeft niet zoveel sproeiers te halen hoor, ik raad aan 100 en 110, ook zou 105 de ideale sproeier zijn, dan start hij zeker met 100 ook wel, (denk dat hij zelf met 90 even zou starten)---> HEB JE CHOKE GEPROBEERD?

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-5-2008 om 22:53 uur.

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-5-2008 om 22:54 uur.
 
badmuts20 30-5-2008 12:26 Print reply
Posts: 52
Choke ook geprobeerd uiteraard. Heb zelf de luchtfilter eraf gehad en met de duim de luchthoeveelheid proberen te regelen.
Mocht de sproeier dan te klein zijn en dus teveel lucht krijgen zou hij toch een kick moeten geven als je de luchtinlaat 1/2 dicht houdt.

Ga gewoon wat spoeiers halen et wat grotere stappen en kijken met welke hij hem pakt.
 
markhispania3 30-5-2008 12:35 Print reply

Posts: 1971
Ik vind de spoeiers nogal aan de grote kant eigenlijk. Een maat van mij had met ongeveer dezelfde setup sproeiertje 72.
 

Dit topic is 678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved