Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schuren Cilinder kop/pet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 726 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50047 - Schuren Cilinder kop/pet
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Joel_koningslust 29-5-2008 12:42 Print reply

Posts: 14514
zelf vind ik het handigs een malletje te maken .

dus gewoon een schijf maken met een pin die je in de draaibank zet. en daar weer wat gaten met tapeinden maken zodat je daar je kop op kunt draaien zegmaar

ik zal ff een plaatje voor je zoeken
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
-simon- 29-5-2008 13:37 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]



zoals ik al zei, het bougiegat zit vaak niet in het midden dan de cilinderkop (wel van de verbrandingsruimte en tussen de tapeinden natuurlijk, maar niet in het midden van de koelribben)

dus als je dat doet dan gaat hij slingeren en breekt hij geheid af en vliegt met een rotvaart de garage rond.



even voor de TS: als je het met schuurpapier op een glasplaat doet, maak dan 8tjes en draai na een minuutje schuren even de kop een kwart slag zodat je zeker weet dat je niet meer kracht op een vlak zet.

succes,


dat wel iets. maar als je de pin iets langer maakten je ondersteund hem exta en een beetje laag toerental dan lukt het wel. al verschillende keren zo gedaan.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Niek de Wildt 29-5-2008 19:56 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: giel buijs
daarvoor heb je toch zo een 4 klauw en hij hoeft niet zo heel veel toeren te draaien als je het maar rustig doet


Beter lezen:

Quote:
ok vertel mij maar hoe, want een drie-klauw kan niet
vier-klauw is 9 van de 10 keer te klein en als hij wel past, kan het nog steeds niet want de hoeken van de koelribben komen niet overeen met het midden (het is een soort rechthoek overdreven gezien, waar het bougiegat niet in het midden dan de cilinderkop zit, wel van de verbrandingsruimte en tussen de tapeinden natuurlijk, maar niet in het midden van de koelribben)


FF NIEUW STUKJE: (sorry het was een stuk makkelijker geweest met paint-tekeningetje, maar die werkt niet bij mij, maar deze foto verduidelijkt wel het een en ander)

http://www.speed-par.../cilinderkop_fox.jpg gewoon een willekeurige van internet, je ziet al dat der vorm niet vierkant is, en de verbrandingsruimte zit ook niet in het midden (al is dat bij deze maar een klein beetje ---> maar meet maar op je scherm)
dit is ook zo bij bijv honda/tomos/puch etc etc


dus dan moet je een verloop maken van je tapeinden naar een bus waar je hem op in kan klemmen.

of je moet hem inklemmen mbv het bougiegat, wat moeilijk is, aangezien je heel moeilijk een soort van groot tapeind kan vinden om erin te draaien (want het is fijne draad, 0.25 dacht ik) en er vervolgens op in te klemmen (en aangezien het een rechthoek is met een de het bougiegat niet in het midden, zal hij gaan slingeren en waarschijnlijk afbreken en tegen jouw hoofd aan vliegen)

je kunt hem wel vlakfrezen (uitdraaien kan ook wel, maar mijn punt is dat het niet zo makkelijk is als jij doet lijken)

ik zelf ga voor een glasplaat met schuurpapier 400 en dan 600 en 800 en 1000 (je hoeft niet zo lang met die van 600 en 800 te schuren)
tenzij je een frees tot je beschikking hebt natuurlijk.


EDIT: schuurmiddel heb ik nooit geprobeerd, maar ik kan mij zo voorstellen dat je dan een chineesje moet inhuren omdat je ander een dag bezig bent






Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]
dat wel iets. maar als je de pin iets langer maakten je ondersteund hem exta en een beetje laag toerental dan lukt het wel. al verschillende keren zo gedaan.



alles kan, maar dan ben erg lang bezig terwijl het veel makkelijker kan, ook heeft deze jongen geen beschikking tot draaibank.






als ik eerlijk ben, ik heb zelf wel eens een randje uit een puch cilinderkopt gedraaid mbv een kapotte bougie die ik in de kop draaide, en vervolgens een boormachine op het porselein (wat daar stevig genoeg voor was, ivm de ribbels) klemde.
deze boormachine zette ik met de kop omhoog in de bankschroef (tegen het slingeren) en liet mijn vader het de boor bedienen (later werd hij vervangen door een elastiekje )
MAAR: het betrefde hier alleen een randje wat weg moest IN de verbrandingskamer (was een 70cc met 50 kop, waarbij zuiger kop een randje raakte) dit hoefde dus niet perfect vlak/symestrisch te gebeuren, bij het afdraaien van de rand die de kop afdicht, moet dit WEL, aangezien deze anders gaat lekken.
Vervolgens sleep ik het randje overigens weg met een bijteltje.


Genoeg Offtopic gelul, TS, gewoon lekker op glasplaat schuren.

succes

Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-5-2008 om 20:04 uur.
 

Dit topic is 2564 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved