Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Schuren Cilinder kop/pet

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1186 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50047 - Schuren Cilinder kop/pet
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

ChielTZR 28-5-2008 19:30 Print topicpost

Posts: 6016
Hoi,

Zijn er nog andere manieren dan je kop/pet te schuren dan met een glasplaat? zoals met een bandschuurmachine? (beschik niet over de mogelijk om af te draaien)


 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)

Vuile Beunkoe 28-5-2008 19:33 Print reply

Posts: 6114
Ondergrond vlak + schuurpapier = goed

Of dat nou een glasplaat is, een stuk MDF, een laminaatvloer...
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
Arjan 2-Stroke 28-5-2008 19:33 Print reply

Posts: 595
weet niet maar ik zou het gewoon doen op een oude glas plaat op ouwe glazenweegschaal, met wat schuurmiddel/pasta.
 
Trekhaak FM 106.0MHz
ChielTZR 28-5-2008 19:36 Print reply

Posts: 6016
ben je zo niet uren bezig? is niet zo erg als het randje een heel ietsiepietsie weggaat in verband met de compressie.
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Vuile Beunkoe 28-5-2008 19:38 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
ben je zo niet uren bezig? is niet zo erg als het randje een heel ietsiepietsie weggaat in verband met de compressie.


Half uur was ik klaar met std tomos bromkop, rand van 1mm hoog.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
ChielTZR 28-5-2008 19:39 Print reply

Posts: 6016
schuurpapier van p800? 600? 400? 120? 80?
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
Arjan 2-Stroke 28-5-2008 19:40 Print reply

Posts: 595
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
ben je zo niet uren bezig? is niet zo erg als het randje een heel ietsiepietsie weggaat in verband met de compressie.


als je hem alleen hoeft aftevlakken duurt het niet zo lang, met schuurmiddel/pasta kun je ook makkelijk zijn of hij voldoende is afgevlakt.
en nee het maakt niet uit als er wat van dat randje afgaat, zolang de zuiger de kop niet raakt is het goed
 
Trekhaak FM 106.0MHz
zwarte-beuner 28-5-2008 19:41 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Arjan-50
[...]


als je hem alleen hoeft aftevlakken duurt het niet zo lang, met schuurmiddel/pasta kun je ook makkelijk zijn of hij voldoende is afgevlakt.
en nee het maakt niet uit als er wat van dat randje afgaat, zolang de zuiger de kop niet raakt is het goed


uuh zoveel haal je er ook niet af hoor
 
brommerloos
ChielTZR 28-5-2008 19:43 Print reply

Posts: 6016
met schuurmachine/slijpschijf voor de L.E.O. (lomp en onbenullig) types, op die manier haal je er wel veel vanaf hoor, van enkele Mm moet je niet schrikken!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
zwarte-beuner 28-5-2008 19:44 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: chieltl
met schuurmachine/slijpschijf voor de L.E.O. (lomp en onbenullig) types, op die manier haal je er wel veel vanaf hoor, van enkele Mm moet je niet schrikken!


zoveel ja , ik hoop dat je het wel recht doet dan
 
brommerloos
ChielTZR 28-5-2008 19:47 Print reply

Posts: 6016
nee, ik ga het niet op die manier doen hoor, maar het is wel de snelste manier!
 
Tips worden gegeven op basis van hoe ik zelf te werk zou gaan en afgaande op de gegeven klacht-omschrijvingen(en zijn geen waterdicht oplossing)
mtlover 28-5-2008 20:40 Print reply

Posts: 2372
Af laten draaien voor een tientje bij de plaatselijke machinefabriek/technische school..
 
Niek de Wildt 29-5-2008 10:41 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtlover
Af laten draaien voor een tientje bij de plaatselijke machinefabriek/technische school..


ok vertel mij maar hoe, want een drie-klauw kan niet
vier-klauw is 9 van de 10 keer te klein en als hij wel past, kan het nog steeds niet want de hoeken van de koelribben komen niet overeen met het midden (het is een soort rechthoek overdreven gezien, waar het bougiegat niet in het midden zit).

dus dan moet je een verloop maken van je tapeinden naar een bus waar je hem op in kan klemmen.

of je moet hem inklemmen mbv het bougiegat, wat moeilijk is, aangezien je heel moeilijk een soort van groot tapeind kan vinden om erin te draaien (want het is fijne draad, 0.25 dacht ik) en er vervolgens op in te klemmen (en aangezien het een rechthoek is met een de het bougiegat niet in het midden, zal hij gaan slingeren en waarschijnlijk afbreken en tegen jouw hoofd aan vliegen)

je kunt hem wel vlakfrezen (uitdraaien kan ook wel, maar mijn punt is dat het niet zo makkelijk is als jij doet lijken)

ik zelf ga voor een glasplaat met schuurpapier 400 en dan 600 en 800 en 1000 (je hoeft niet zo lang met die van 600 en 800 te schuren)
tenzij je een frees tot je beschikking hebt natuurlijk.


EDIT: schuurmiddel heb ik nooit geprobeerd, maar ik kan mij zo voorstellen dat je dan een chineesje moet inhuren omdat je ander een dag bezig bent



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-5-2008 om 10:43 uur.
 
-simon- 29-5-2008 11:40 Print reply

Posts: 8211
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Niek de Wildt
[...]


ok vertel mij maar hoe, want een drie-klauw kan niet
vier-klauw is 9 van de 10 keer te klein en als hij wel past, kan het nog steeds niet want de hoeken van de koelribben komen niet overeen met het midden (het is een soort rechthoek overdreven gezien, waar het bougiegat niet in het midden zit).

dus dan moet je een verloop maken van je tapeinden naar een bus waar je hem op in kan klemmen.

of je moet hem inklemmen mbv het bougiegat, wat moeilijk is, aangezien je heel moeilijk een soort van groot tapeind kan vinden om erin te draaien (want het is fijne draad, 0.25 dacht ik) en er vervolgens op in te klemmen (en aangezien het een rechthoek is met een de het bougiegat niet in het midden, zal hij gaan slingeren en waarschijnlijk afbreken en tegen jouw hoofd aan vliegen)

je kunt hem wel vlakfrezen (uitdraaien kan ook wel, maar mijn punt is dat het niet zo makkelijk is als jij doet lijken)

ik zelf ga voor een glasplaat met schuurpapier 400 en dan 600 en 800 en 1000 (je hoeft niet zo lang met die van 600 en 800 te schuren)
tenzij je een frees tot je beschikking hebt natuurlijk.


EDIT: schuurmiddel heb ik nooit geprobeerd, maar ik kan mij zo voorstellen dat je dan een chineesje moet inhuren omdat je ander een dag bezig bent



Dit bericht is gewijzigd door Niek de Wildt op 29-5-2008 om 10:43 uur.


moet je ff een pin draaien en daar de draad van bougi op snijden.
is 1x ff werk maar altijd handig.
 
you must always push the limits, because if you never fail, you will never succeed
Niek de Wildt 29-5-2008 11:53 Print reply
Posts: 7168
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: simon16
[...]


moet je ff een pin draaien en daar de draad van bougi op snijden.
is 1x ff werk maar altijd handig.



zoals ik al zei, het bougiegat zit vaak niet in het midden dan de cilinderkop (wel van de verbrandingsruimte en tussen de tapeinden natuurlijk, maar niet in het midden van de koelribben)

dus als je dat doet dan gaat hij slingeren en breekt hij geheid af en vliegt met een rotvaart de garage rond.



even voor de TS: als je het met schuurpapier op een glasplaat doet, maak dan 8tjes en draai na een minuutje schuren even de kop een kwart slag zodat je zeker weet dat je niet meer kracht op een vlak zet.

succes,
 
john deere powerrr 29-5-2008 11:59 Print reply
Posts: 1211
daarvoor heb je toch zo een 4 klauw en hij hoeft niet zo heel veel toeren te draaien als je het maar rustig doet
 
zwarte crosser bromfietsklasse # 189

Dit topic is 2533 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved