Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - snelle cdi, jaja 10000ste topic al

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 828 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #5004 - snelle cdi, jaja 10000ste topic al
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
Dit topic is 9386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

barry 8-8-2002?14:26 Print topicpost

Posts: 7387
ok, veel mensen beweren dat een mps-300 een snelle cdi is, nu had iemand anders laatst al gezegt dat hij met een mps-300 veel slechter reed

nou nu heb ik ook mijn mps-300 geprobeerd, in de vrij begint hij na de 11.500 te stotteren, en in de 4 bij 95km/h bij 11.500rpm begint die van mij ook te stotteren, hij komt gewoon niet verder

maar wat is dan wel een snelle cdi? want ik kan nu bijvoorbeel niet snel wegtrekken bij het stoplicht omdat hij dan meteen begint te stotteren, ik zit namelijk moeiteloos zo op de 11.500, niet dat ik dat altijd doe, maar als een scooter naast je staat wilje natuurlijk af en toe hard weg willen trekken

martijn zij dat marcel (zoetermeerder) er meer van afwist of zo?

in iedergeval, dat sprookje van een mps-300 een snelle cdi is klopt niet, altans, bij mij en iemand anders is hij dus niks sneller

edit: wat hebben de andere mensen hier met een mps-300 ervaren dan?

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje on 8-8-2002 14:32]

[This message is edited by $-Bill Gates-$ (barry) - tukkertje on 8-8-2002 14:35]
 
He?

Robert Lukkes 8-8-2002?15:40 Print reply
Posts: 1406
Met mijn oude mtx-sh had ik in de vrij met

70cc eurocilindro
20mm mikuni
50 Proma

13000+ rpm.
Hij drukte dat wijzertje echt in het hoekje bij de toerenteller.

In de 1 en 2 had ik 12000rpm.

Weet niet welke cdi erop zit, zal ik eens moeten kijken bij mijn neefje.
Daar heb ik de brommer aan verkocht.
 
I'm a supersonic highspeed racer
Blukaap 8-8-2002?15:44 Print reply

Posts: 10006
1e MPS-300: kwam tot maximaal 7000 toeren ofzo.
En had daaronder al veel minder kracht, powerband was weg etc.

2e MPS-300: Scheelde niks met m'n shindenger, maar jorrick heeft 'm nu, dus moet je maar aan hem vragen.

Shindenger CF405: Gaat iig tot de 11000, verder ben ik nog niet geweest.
 
Bastila is lief
mikey 8-8-2002?15:51 Print reply
Posts: 2392
mijn mps300 doet het ook niet beter den me,shindenger, er bestaan snelle cdi's die onbegrensd zijn en ik kan ze kopen aan 150 euro, weet iemand anders hier meer over?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
de_koen 8-8-2002?15:56 Print reply

Posts: 5595

Ik had ook een mps-300 op men mb met 125 eurocilindro ,24 mik vlakschuif ,homoet 110, en hij draaide daarmee 13.500 toeren ,digitaal , (stationair),tijdens het rijden tot 12.500 ofzo.
Misschien moet je je carb anders afstellen omdat die mps-300 een andere ontstekings curve heeft en zo een andere verbranding geeft.
edit ; en ik heb men CDI dus verkocht aan mikey en hij heeft er problemen mee, dus volgens mij zit het gewoon in de afstelling van de carb en hoever je je grondplaat vervroegt hebt.

[This message is edited by kawa-250 on 8-8-2002 15:58]
 
Honda 5-Bak te koop
MBBBBBB 8-8-2002?16:02 Print reply
Posts: 2340
Dat zou best nog wel eens kunnen jah!
Bij me broer op MT was er ietsjes mindere gasreactie... en ietjes mindere top! ( Met MPS-300 ).......
Misschien als je ontsteking aanpast dat het wel scheelt jah!
 
Neonlampje 8-8-2002?16:12 Print reply

Posts: 14825
haha, tis allemaal psiegiesch!!
 
mikey 8-8-2002?16:28 Print reply
Posts: 2392
duuussss het antwoord op de vraag is gewoon, ontsteking= hoe zet je ze? en carb= herafstellen?
 
* Mental Militia * SuPeRmOtArD's Rule * fairings are for homosexuals *
Pingu 8-8-2002?17:03 Print reply
Posts: 1842
de mijne trok hem toen zijn cil nog goed was in zijn 4 op top (105) nog naar de 12,5k
standaard cdi.... nauwelijks vervroegd..
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
CrossMaster 8-8-2002?17:38 Print reply
Posts: 729
ik heb de cdi zelf ook en ik merk nix van stotteren (heb geen toerenteller)
 
Rens 8-8-2002?17:45 Print reply

Posts: 6863
Quote:
Originally posted by: kawa-250?


Ik had ook een mps-300 op men mb met 125 eurocilindro ,24 mik vlakschuif ,homoet 110, en hij draaide daarmee 13.500 toeren ,digitaal , (stationair),tijdens het rijden tot 12.500 ofzo.
Misschien moet je je carb anders afstellen omdat die mps-300 een andere ontstekings curve heeft en zo een andere verbranding geeft.
edit ; en ik heb men CDI dus verkocht aan mikey en hij heeft er problemen mee, dus volgens mij zit het gewoon in de afstelling van de carb en hoever je je grondplaat vervroegt hebt.

]


13500 toeren digitaal met een 125 eurocilindro jij hebt echt poep in je hoofd geloof ik wantdan zit je ongeveer op het kritieke punt waar je zuiger gewoon gaat smelten omdat de zuigersnelheid te hoog is.

en 12500 toeren tijdens het rijden kan ook niet want de cilinder is gemaakt voor 9000 toeren daar houd de powerband op dus jij wilt zeggen de t hij de rest (overtoeren) ook nog trekt, misschine als je brommer 15 kilo weegt en jij zelf 40


 
achter de maan is alles beter
Broske 8-8-2002?17:48 Print reply
Posts: 532
ik hep heel veel verschillende cdi's op mn nsr geprobeerd maar mee de orginele rijdtie ut beste....in 1-2-3 kan ik hem doortrekke tot de 13000 mar dan istie uit zn powerband, die gaat tot de 12500....in zn 6 trektie ook door tot de 12500...
 
wepp
de_koen 8-8-2002?17:54 Print reply

Posts: 5595
Quote:
Originally posted by: Rens?

Quote:
Originally posted by: kawa-250?


Ik had ook een mps-300 op men mb met 125 eurocilindro ,24 mik vlakschuif ,homoet 110, en hij draaide daarmee 13.500 toeren ,digitaal , (stationair),tijdens het rijden tot 12.500 ofzo.
Misschien moet je je carb anders afstellen omdat die mps-300 een andere ontstekings curve heeft en zo een andere verbranding geeft.
edit ; en ik heb men CDI dus verkocht aan mikey en hij heeft er problemen mee, dus volgens mij zit het gewoon in de afstelling van de carb en hoever je je grondplaat vervroegt hebt.

]


13500 toeren digitaal met een 125 eurocilindro jij hebt echt poep in je hoofd geloof ik wantdan zit je ongeveer op het kritieke punt waar je zuiger gewoon gaat smelten omdat de zuigersnelheid te hoog is.

en 12500 toeren tijdens het rijden kan ook niet want de cilinder is gemaakt voor 9000 toeren daar houd de powerband op dus jij wilt zeggen de t hij de rest (overtoeren) ook nog trekt, misschine als je brommer 15 kilo weegt en jij zelf 40



Ik heb de brommer zo gekocht dus weet ik niet wat er aan vernanderd is.
Die 13500 toeren zijn gemeten bij stationair,en in 1 en 2 gaat hij tot de 12.500 de rest iets minder dan 12.000
Hij draait dan natuurlijk overtoeren,maar loopt nog wel mooi rond,geen detonatie ofzo...
Ik weet dat jij ook zon cilinder op je MTX hebt maar ik heb dus een andere uitlaat enzo dus dat scheelt ook wel wat..
Maar 9000 als einde van de powerband kan niet echt kloppen hoor, de mijne begint bij 8000 en gaat door tot 11.500 zo iets

 
Honda 5-Bak te koop
ronaldv56 8-8-2002?18:02 Print reply
Posts: 369
Quote:
Originally posted by: Robert?lukkes

Met mijn oude mtx-sh had ik in de vrij met

70cc eurocilindro
20mm mikuni
50 Proma

13000+ rpm.
Hij drukte dat wijzertje echt in het hoekje bij de toerenteller.

In de 1 en 2 had ik 12000rpm.

Weet niet welke cdi erop zit, zal ik eens moeten kijken bij mijn neefje.
Daar heb ik de brommer aan verkocht.


Heeft dat neefje van je ook nog een van die 70 ceeceeers te koop?? Ik wil namelijk heeeeeel graag een 70 want ik wil namelijk heeeeel graag wat harder rijden
 
vroem vroem vroem
Rens 8-8-2002?18:03 Print reply

Posts: 6863
misschien is je toerenteller kapot

 
achter de maan is alles beter
Sneks 8-8-2002?18:14 Print reply
Posts: 2499
Lijkt mij ook. 13500 toeren met ac 80 blok..... Slag van dik 5 cm 13500 keer per seconde op en neer in een sinus beweging.
 
Ik wil veeel harder op m\'n :) [IMG]http://24.132.20.228/mup/1772.jpg[/IMG] :)

Dit topic is 9386 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 3
Spring naar pagina: 1, 2, 3Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved