Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #50038 - setup nsr/uitlaat
|
Pagina 1 van 3
|
Dit topic is 2239 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
bart3092 |
28-5-2008 17:18 |
Posts: 80 |
hee ik heb een nsr, ori caberateur, luchtfilters zijn de luchtrubbers uitgehaald, gjol cilinder met ge2 kop (staat erop kan dit?) originele uitlaat met jamarcol demper.
hij rijdt nu ongeveer 60/65 op de teller. ik zat er over te denken om een andere uitlaat erop te gooien omdat ik hoorde dat er begrenzing in de uitlaat zit, en omdat ik deze ook niet echt mooi vind.
weten jullie welke uitlaat ik er het best onder kan gooien om iets harder te gaan (70/75) en die een beetje goedkoop is? (onder 100 euro zou mooi zijn ) en wat voor sproeier zal er dan op moeten waarschijnlijk?
aan de originele uitlaat vind ik lelijk dat de demper zo laag zit.. zijn er uitlaten waarbij die hoger zit , of kun je ook zegmaar een stukje er tussen zetten ofzo?
alvast bedankt
|
|
|
|
von hirkebosj |
28-5-2008 17:21 |
Posts: 271 |
je hebt een proma gp uitlaat (lijkt veel op de ori.. kost rond de 80 eu)
en je hebt een techno, die kost 65 eu.. maar die heeft een lelijke demper en maakt tering herrie zeggen ze
toch lijkt mij een techno fijner rijden.. ben zelf er ook nog voor aan het kijken
sproeier moet zo'n 5 maatjes groter dacht ik.. maar dat merk je vanzelf aan het rijden
gr kevin
|
|
|
|
bart3092 |
28-5-2008 17:30 |
Posts: 80 |
ja maar die proma en techno zijn ook van die korte ofniet? dat vink niet zo mooi staan eigenlijk .. of kun je er dan ook een stukje tussen plaatsen ofzo?
bedankt
|
|
|
|
von hirkebosj |
28-5-2008 18:56 |
Posts: 271 |
ze zijn toch ongeveer even lang als je ori
waarom wil je ze eigenlijk langer?
als je hem koopt, en bruter uit zou willen laten zien. dan kun je dit doen door bijvoorbeeld een demper te kopen, en deze pas maken op je uitlaat
|
|
|
|
bart3092 |
28-5-2008 19:09 |
Posts: 80 |
het leek me mooier als de demper wat hoger zit ongeveer onder de bijrijderszit. hoe hard ga je dan ongeveer met die uitlaten en wat is het verschil? en wat voor geluid heeft die proma gp?
|
|
|
|
De Schout |
28-5-2008 19:16 |
Posts: 5327 |
andere pijp zal trouwens niet veel doen voor je snelheid, gjol cilinder is gewoon traaaaaaaag.
|
|
tune tweak fiddle bang bummer |
|
bart3092 |
28-5-2008 22:04 |
Posts: 80 |
de cilinderkop is van GE2, tenminste, dat staat erop.. maakt dat wat uit?
|
|
|
|
Djeep |
28-5-2008 22:07 |
Posts: 8621 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart3092
de cilinderkop is van GE2, tenminste, dat staat erop.. maakt dat wat uit?
Niets, je zal echt een andere cilinder moeten, om harder te willen gaan.
|
|
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur? |
|
bart3092 |
28-5-2008 22:33 |
Posts: 80 |
t scheelt dus helemaal niks als je andere uitlaat erop zet? en ook niet als je grotere cabrateur erop zet? en als ik dan toch een nieuwe cilinder moet, wat kan ik dan het beste nemen? wil het liefst wel bij 50 cc blijven en niet te duur
|
|
|
|
bart3092 |
29-5-2008 17:18 |
Posts: 80 |
en een homoet dan? vind ik wel een mooiere en hoeveel kost die ongeveer? en een metrakit?
|
|
|
|
corradovr6 |
29-5-2008 17:21 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart3092
en een homoet dan? vind ik wel een mooiere en hoeveel kost die ongeveer? en een metrakit?
Haal een goeie 50snel, homoet uitlaat en een grotere carb!
Dan rijdt ie goed door
|
|
|
|
bart3092 |
29-5-2008 17:24 |
Posts: 80 |
lekkeur, hoe hard zal dat ongeveer gaan? en wat is dan een goeie 50snel beetje goedkoop?
|
|
|
|
corradovr6 |
29-5-2008 17:36 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: bart3092
lekkeur, hoe hard zal dat ongeveer gaan? en wat is dan een goeie 50snel beetje goedkoop?
Tja wat is goedkoop, parmakit of athena moet je ff kijken of misschien gewoon 2ehands halen.
Maar met een goede afstelling moet je met 50snel, homoet uitlaat en een 17mm carb toch wel de 80/90km/h halen en met 6bak nog wel sneller.
Maar reken erop als je deze dingen allemaal samen wilt kopen dat je toch wel snel zo'n 300/400ยค kwijt bent(dus misschien nog ff sparen)
|
|
|
|
Frysk |
29-5-2008 17:40 |
Posts: 34928 |
ff doorsparen voor 80cc blok, rijd 10x beter,
meer koppel, rijd zuiniger dan hoogtoerige 50cc en het voelt gewoon beter aan (relaxter)
is elke euro dubbel en dwars waad
|
|
giggitybyte |
|
corradovr6 |
29-5-2008 17:42 |
Posts: 828 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Frysk
ff doorsparen voor 80cc blok, rijd 10x beter,
meer koppel, rijd zuiniger dan hoogtoerige 50cc en het voelt gewoon beter aan (relaxter)
is elke euro dubbel en dwars waad
Ja idd ga ik van de winter ook doen, en dan een 110 of 125 malossi erop
|
|
|
|
Frysk |
29-5-2008 17:45 |
|
Dit topic is 2239 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 3
|
|