Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Temperatuur Sensor Senda

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 971 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50024 - Temperatuur Sensor Senda
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 2253 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Zuigerveer 27-5-2008 20:54 Print topicpost

Posts: 119
Hey

Ik heb net een 70cc metrakit op me senda geschroeft , hiervoor was alles orgineel . nou de koelslangen enzo zijn er natuurlijk af geweest . ik heb het koelsysteem vervolgens weer ontlucht , en het circuleert ook want die slang boven op me cilinderkop word warm en me radiateur ook. maar toch vertouw ik het niet helemaal want ik vind de cilinder wel erg snel vrij heet worden en de radiateur ook . nou had ik me thermostaat er gister al ff tussen uitgehaald gewoon om ff te proberen. maar nou ree ik net en het koelvinnetje sloeg aan ( wat nog nooit gebeurd is toen die orginele cilinder eropzat ) das dat betekent dat ie dus wel vrij heet wordt. nou is mijn vraag ik heb natuurlijk ook nog die sensor bij me cilinderkop maar daar komt bij mij maar 1 draad op aangesloten die weer in verbinding staat met het lampje van de temperatuur . nou zitten er wel 2 aansluitingen op die sensor . is het normaal dat er 1tje niet aangesloten zit of hoort die ander naar ze massa terug te lopen ? mischien kan iemand even kijken bij ze senda?
 
[JA] wel schakelbrommers [Nee] geen rijdende pleepotten

-Bassie- 27-5-2008 21:35 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zuigerveer
Hey

Ik heb net een 70cc metrakit op me senda geschroeft , hiervoor was alles orgineel . nou de koelslangen enzo zijn er natuurlijk af geweest . ik heb het koelsysteem vervolgens weer ontlucht , en het circuleert ook want die slang boven op me cilinderkop word warm en me radiateur ook. maar toch vertouw ik het niet helemaal want ik vind de cilinder wel erg snel vrij heet worden en de radiateur ook . nou had ik me thermostaat er gister al ff tussen uitgehaald gewoon om ff te proberen. maar nou ree ik net en het koelvinnetje sloeg aan ( wat nog nooit gebeurd is toen die orginele cilinder eropzat ) das dat betekent dat ie dus wel vrij heet wordt. nou is mijn vraag ik heb natuurlijk ook nog die sensor bij me cilinderkop maar daar komt bij mij maar 1 draad op aangesloten die weer in verbinding staat met het lampje van de temperatuur . nou zitten er wel 2 aansluitingen op die sensor . is het normaal dat er 1tje niet aangesloten zit of hoort die ander naar ze massa terug te lopen ? mischien kan iemand even kijken bij ze senda?


bij senda van vriend van mij zit er 1 aan sluiting op temp sensor.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
rik hulkenberg 28-5-2008 13:18 Print reply

Posts: 10029
domme vraag maar zie het niet staan heb je de de carb ook op de 70cc afgesteld ? dus andere sproeier
zo niet dan is die nu te klein en is het mengsel te arm waardoor die te heet word
 
lg tweewielers 28-5-2008 14:05 Print reply
Posts: 139
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
domme vraag maar zie het niet staan heb je de de carb ook op de 70cc afgesteld ? dus andere sproeier
zo niet dan is die nu te klein en is het mengsel te arm waardoor die te heet word


Dat zou er zeker mee temaken kunnen hebben.

Test je thermostaat door hem in kokend water te leggen dan moet hij opengaan ( zie derbi manual )

Voor de rest moet de pomp het goed doen en alles ontlucht maar dat heb je al gaf je aan.

Een snellere cilinder kan wel warmer worden dan een orginel ivm hogere toerentallen.

Groeten,
 
Lg Racing
Derbi Joris 28-5-2008 14:22 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: lg tweewielers
[...]


Dat zou er zeker mee temaken kunnen hebben.

Test je thermostaat door hem in kokend water te leggen dan moet hij opengaan ( zie derbi manual )

Voor de rest moet de pomp het goed doen en alles ontlucht maar dat heb je al gaf je aan.

Een snellere cilinder kan wel warmer worden dan een orginel ivm hogere toerentallen.

Groeten,

Thermosstaat zal ik ten eerste met een pro race eruit halen, ivm betere koeling/stroming van het koelmedium. Ook zou kijken naar jou afstelling, dus ook ontsteking.
En wat voor een uitlaat hangt eronder? Als het een 50cc pijpje is word de cilinder altijd veel warmer vooral bij een pro race!

Dit bericht is gewijzigd door Derbi Joris op 28-5-2008 om 14:26 uur.
 
Viertakt 28-5-2008 14:27 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Thermosstaat zal ik ten eerste met een pro race eruit halen, ivm betere koeling/stroming van het koelmedium. Ook zou kijken naar jou afstelling, dus ook ontsteking.


Ja of niet, want dan rij je eerst met te koud koelvloeistof, waardoor je cilinder als een malle slijt. Want dan moet eerst al je vloeistof op tempratuur komen voordat je brommer pas 'warm' is, en dat kan wel een kilometertje of 10 duren als je de thermostaat er uit haalt. Niet echt bevordelijk voor de levensduur van je cilinder/zuiger.
 
Viertakt uber alles.
Derbi Joris 28-5-2008 14:31 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Ja of niet, want dan rij je eerst met te koud koelvloeistof, waardoor je cilinder als een malle slijt. Want dan moet eerst al je vloeistof op tempratuur komen voordat je brommer pas 'warm' is, en dat kan wel een kilometertje of 10 duren als je de thermostaat er uit haalt. Niet echt bevordelijk voor de levensduur van je cilinder/zuiger.

Ik spreek uit ervaring als je gewoon met een pro race de eerste 10 minuten rustig aan doet dat ding bijna niet slijt. Heb een Metrakit SP gehad en Metrakit Pro race, zolang je deze cilinders goed warm rijd kan je er echt lang met doen. Koelvloeistof word bij een 70cc brommer en vooral een hoog toerige zeer snel warm.
 
Viertakt 28-5-2008 14:37 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi Joris
[...]

Ik spreek uit ervaring als je gewoon met een pro race de eerste 10 minuten rustig aan doet dat ding bijna niet slijt. Heb een Metrakit SP gehad en Metrakit Pro race, zolang je deze cilinders goed warm rijd kan je er echt lang met doen. Koelvloeistof word bij een 70cc brommer en vooral een hoog toerige zeer snel warm.


Spreek jij maar lekker uit ervaring. Ik zie je over 3k kilometer wel weer als je zuigerveren gaar zijn.

Ik hoop dat je op school natuurkunde hebt gevolgt, en het begrip warmtecapaciteit kent.
Je moet gewoon een goede thermostaat hebben die de boel precies op tempratuur houd, dat is het beste voor de levensduur van je brommer.
 
Viertakt uber alles.
Derbi Joris 28-5-2008 14:40 Print reply
Posts: 1165
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Spreek jij maar lekker uit ervaring. Ik zie je over 3k kilometer wel weer als je zuigerveren gaar zijn.

Ik hoop dat je op school natuurkunde hebt gevolgt, en het begrip warmtecapaciteit kent.
Je moet gewoon een goede thermostaat hebben die de boel precies op tempratuur houd, dat is het beste voor de levensduur van je brommer.

Nou denk dat iedereen hier met een goed opgevoerde brommer gelijk zijn thermostaat eruit flikkert aangezien het alleen maar tegen houd.
En die 3000km heb ik er allang opzitten met mij pro race, had er geloof ik net geen 5000km opzitten met die cilinder toen ik hem verkocht...
 
Top-honda 28-5-2008 15:55 Print reply

Posts: 158
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
domme vraag


Op dit forum bestaan geen domme vragen we zijn hier om van elkaar te leren
 
Zuigerveer 28-5-2008 22:56 Print reply

Posts: 119
Ik heb die cilinder er net opzitten en er een paar rondjes mee gereden dus moet nog afstellen natuurlijk maar een arm mengsel was het probleem niet want hij krijgt eerder te veel , ik heb um gister nog een keer ontlucht en een beetje gekloot en toen 20 minuten gerede ofzo en toen kwam ie mooi op temperatuur maar werd niet zo heet meer en die vin begon ook niet meer te loeien dus denk dat er gewoon nog lucht in t koelsysteem zat ... ik heb btw geen pro race gewoon die 47 mm metrakit
 
[JA] wel schakelbrommers [Nee] geen rijdende pleepotten
rik hulkenberg 28-5-2008 23:04 Print reply

Posts: 10029
bedoel je mischien niet te weinig als je een te arm mengsel hebt kan die ook gaan stotteren (lijkt ook dat ie te rijk staat)
als alles orgineel is en je zet er een 70cc op moet je echt wel een grotere sproeier hebben
 
Zuigerveer 28-5-2008 23:11 Print reply

Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
bedoel je mischien niet te weinig als je een te arm mengsel hebt kan die ook gaan stotteren (lijkt ook dat ie te rijk staat)
als alles orgineel is en je zet er een 70cc op moet je echt wel een grotere sproeier hebben




ik heb al een flink tijdje brommers dus ik weet wel of ie te arm of te rijk staat , en je denkt toch niet dat ik met die orginele 14mm carburateur op een 70cc ga rije he?



 
[JA] wel schakelbrommers [Nee] geen rijdende pleepotten
rik hulkenberg 28-5-2008 23:13 Print reply

Posts: 10029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Zuigerveer
[...]




ik heb al een flink tijdje brommers dus ik weet wel of ie te arm of te rijk staat , en je denkt toch niet dat ik met die orginele 14mm carburateur op een 70cc ga rije he?




kan opzich wel als je er maar een grotere sproeier in doet
maar je hebt er niet bijgezegt dat je er een grotere carberateur onder hebt gedaan
 
Zuigerveer 28-5-2008 23:25 Print reply

Posts: 119
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rik hulkenberg
[...]

kan opzich wel als je er maar een grotere sproeier in doet
maar je hebt er niet bijgezegt dat je er een grotere carberateur onder hebt gedaan



maargoed probleem is opgelost dus , maar als iemand nog ff bij ze senda wil kijke hoeveel dradene er vanaf die sensor lopen?

 
[JA] wel schakelbrommers [Nee] geen rijdende pleepotten
Martijn II - Forum en Sales Moderator 29-5-2008 0:47 Print reply

Posts: 9841
maar het is toch goed als je rad warm wordt? ik zou me eerder zorgen maken als je rad koud bleef en die fan aansloeg...

maar je hebt het blijkbaar al opgelost...

 
Too cool for school!

Dit topic is 2253 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved