Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - hpi op een dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1197 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50014 - hpi op een dt
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
Dit topic is 5120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

-Bassie- 27-5-2008 18:27 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hpi is digitale ontsteking. niet met contactpunten.


dt heeft ori contact punten.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
Royal Club 27-5-2008 18:28 Print reply

Posts: 60390
ahjah

kut dt's
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Kevin - 27-5-2008 18:29 Print reply

Posts: 8086
Never mind, iets met cynisch ofzo...

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 27-5-2008 om 18:30 uur.
 
teamdoko 27-5-2008 18:29 Print reply
Posts: 420
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]




alleen of de voordelen opwegen tegen de nadelen is de vraag, je levert namelijk wel een bult koppel en dus rijdbaarheid in.


edit: verdere nadeel bij zon hpi is dat, hoe verder je je ontsteking vervroegt, hoe heter de boel word, met kans op gat in zuiger en of warm/vastlopers. hoe dat bij pvl/polini, en andere merken zit weet ik niet.

EEN nog groter nadeel is dat die dingen niet meer te vertrouwen zijn.
Zeer slechte kwaliteit bij de 2006 versie.

k heb ig al 2 cdi en een stator na de haaien geholpen.

en er zijn er veel meer die dit zelfde probleem hebben als mij.

als je een binnen rotor wilt sellectra is niet kapot te krijgen.

Dit bericht is gewijzigd door teamdoko op 27-5-2008 om 18:29 uur.
 
-Bassie- 27-5-2008 18:29 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
ahjah

kut dt's


i know

oja @ TS je kan er beter een ontsteking van een dtr op zetten.

heb je nog licht en je behoud je koppeling.

maar het voordeel is dat je je contactpunten kwijt bent.
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
markRD 27-5-2008 18:30 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


hpi is digitale ontsteking. niet met contactpunten.


Misschien moet je het nog een keer lezen. Het was een cynische opmerking...
 
Royal Club 27-5-2008 18:31 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: teamdoko
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]
Quote:




alleen of de voordelen opwegen tegen de nadelen is de vraag, je levert namelijk wel een bult koppel en dus rijdbaarheid in.


edit: verdere nadeel bij zon hpi is dat, hoe verder je je ontsteking vervroegt, hoe heter de boel word, met kans op gat in zuiger en of warm/vastlopers. hoe dat bij pvl/polini, en andere merken zit weet ik niet.


EEN nog groter nadeel is dat die dingen niet meer te vertrouwen zijn.
Zeer slechte kwaliteit bij de 2006 versie.

k heb ig al 2 cdi en een stator na de haaien geholpen.

en er zijn er veel meer die dit zelfde probleem hebben als mij.

als je een binnen rotor wilt sellectra niet kapot te krijgen.


gast, je lult onzin, zoals elke andere brommercrosser. pleur daar nou eensmee op dan.

sellectra? wat is dat? bedoel je soms Selletra?

en dat jij die dingen aan gort helpt ligt meer aan jou sleutel kunsten als aan het product zelf.

 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
kenny77 27-5-2008 18:32 Print reply

Posts: 29286
met een dtr ontsteking is die ook al feller op het gas, hij trekt beter op en ook als je een berg op rijd trekt die beter er mee door.
En hij kan lager stationar lopen.

En je hoeft de contactpuntjes niet meer af te stellen.

 
- Kevin - 27-5-2008 18:32 Print reply

Posts: 8086
With Royal, ik heb mijn HPI nu alweer een tijdje, ik heb nergens last van en er is nog nooit iets kapot gegaan. Dit heeft meer met gebruikersfouten te maken dan met de spullne van HPI zelf.
 
Intenso 27-5-2008 18:33 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
hij weet iig mee dan jij als je jou geplaatstet topics bekijk en aan je geblaat te zien weet jij het blijkbaar ook niet.

wat trouwens veel rendbaler is dan hpi is een gewoon een complete dtr ontsteking. kost ongeveer de helft tweede hands. en het verschil tussen een dtr of een hpi onsteking maakt niet zoveel uit


ik snap nog wel de werking van een hpi enzo
maar what ever ik zal verder maar niet meer ''happen''

en een taalcursus aan de LOI?
er zijn anders wel minder goed typende mensen dan mij, maar daar ging het niet om.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
Royal Club 27-5-2008 18:33 Print reply

Posts: 60390
als ik zo dit topic doorlees van alle dt rijders met kennis, lijkt een dtr ontsteking mij een betere keuze.

hpi stinkt.


behalve op mijn soort setup's

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


ik snap nog wel de werking van een hpi enzo
maar what ever ik zal verder maar niet meer ''happen''

en een taalcursus aan de LOI?
er zijn anders wel minder goed typende mensen dan mij, maar daar ging het niet om.


nee, je gaat ff 2x offtopic. misschien is een nieuwe bril wel een optie.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 27-5-2008 om 18:34 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Trax - Forum, Sales & Projecten Mod 27-5-2008 18:35 Print reply

Posts: 13700
Heb ook al een tijdje hpi, niks kapot aan. Verder zorgt het ervoor dat je brommer iets 'feller' rijdt. Je zit sneller op toeren, daarentegen lever je 'zogenaamd koppel' in.
 
markRD 27-5-2008 18:36 Print reply

Posts: 1181
Als je ontsteking te vroeg staat krijg je koelingsproblemen en zeker geen gaten in de zuiger.. onzin dus..

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 27-5-2008 om 18:36 uur.
 
Royal Club 27-5-2008 18:37 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Als je ontsteking te vroeg staat krijg je koelingsproblemen en zeker geen gaten in de zuiger.. onzin dus..

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 27-5-2008 om 18:36 uur.


ask protuning. is hpi kwaal. en hoor het wel vaker met hpi.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
- Kevin - 27-5-2008 18:37 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Als je ontsteking te vroeg staat krijg je koelingsproblemen en zeker geen gaten in de zuiger.. onzin dus..

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 27-5-2008 om 18:36 uur.


Nog nooit foto's gezien van het resultaat van een te vroege voorontsteking? Ik heb al heel wat zuigers gezien met gaten op een verkeerde plek , oftewel in de bovenkant ivm HPI uiteraard.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 27-5-2008 om 18:38 uur.
 

Dit topic is 5120 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Vorige pagina | Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved