Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - hpi op een dt

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1283 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50014 - hpi op een dt
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
Dit topic is 5118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

yamaha dt 70ccpolini 27-5-2008 17:44 Print topicpost

Posts: 198
hallo ik heb een vraag kan een hpi ook op een dt welke versie dan want er staat nooi dt bij
 
yamaha dt the best

kenny77 27-5-2008 17:55 Print reply

Posts: 29286
wel veel vragen over de binnerotors .

Op 50cc.nl staat die er gewoon bij , maar daar kost die 300 euro.
Er is ook een andere site daar staat die voor 200 euro, maar ik weet niet meer welke.

Een van een fs1 past volgens mij ook , want die hebben de zelfde ontsteking.
 
Royal Club 27-5-2008 18:17 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: yamaha dt 70ccpolini
hallo ik heb een vraag kan een hpi ook op een dt welke versie dan want er staat nooi dt bij


heb je enig idee waar hpi voor dient? of het rendabel is



iedereen op het forum wil hpi, want dan ga je hardah.

maar wat voor nut het heeft weten ze geen van allen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
Intenso 27-5-2008 18:18 Print reply

Posts: 2922
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


heb je enig idee waar hpi voor dient? of het rendabel is



iedereen op het forum wil hpi, want dan ga je hardah.

maar wat voor nut het heeft weten ze geen van allen


doe niet of jij alles weet.
je hebt een grote bek overal over en je weet alles zo goed.
maarja what ever

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 27-5-2008 om 18:18 uur.
 
---Suzuki stuk voor stuk een sensatie---
-Bassie- 27-5-2008 18:20 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
[...]


doe niet of jij alles weet.
je hebt een grote bek overal over en je weet alles zo goed.
maarja what ever

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 27-5-2008 om 18:18 uur.


happer de hap

mischien weet hij het ook wel goed

oja keiji leg jij het anders eens uit
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
- Kevin - 27-5-2008 18:21 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Intenso
doe niet of jij alles weet.
je hebt een grote bek overal over en je weet alles zo goed.
maarja what ever

Dit bericht is gewijzigd door Intenso op 27-5-2008 om 18:18 uur.


-1

Hij weet hoe het zit met HPI en binnenrotor ontstekingen. Alleen weten heel veel mensen dat niet. Dat heeft niks met een grote bek te maken, die jongen is 1.10 m lang en heeft ook geen grote bek.

Trouwens is een cursus Nederlandse taal aan de LOI misschien een idee voor je?
 
markRD 27-5-2008 18:21 Print reply

Posts: 1181
Ja kan er altijd op zowel dt, rd, ty, enz. HPI maakt vaak gewoon de grondplaat iets anders.

Wou je een hpi op dt zetten dan??
 
Teunis 27-5-2008 18:21 Print reply

Posts: 1073
hij weet iig mee dan jij als je jou geplaatstet topics bekijk en aan je geblaat te zien weet jij het blijkbaar ook niet.

wat trouwens veel rendbaler is dan hpi is een gewoon een complete dtr ontsteking. kost ongeveer de helft tweede hands. en het verschil tussen een dtr of een hpi onsteking maakt niet zoveel uit
 
-Bassie- 27-5-2008 18:22 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


-1

Hij weet hoe het zit met HPI en binnenrotor ontstekingen. Alleen weten heel veel mensen dat niet. Dat heeft niks met een grote bek te maken, die jongen is 1.10 m lang en heeft ook geen grote bek.

Trouwens is een cursus Nederlandse taal aan de LOI misschien een idee voor je?

kevin

een hpi zorgt tog voor een betere curve verloop?

en je rotor is ligter waardoor deze makkelijker in beweging te brengen is??
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
- Kevin - 27-5-2008 18:23 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
kevin

een hpi zorgt tog voor een betere curve verloop?

en je rotor is ligter waardoor deze makkelijker in beweging te brengen is??


Vertaald:

Je bedoeld dat je gasreactie beter is en je geen dip meer hebt als je van een laag toeren gebied gas geeft en deze doortrekt tot een hoog toeren gebied?

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 27-5-2008 om 18:24 uur.
 
markRD 27-5-2008 18:23 Print reply

Posts: 1181
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
[...]

kevin

een hpi zorgt tog voor een betere curve verloop?

en je rotor is ligter waardoor deze makkelijker in beweging te brengen is??


Ja, hij hoeft dus geen log vliegwiel rond te tollen. Dus gasreactie is beter. En je hebt gelijk een goede curve voor zo'n dt.
 
Royal Club 27-5-2008 18:24 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Teunis
hij weet iig mee dan jij als je jou geplaatstet topics bekijk en aan je geblaat te zien weet jij het blijkbaar ook niet.

wat trouwens veel rendbaler is dan hpi is een gewoon een complete dtr ontsteking. kost ongeveer de helft tweede hands. en het verschil tussen een dtr of een hpi onsteking maakt niet zoveel uit


het maakt zegmaar 1 tot anderhalve pk uit ofzo? k zou het niet bestempelen als

Quote:
het verschil maakt niet zoveel uit


alleen of de voordelen opwegen tegen de nadelen is de vraag, je levert namelijk wel een bult koppel en dus rijdbaarheid in.


edit: verdere nadeel bij zon hpi is dat, hoe verder je je ontsteking vervroegt, hoe heter de boel word, met kans op gat in zuiger en of warm/vastlopers. hoe dat bij pvl/polini, en andere merken zit weet ik niet.

Dit bericht is gewijzigd door Royal Club op 27-5-2008 om 18:26 uur.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-Bassie- 27-5-2008 18:25 Print reply

Posts: 6617
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Honda MT8
[...]


Vertaald:

Je bedoeld dat je gasreactie beter is en je geen dip meer hebt als je van een laag toeren gebied gas geeft en deze doortrekt tot een hoog toeren gebied?

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 27-5-2008 om 18:24 uur.


ik vroeg om bevestiging en of verbetering wat ik dacht vandaar dat ik het plaatste
 
The way of life is just like the car you drive its good or bad
markRD 27-5-2008 18:25 Print reply

Posts: 1181
Dat zou mooi zijn, als je koppel verliest ten opzichte van contactpunten.

ten opzichte van

Dit bericht is gewijzigd door hammie99 op 27-5-2008 om 18:28 uur.
 
- Kevin - 27-5-2008 18:26 Print reply

Posts: 8086
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
het maakt zegmaar 1 tot anderhalve pk uit ofzo? k zou het niet bestempelen als

alleen of de voordelen opwegen tegen de nadelen is de vraag, je levert namelijk wel een bult koppel en dus rijdbaarheid in.


En daar merk ik bij mij vrij weinig van omdat mijn 113 cc meer dan genoeg koppel levert, daarom rij ik ook met een HPI ontsteking.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: DT Project
ik vroeg om bevestiging en of verbetering wat ik dacht vandaar dat ik het plaatste


Ok.

Dit bericht is gewijzigd door Honda MT8 op 27-5-2008 om 18:28 uur.
 
Royal Club 27-5-2008 18:26 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: hammie99
Dat zou mooi zijn, als je koppel verliest ten opzichte van contactpunten.


hpi is digitale ontsteking. niet met contactpunten.
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten

Dit topic is 5118 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 4
Spring naar pagina: 1, 2, 3, 4Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved