Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - derbi gpr te grote vertanding?

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1003 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #50012 - derbi gpr te grote vertanding?
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 915 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

gprnick 27-5-2008 16:32 Print topicpost

Posts: 3360
hallo

ik heb een derbi gpr met de volgende setup:

50cc std
laser uitlaat
14 mm dell std
malossi luchtfilter

er zit nu vertanding 13-52 maar dit is te licht want moet egt heel snel schakelen.

nou had iemand gezegt dat ik er voor wel 2 tandjes bij kon doen dus 15-52 maar is dit niet te zwaar dat ik langzamer optrek. of is 15 wel goed?
 

ronaldt 27-5-2008 16:33 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
hallo

ik heb een derbi gpr met de volgende setup:

50cc std
laser uitlaat
14 mm dell std
malossi luchtfilter

er zit nu vertanding 13-52 maar dit is te licht want moet egt heel snel schakelen.

nou had iemand gezegt dat ik er voor wel 2 tandjes bij kon doen dus 15-52 maar is dit niet te zwaar dat ik langzamer optrek. of is 15 wel goed?


je gaat her hoe dan ook langzamer van optrekken
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
Bennix 27-5-2008 16:33 Print reply

Posts: 667
je zal waarschijnlijk heel stuk minder snel optrekke maar je top ligt dan wel hoger, dus wat je zelf fijner vind
 
gprnick 27-5-2008 16:35 Print reply

Posts: 3360
dus dan kan ik beter 14 er onder leggen dan 15

 
- Han - 27-5-2008 16:35 Print reply

Posts: 9667
15 word te zwaar, gaat die terug vallen in de 6

zou dan een 14 pakken
 
<10.000 posts
ronaldt 27-5-2008 16:36 Print reply

Posts: 2735
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: gprnick
dus dan kan ik beter 14 er onder leggen dan 15



zou ik wel doen ja. Snel schakelen hou je toch als je nog enigzins op wilt kunnen trekken.
 
<Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.>
ikkejw 27-5-2008 16:36 Print reply

Posts: 9886
ik ben eens van 14/42 naar 17/40 gegaan zonder veel verschil te merken.

alleen wheely's willen niet zo goed meer, en het crossen gaat wat moeilijker. maar op een gpr doe je dat toch niet.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
johankreidlerman 27-5-2008 16:43 Print reply

Posts: 3693
15 is wel veel anders doe je een 14
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
b e r t 27-5-2008 19:01 Print reply

Posts: 1855
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ronaldje dt50x
[...]


je gaat her hoe dan ook langzamer van optrekken



Dat is echt niet zo, lange versnellingen besparen zeer veel tijd in schakelen. Het hoort wel heel snel als je zo ligt vertand , maar dat is het vaak niet. Je moet gewoon een vertanding hebben die het goed trekt. Dat je gewoon naar z'n hoogste versnelling kan. Dat is het het mooist. Verder niet teveel aan kloten.
 
Convergence 27-5-2008 19:05 Print reply

Posts: 2192
Wat is je top met je vertanding die je nu hebt?
 
Project 2010 zie project Snowhite
gprnick 28-5-2008 11:53 Print reply

Posts: 3360
80 kmh
 
Banaan 28-5-2008 11:55 Print reply

Posts: 5725
trap er gewoon een 14 op, is t niks dan doe je die 13 dr weer op.
 

Dit topic is 915 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved