Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - Lassen

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1094 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #50011 - Lassen
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

riccardot 27-5-2008 15:14 Print topicpost

Posts: 1096
De hele kettinggeleider van mijn suzuki tsx is bij me frame afgebroken, vraag me niet hoe. Ik denk dat hij al was doorgerot oid.

Nu moet ik dit er dus opnieuw aan (laten) lassen. Ik vraag me dus af hoe dit gelast kan worden.
Als het met electodes kan worden gelast dan huur ik even een lasapparaatje.
Mig / mag / tig wordt moeilijker omdat ik dat zelf niet kan.

Electrodes heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit gedaan maar ik ken mensen die me daarbij kunnen helpen.

Wat is nou het slimste? Gewoon naar iemand brengen die de mogelijkheid heeft om tig oid te lassen? Of kan ik zelf aan de slag?

Plaatselijke bromfietszaak heeft ook alleen maar een hobby electrode apparaatje staan zag ik.

Gr Riccardo.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 27-5-2008 om 15:14 uur.
 

supermotaaah 27-5-2008 15:15 Print reply
Posts: 3082
Kan zeker met electrode
Maar zelf vind ik mig/mag lekkerder lassen
 
:|
Djeep 27-5-2008 15:15 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
De hele kettinggeleider van mijn suzuki tsx is bij me frame afgebroken, vraag me niet hoe. Ik denk dat hij al was doorgerot oid.

Nu moet ik dit er dus opnieuw aan (laten) lassen. Ik vraag me dus af hoe dit gelast kan worden.
Als het met electodes kan worden gelast dan huur ik even een lasapparaatje.
Mig / mag / tig wordt moeilijker omdat ik dat zelf niet kan.

Electrodes heb ik eerlijk gezegd ook nog nooit gedaan maar ik ken mensen die me daarbij kunnen helpen.

Wat is nou het slimste? Gewoon naar iemand brengen die de mogelijkheid heeft om tig oid te lassen? Of kan ik zelf aan de slag?

Plaatselijke bromfietszaak heeft ook alleen maar een hobby electrode apparaatje staan zag ik.

Gr Riccardo.

Dit bericht is gewijzigd door riccardot op 27-5-2008 om 15:14 uur.


Als jij gratis en makkelijk bij een maat kan laten doen die leuk appartuur heeft, weet ik wel wat ik zou doen.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
riccardot 27-5-2008 15:18 Print reply

Posts: 1096
Oke, het is dus gewoon mogelijk met electode?
Ik heb geen maat/kennis die een lasapparaat heeft, laat staan een mig/mag lassapparaat.
 
Djeep 27-5-2008 15:19 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Oke, het is dus gewoon mogelijk met electode?
Ik heb geen maat/kennis die een lasapparaat heeft, laat staan een mig/mag lassapparaat.


Kep met electrode blokophangpunt gelast, en zit dr nog steeds, dus werkt goed genoeg dacht ik zo.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
riccardot 27-5-2008 15:21 Print reply

Posts: 1096
Oke dan weet ik genoeg
Is et ook zo dat je bij een bepaalde dikte ijzer een bepaald amperage moet gebruiken? Of is dat gewoon uitproberen?
 
Sypie_Honda 27-5-2008 15:21 Print reply

Posts: 13830
frame buizen zijn meestal dun wandig, dat is best wel te electrode lassen, maar het moet niet veel dunner worden.
en je moet wel redelijk handig zijn met electrode wil je er niet door heen gaan.

voordeel aan electrode is wel, het kan buiten, en zo over de verf olie meuk heen. met TIG en MIG/MAG moet het werkstuk goed schoon, vet en verf vrij zijn.

dus als je toevallig een maat hebt die zich kan redden met een electrode apparaatje, gewoon daar mee doen.

ik zou hem op 75 amp zetten.

Dit bericht is gewijzigd door Sypie_Honda op 27-5-2008 om 15:22 uur.
 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Djeep 27-5-2008 15:22 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Oke dan weet ik genoeg
Is et ook zo dat je bij een bepaalde dikte ijzer een bepaald amperage moet gebruiken? Of is dat gewoon uitproberen?


Ja is zo, maar kan je daar niet mee helpen, want ik heb zo'n pauper ding, die alleen aan en uit kan.

Dit bericht is gewijzigd door Djeep op 27-5-2008 om 15:25 uur.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Sypie_Honda 27-5-2008 15:23 Print reply

Posts: 13830
eehm ja, draadsnelheid, tis electrode he, geen MIG/MAG.


 
wat niet kan is nog niet uitgevonden.
Djeep 27-5-2008 15:25 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
eehm ja, draadsnelheid, tis electrode he, geen MIG/MAG.




GVD haal alles door elkaar. Electrode zijn die staven , Mijn fout(A)
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
buchel rijder 27-5-2008 15:25 Print reply
Posts: 5
mig/mag hoeft niet altijd schoon te zijn maar last wel het makelijkst als er geen verf op zit. en ik persoonlijk vind mig/mag lassen makkelijker dan elektrode. en op bijna elke boederij is wel een las apparaat te vinden dus ga anders daar even langs om te vragen.
 
supermotaaah 27-5-2008 15:27 Print reply
Posts: 3082
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buchel rijder
mig/mag hoeft niet altijd schoon te zijn maar last wel het makelijkst als er geen verf op zit. en ik persoonlijk vind mig/mag lassen makkelijker dan elektrode. en op bijna elke boederij is wel een las apparaat te vinden dus ga anders daar even langs om te vragen.


beter maak je het wel schoon, anders krijg je allemaal van die gaten en van die mislukte lassen
 
:|
VerteX 27-5-2008 15:49 Print reply

Posts: 1265
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: buchel rijder
mig/mag hoeft niet altijd schoon te zijn maar last wel het makelijkst als er geen verf op zit. en ik persoonlijk vind mig/mag lassen makkelijker dan elektrode. en op bijna elke boederij is wel een las apparaat te vinden dus ga anders daar even langs om te vragen.



dit is dus bullshit.

als je gaat lassen moeten bijde oppervlakken goed schoon zijn en ontvet. doe je dit niet beinvloed dit de sterkte van de las en heb je kans op lasfouten.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: riccardot
Oke, het is dus gewoon mogelijk met electode?
Ik heb geen maat/kennis die een lasapparaat heeft, laat staan een mig/mag lassapparaat.


tuurlijk is het mogelijk met electroden. minimale dikte is 2mm( met 2,5 mm electroden ) 1mm is ook mogelijk maar moet je rupsen van 1 a 2 cm leggen

Dit bericht is gewijzigd door derbi senda man op 27-5-2008 om 15:52 uur.
 
4 Takt Krijg De Tering ik Rij Mengsmering !
lg tweewielers 27-5-2008 16:17 Print reply
Posts: 139
Gewoon CO2 lassen als je alles klaar hebt wil ik het ook nog wel voor je doen heb een mooi prof apparaatje staan en ik maar nog wel is frames voor de racerij : www.lgtweewielers.tk ff kijken bij de pocketbikes 08

Ik weet niet of ik ver weg woon , Vlakbij apeldoorn!

PB maar

Groeten,
 
Lg Racing
guido-honda 27-5-2008 16:29 Print reply
Posts: 621
Idd ja... alles goed schoon maken en kaal schuren/ff derover met de flex ofzo, anders hecht het niet goed, wordt het niet mooi en heb je geen sterke las...

Tja, mig/mag werkt erg mooi, is simpeler als elektroden vind ik,
maarja, met elektroden wil het ook wel hoor
 
henk43 27-5-2008 16:52 Print reply

Posts: 916
als het maar om een steuntje gaat zou ik gewoon een nieuw steuntje maken.
Dan ga je naar een lasbedrijf en voor een kratje bier of een pak koek o.i.d wordt het wel ff voor je gelast. Je kan het best naar wat kleinere bedrijfen gaan die doen daar wat makkelijker over.
 
Nobody said it was easy

Dit topic is 1603 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved