Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Cilinder wordt na klein stukje rijden kokend heet Yamaha Sting

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1128 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49999 - Cilinder wordt na klein stukje rijd...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

autoria 26-5-2008 18:02 Print topicpost
Posts: 17
Hey,

ik heb een probleem met mijn brommer,, Yamaha sting
Als ik een stukje rij (ongeveer 3 min) brand ik mijn poten al aan me cilinder en als er water op komt verdampt het meteen. Vuil dat op de cilinder ligt rookt nog lekker na als ik heb gereden. Is het normaal dat me cilinder zo (snel) heet wordt? Er is geen sprake van valse lucht..

49 cc
.60 sproeier
13 mm cab

Thanks for all replies!!

 

Royal Club 26-5-2008 18:12 Print reply

Posts: 60390
is het AC of LC
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
-wokkel- 26-5-2008 18:16 Print reply

Posts: 1129
LC denk want hij word kokend heet

gaat je thermostaat open?
goeie sproeiert?
valse lucht?
 
Uncle BLAM 26-5-2008 18:30 Print reply

Posts: 1025
AC cker !?

Nee, het is niet normaal

zoiets kan voor komen als je sproeier te klein is, dan verbrandt 'ie heter
maar het kan ook zijn dat je uitlaat verstopt zit en dat de hitte niet uit de cilinder weg wil

( en ongetwijfeld zijn er meer oorzaken op te noemen maar ik laat het hier even bij )
 
een BF teller is sneller
Matthijsar50 26-5-2008 19:14 Print reply

Posts: 1029
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
AC cker !?

Nee, het is niet normaal

zoiets kan voor komen als je sproeier te klein is, dan verbrandt 'ie heter
maar het kan ook zijn dat je uitlaat verstopt zit en dat de hitte niet uit de cilinder weg wil

( en ongetwijfeld zijn er meer oorzaken op te noemen maar ik laat het hier even bij )



wat is dat voor beunhaas uitspraak dan:P omdat er te weinig brandstof is is de ontbranding warmer???? nee man.. komt omdat die benzine ook voor koeling zorgt..! daardoor word de cilinder dus ook gekoeld

 
Peugeot 106 rallye ph2!
Royal Club 26-5-2008 19:15 Print reply

Posts: 60390
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
[...]



wat is dat voor beunhaas uitspraak dan:P omdat er te weinig brandstof is is de ontbranding warmer???? nee man.. komt omdat die benzine ook voor koeling zorgt..! daardoor word de cilinder dus ook gekoeld



je bedoelt de olie die in je mengsel zit.

k zou namelijk niet weten hoe die benzine damp voor koeling moet zorgen
 
anyway, je kunt niet ergens op internet aankomen en meteen gaan lopen kwekken en je beroepen op allerlei rechten enzo. op internet gelden geen rechten
crossgek - Forum en Sales Moderator 26-5-2008 19:17 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Matthijsar50
[...]



wat is dat voor beunhaas uitspraak dan:P omdat er te weinig brandstof is is de ontbranding warmer???? nee man.. komt omdat die benzine ook voor koeling zorgt..! daardoor word de cilinder dus ook gekoeld



of is het omdat de ontbranding te snel kan verlopen omdat de brandstof genoeg zuurstof heeft om te exploderen ipv verbranden .

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je bedoelt de olie die in je mengsel zit.

k zou namelijk niet weten hoe die benzine damp voor koeling moet zorgen


ontrekt de warmte aan de omgeving.
dus tijdens de compressie gaat veel warmte in je mengsel zitten .

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-5-2008 om 19:18 uur.
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
Mt5_grolsch 27-5-2008 0:03 Print reply

Posts: 2014
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: crossgek
[...]


of is het omdat de ontbranding te snel kan verlopen omdat de brandstof genoeg zuurstof heeft om te ontbranden ipv verbranden .

[...]


ontrekt de warmte aan de omgeving.
dus tijdens de compressie gaat veel warmte in je mengsel zitten .

Dit bericht is gewijzigd door crossgek op 26-5-2008 om 19:18 uur.


 
PM voor opmaat berekening of complete opmaat uitlaat
fs180 27-5-2008 1:03 Print reply

Posts: 1346
iig mengel controlere
ontsteking ook
verder rijd ie wel goed?
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
Henk-88 27-5-2008 1:23 Print reply

Posts: 26703
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: autoria
Hey,

ik heb een probleem met mijn brommer,, Yamaha sting
Als ik een stukje rij (ongeveer 3 min) brand ik mijn poten al aan me cilinder en als er water op komt verdampt het meteen. Vuil dat op de cilinder ligt rookt nog lekker na als ik heb gereden. Is het normaal dat me cilinder zo (snel) heet wordt? Er is geen sprake van valse lucht..

49 cc
.60 sproeier
13 mm cab

Thanks for all replies!!




Wat is de precieze temperatuur eigenlijk na 3 minuten rijden?
In hoeveel tijd verbrand het water dat alleen een noob op een hete cilinder gooit?
Wat betekent het dat een bepaald soort vuil op je cilinder lekker narookt als jij hebt gereden?
Hoe combineerde het water met het rokende vuil op de cilinder?
Er kan op deze manier eigenlijk niet gesteld worden of er iets normaal is in dit geval.

Is er al een vastloper of warmloper geweest??






Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
[...]


je bedoelt de olie die in je mengsel zit.

k zou namelijk niet weten hoe die benzine damp voor koeling moet zorgen



Op de MTS-autotechniek heb ik geleerd dat brandstof 1 van de koelende elementen is

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 27-5-2008 om 2:28 uur.
 
'Justice is supposed to be blind, of course. But must it be stupid too?'
autoria 27-5-2008 10:20 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Royal Club
is het AC of LC


AC denk ik.. dat staat voor, air cooled?
 
autoria 27-5-2008 10:21 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Uncle BLAM
AC cker !?

Nee, het is niet normaal

zoiets kan voor komen als je sproeier te klein is, dan verbrandt 'ie heter
maar het kan ook zijn dat je uitlaat verstopt zit en dat de hitte niet uit de cilinder weg wil

( en ongetwijfeld zijn er meer oorzaken op te noemen maar ik laat het hier even bij )


Tja, me uitlaat zit wel vol kool omdat de vorige eigenaar leuk 5 jaar met een te grote sproeier heeft rondgereden, dus ik zal em vanmiddag ff ontkolen. Sproeier is goed..
 
autoria 27-5-2008 10:23 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: fs180
iig mengel controlere
ontsteking ook
verder rijd ie wel goed?


Ja hij rijdt goed, trekt niet heel snel op doh..
 
autoria 27-5-2008 10:26 Print reply
Posts: 17
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Henk-88
[...]



Wat is de precieze temperatuur eigenlijk na 3 minuten rijden?
In hoeveel tijd verbrand het water dat alleen een noob op een hete cilinder gooit?
Wat betekent het dat een bepaald soort vuil op je cilinder lekker narookt als jij hebt gereden?
Hoe combineerde het water met het rokende vuil op de cilinder?
Er kan op deze manier eigenlijk niet gesteld worden of er iets normaal is in dit geval.

Is er al een vastloper of warmloper geweest??




De precieze temp weet ik niet, maar als je r water op gooit sist het gelijk weg. In minder dan een halve sec.
en,
het vuil.. modder and shit, dat rookt na, verschroeit misschien wel.
Het is niet normaal btw, de puch van een vriend wordt echt veel minder snel heet, en veel minder heet.

Nog geen vastloper gehad, maar verwacht er wel een als het zo door gaat :P




[...]



Op de MTS-autotechniek heb ik geleerd dat brandstof 1 van de koelende elementen is

Dit bericht is gewijzigd door Henk-88 op 27-5-2008 om 2:28 uur.


 

Dit topic is 1475 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved