Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - CB50j doet moeilijk.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1231 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49982 - CB50j doet moeilijk.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 2112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 26-5-2008 14:31 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Is wel zo, maar heb je nooit meer gezeik


True that, tuurlijk komt dat ooit nog wel, maar dan pak ik het direct groots aan, hele blok uit elkaar/reviseren. Dan is het relatief weinig werk. Maar om nou alleen de kop er af te halen om een nieuw draadje te tappen is teveel werk.

Even een ander vraagje, hoeveel weerstand moet de bougiekabel/dop hebben? Gewoon zo laag mogelijk? Of heeft zoiets een bepaalde waarde?
 
Viertakt uber alles.
JasperHonda 26-5-2008 14:56 Print reply

Posts: 658
ik dne k ook dat het de bougi is, mijn mt deed een tijdje geleden ook zo ongeveer, even nieuwe bougie gehaald en t was weer goed.
 
Honda Powah!
thijsperdok 26-5-2008 15:33 Print reply

Posts: 62
Hij start niet meer hea? of wel?

Anders zou je een stroposcooplamp kunnen gebruiken. dan kun je zo zien of je bougie vonk. want dan zou de lamp een flits moeten geven
 
Fired up and ready to go!
Viertakt 26-5-2008 15:44 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijsperdok
Hij start niet meer hea? of wel?

Anders zou je een stroposcooplamp kunnen gebruiken. dan kun je zo zien of je bougie vonk. want dan zou de lamp een flits moeten geven


Hij start erg moeilijk, maar hij start wel. Voor de rest is het net alsof hij verzuipt als ik gas geef.
Soms ploft hij ook wel in de uitlaat. mja, appart.
 
Viertakt uber alles.
thijsperdok 26-5-2008 16:27 Print reply

Posts: 62
Het moeilijk starten is de bougie. die is vies of stuk en dus vonk hij niet goed genoeg. Hij verzuipt als je gas geeft omdat hij het mengsel niet aan kan steken omdat de vonk te zwak is. Als hij het mengsel niet altijd aansteekt verbrand het in de uitlaat en dus krijg je ploffen. Je moet hier niet te lang mee rijden. Omdat er dan allemaal kool in de verbrandingskamer gaat vormen.

Dus even met verstand je bougie gaan verwisselen!
 
Fired up and ready to go!
Mopar 26-5-2008 16:42 Print reply

Posts: 4772
Als je er echt zo tegenop ziet om de bougie te vervangen (wat ik me voor kan stellen) zou je ook eerst even de bobine kunnen doormeten, misschien een slechte massa ofzo.

Waarde's zou ik even niet uit me hoofd weten, ik meen 1,6ohm weerstand, maar daarvoor moet je maar ff zelf in je online werkplaats handboek kijken :P

Bougie is denk wel het meest aannemlijke, als er iets van het een op het andere moment kapot gaat is het wel de bougie, oorzaak daarvan is -naar mijn weten- een slechte bobine.
Dus als die echt bougie's gaat vreten is je bobine gaar.

Kromme of ingesleten klep(pen) kan natuurlijk ook, of idd, een vuiltje in je carb. ( volgens mij is een vuiltje in de luchtsproeier de oorzaak van dit soort kwaaltjes, slecht stationair lopen enzo. )

Maar aangezien je de carb. al hebt schoongemaakt, zou ik het ook zoeken in de ontsteking.

Timing light is idd altijd een makkelijk stukje gereedschap.
Ken je zo zien of de bougie vonken overslaat of de ontsteking helemaal verkeerd..
 
Viertakt 26-5-2008 17:03 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijsperdok
Het moeilijk starten is de bougie. die is vies of stuk en dus vonk hij niet goed genoeg. Hij verzuipt als je gas geeft omdat hij het mengsel niet aan kan steken omdat de vonk te zwak is. Als hij het mengsel niet altijd aansteekt verbrand het in de uitlaat en dus krijg je ploffen. Je moet hier niet te lang mee rijden. Omdat er dan allemaal kool in de verbrandingskamer gaat vormen.

Dus even met verstand je bougie gaan verwisselen!


Heb net bougietje verwisseld, draad wil nog wel. Maar het probleem is niet verholpen.
En rijden doe ik er toch niet mee, want hij loopt zo bagger, ik kan sneller fietsen.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
Als je er echt zo tegenop ziet om de bougie te vervangen (wat ik me voor kan stellen) zou je ook eerst even de bobine kunnen doormeten, misschien een slechte massa ofzo.

Waarde's zou ik even niet uit me hoofd weten, ik meen 1,6ohm weerstand, maar daarvoor moet je maar ff zelf in je online werkplaats handboek kijken :P

Bougie is denk wel het meest aannemlijke, als er iets van het een op het andere moment kapot gaat is het wel de bougie, oorzaak daarvan is -naar mijn weten- een slechte bobine.
Dus als die echt bougie's gaat vreten is je bobine gaar.

Kromme of ingesleten klep(pen) kan natuurlijk ook, of idd, een vuiltje in je carb. ( volgens mij is een vuiltje in de luchtsproeier de oorzaak van dit soort kwaaltjes, slecht stationair lopen enzo. )

Maar aangezien je de carb. al hebt schoongemaakt, zou ik het ook zoeken in de ontsteking.

Timing light is idd altijd een makkelijk stukje gereedschap.
Ken je zo zien of de bougie vonken overslaat of de ontsteking helemaal verkeerd..


Ik ga morgen even de bobine doormeten. De bougiekabel, weet je ook hoeveel weerstand deze moet hebben?
Dat de kleppen ingesleten zijn lijkt me sterk, het blok heeft op 20k kilometer een grote beurt gehad, toen zijn alle kleppen opnieuw ingeslepen, cilinder gehönt, nieuwe zuiger/zuigerveren in gekomen. Nu staat er nog maar 27k op de teller.
En uberhaupt, kromme kleppen gebeurt toch gelijdelijk aan? Niet van het een op het andere moment toch?
Naja. hardstikke bedankt, ik kan weer even verder prutsen, heb weer wat te doen.

En mocht dit het probleem niet oplossen, moet toch de kop er maar af.
 
Viertakt uber alles.
benellifan 26-5-2008 21:03 Print reply
Posts: 1553
het klinkt toch als een kromme klep of je nokkenas is van de timing afgeschoten (is je ketting wel gespannen) mijn ss had dezelfde klachten en toen was me uitlaatklep krom dus kijk dat maar ff goed na (dat voel je ook als je met je hand je vliegwiel draait
 
CNC en Conventioneel Draai en Frees werk voor een leuke prijs
Vehikel 26-5-2008 21:21 Print reply

Posts: 2903
Geeft ie nog wel een mooie vonk? Anders misschien ff de puntjes en de condensator vervangen.

Over dat bougiegat, de mijne was ook helemaal gaar gedraait, leertouwer heeft er voor mij voor 12,50 een helicoil ingemaakt. opboren naar b-maat gaat niet, dan zitten de klepzetels in de weg.

Dit bericht is gewijzigd door Vehikel op 26-5-2008 om 21:21 uur.
 
Gaat het niet zoals het moet? Dan moet het zoals het gaat!!...
Viertakt 26-5-2008 22:07 Print reply

Posts: 3586
Volgensmij heb ik het euvel gevonden. Op een of andere manier stond mijn ontsteking ongelovelijk van tijd. Hoe dat mogelijk is in een paar kilometer weet ik niet. Naja. En de carburateur doet op een of andere manier moeilijk, volgensmij zit er vuil in de luchtmengselschoefdoorgang ofzoiets.
Dit is slechts een vermoeden waarom hij slecht loopt, maarja, morgen update ik wel weer. Ik ga nu pitten.

Bedankt voor de info iedereen.
 
Viertakt uber alles.

Dit topic is 2112 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved