Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - CB50j doet moeilijk.

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 930 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49982 - CB50j doet moeilijk.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 2119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Viertakt 26-5-2008 13:18 Print topicpost

Posts: 3586
De honda deed het altijd goed, liep mooi tegen de 65 aan.
Nu had hij alweer 4k op de teller staan sinds de laatste beurt, dus even olie vervangen, kleppen gesteld. Direct hierna liep hij goed. Toen ben ik savonds op de brommer naar mn vriendin gegaan (4km rijden) Brommer liep tops met wind tegen 55, geen probleem dacht ik. Alleen toen ik weer naar huis wou gaan starte hij amper, aangerent, wou met moeite starten.
En nu loopt hij dus voor geen meter meer. Ik sta echt te kijken wat het dan kan zijn, want ik kom er niet achter. Hij loopt niet stationair, en hij heeft moeite om de 45 te halen. Aan de afstelling heb ik niets veranderd. Carburateur heb ik wel schoongemaakt.
Valse lucht is het niet, al gecontroleerd.
Klepspeling is ook goed, dat weet ik 100% zeker, ook weer gecontroleerd.
Het zou de ontsteking kunnen zijn, maar dat kan toch niet op het een naar het andere moment veranderd zijn?

Wie weet wat er mis kan zijn?

mvg,
Wouter.



Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-5-2008 om 13:18 uur.
 
Viertakt uber alles.

Djeep 26-5-2008 13:19 Print reply

Posts: 8621
Misschien iets beschadigd? Valse lucht?
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Viertakt 26-5-2008 13:24 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
Misschien iets beschadigd? Valse lucht?


Valse lucht lijkt mij niet, al gecontroleerd met deo/wd40, liep hij niets anders om. Wat zou er beschadigd moeten zijn dan? Ik heb het kleppendeksel er nog weer af gehad, en zag er gewoon 100% goed uit. Klepspeling was 6 honderdste, dus dat is ook goed.
 
Viertakt uber alles.
mcdronkz 26-5-2008 13:29 Print reply

Posts: 32777
Wel een beurt gegeven, maar niet je contactpunten vervangen/afgesteld en timing gecontroleerd ?
 
mcdronkz 26-5-2008 13:30 Print reply

Posts: 32777
En 't klinkt alsof er iets in je carburateur niet helemaal goed zit, kan net zo goed een verstopte sproeier zijn. Niks schokkends, gewoon effe je carb eraf halen en schoonmaken.

- edit -

Niet goed gelezen :X

Maar weet je ook zeker dat je vlotter enzo in orde is ? Check alles even of het goed werkt.

Dit bericht is gewijzigd door mcdronkz op 26-5-2008 om 13:33 uur.
 
Viertakt 26-5-2008 13:33 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
Wel een beurt gegeven, maar niet je contactpunten vervangen/afgesteld en timing gecontroleerd ?


Lijkt me opzich sterk dat dat het zou kunnen zijn. Aangezien hij eerst goed liep, daarna 2 uur stil stond en daarna opeens niet mee liep. Maarja, ik zal er even naar de contactpunten kijken, mischien zijn ze ingebrand.

Bedankt voor de reactie.

edit: Ik heb de carb wel 5x los gehad, kijken of daar iets mis mee was, vlotterniveau alles nagekeken, was allemaal goed.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-5-2008 om 13:34 uur.
 
Viertakt uber alles.
thijsperdok 26-5-2008 13:35 Print reply

Posts: 62
ik zou eens een nieuwe bougie halen. die dingen verrichten soms wonderen
 
Fired up and ready to go!
Viertakt 26-5-2008 13:51 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: thijsperdok
ik zou eens een nieuwe bougie halen. die dingen verrichten soms wonderen


Daar wacht ik liever mee, de vorige eigenaar heeft de draad van het bougiegat beschadigd. Nu kan ik deze wel vervangen, maar er zit een kans in dat ik hem verder beschadig, waardoor hij helemaal niet meer wil.
 
Viertakt uber alles.
Djeep 26-5-2008 13:52 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Daar wacht ik liever mee, de vorige eigenaar heeft de draad van het bougiegat beschadigd. Nu kan ik deze wel vervangen, maar er zit een kans in dat ik hem verder beschadig, waardoor hij helemaal niet meer wil.


En blijf jij met de kans zitten dat het dat is..
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Rick_koningslust 26-5-2008 13:53 Print reply

Posts: 1467
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Daar wacht ik liever mee, de vorige eigenaar heeft de draad van het bougiegat beschadigd. Nu kan ik deze wel vervangen, maar er zit een kans in dat ik hem verder beschadig, waardoor hij helemaal niet meer wil.


en toch geef ik je veel kans dat dat het is,

 
Geen eergevoel of ambitie? Wordt landverrader bij de politie! ik zal pas stoppen met werken, als al mijn spreuken te lezen zijn in schijthokken&kerken
Viertakt 26-5-2008 13:55 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


En blijf jij met de kans zitten dat het dat is..


Daar kijk ik vanavond samen met mijn vader wel na, mijn vader is toch iets handiger dan ik op het gebied van omgaan met beschadigde draad.

En opzich lijkt het me ook wel sterk dat het de bougie is, want hoe kan deze nou kapot gaan na 2 uur stil staan?
Maarja, vanaaf ff nieuwe bougie erin dus.
 
Viertakt uber alles.
Djeep 26-5-2008 13:57 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


Daar kijk ik vanavond samen met mijn vader wel na, mijn vader is toch iets handiger dan ik op het gebied van omgaan met beschadigde draad.

En opzich lijkt het me ook wel sterk dat het de bougie is, want hoe kan deze nou kapot gaan na 2 uur stil staan?
Maarja, vanaaf ff nieuwe bougie erin dus.


Nou ik heb een keer gehad dat me brommer het zonder uitlaat wel deed, en met uitlaat niet, en ff de bougie vervangen, deed ie het gewoon weer :S

Verder staat je onsteking goed? Alles schoon, stroomt het door, enz enz.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
Viertakt 26-5-2008 13:58 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Nou ik heb een keer gehad dat me brommer het zonder uitlaat wel deed, en met uitlaat niet, en ff de bougie vervangen, deed ie het gewoon weer :S

Verder staat je onsteking goed? Alles schoon, stroomt het door, enz enz.


Ja hij staat nog redelijk op tijd, net even gecontroleerd. Hij vonkt ook niet tussen de contactpunten. Niet ingebrand, mooi glimmend nog. Ik kijk nu ook wel even de bougiedop/kabel even na, mischien dat deze op een of andere manier niet goed meer is.
 
Viertakt uber alles.
mcdronkz 26-5-2008 14:14 Print reply

Posts: 32777
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]

Daar kijk ik vanavond samen met mijn vader wel na, mijn vader is toch iets handiger dan ik op het gebied van omgaan met beschadigde draad.

En opzich lijkt het me ook wel sterk dat het de bougie is, want hoe kan deze nou kapot gaan na 2 uur stil staan?
Maarja, vanaaf ff nieuwe bougie erin dus.


Wat voor bougie zit er nu in ? Zo'n klein 16mm ding, of een 19mm ? Anders kun je nieuw draad tappen in je kop. Sowieso zou ik dat draad gewoon (laten) repareren, als er iets vervelend is, is het wel een bougie die je er niet in en uit kan draaien wanneer je daar zin in hebt.
 
Viertakt 26-5-2008 14:24 Print reply

Posts: 3586
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mcdronkz
[...]


Wat voor bougie zit er nu in ? Zo'n klein 16mm ding, of een 19mm ? Anders kun je nieuw draad tappen in je kop. Sowieso zou ik dat draad gewoon (laten) repareren, als er iets vervelend is, is het wel een bougie die je er niet in en uit kan draaien wanneer je daar zin in hebt.


16mm, en ik heb idd wel gedacht aan een helicoil of hem op te boren naar 19mm en er een nieuwe draad in tappen. Maar dat is zo pokke veel werk, aangezien dan de kop er af moet, moet de distributieketting moet er af, nieuwe pakkingen moeten dan besteld worden aangezien je die hier nergens in de buurt kunt krijgen, en daarna moet de nokkenas/distributieketting alles weer op tijd gezet worden. Alleen voor een bougietje, die ook wel te vervangen is met een beetje gedult en voorzichtigheid, vind ik dat wel veel werk.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-5-2008 om 14:24 uur.
 
Viertakt uber alles.
Djeep 26-5-2008 14:29 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Cryvahoc
[...]


16mm, en ik heb idd wel gedacht aan een helicoil of hem op te boren naar 19mm en er een nieuwe draad in tappen. Maar dat is zo pokke veel werk, aangezien dan de kop er af moet, moet de distributieketting moet er af, nieuwe pakkingen moeten dan besteld worden aangezien je die hier nergens in de buurt kunt krijgen, en daarna moet de nokkenas/distributieketting alles weer op tijd gezet worden. Alleen voor een bougietje, die ook wel te vervangen is met een beetje gedult en voorzichtigheid, vind ik dat wel veel werk.

Dit bericht is gewijzigd door Cryvahoc op 26-5-2008 om 14:24 uur.


Is wel zo, maar heb je nooit meer gezeik
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?

Dit topic is 2119 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved