Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Uitlaat laagtoeriger maken

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 854 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #4998 - Uitlaat laagtoeriger maken
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Slammer 8-8-2002?10:33 Print topicpost
Posts: 333
Ik heb een tecno uitlaat (denk ik) op mn DT alleen die uitlaat is zo hoogtoerig dat ie pas begint te werken bij 9000/9500 toeren terwijl mn cilinder (polini 70) al wil gaan na 8000/8500 met als gevolg dat ie in de 4e versnelling net de 8500 toeren haalt en het in de 5e versnelling niet meer trekt.
Verder stopt ie met versnellen als ie bij 10.000 toeren zit. Dan wil ie gewoon niet harder. Dus die uitlaat heeft maar voor 500/1000 even zin gehad.

Nu hoorde ik dat je de uitlaat met was las en bakwerk wel laagtoeriger kunt maken, weet iemand hoe dat moet en wat ik precies moet doen?

Een nieuwe uitlaat kan misschien ook wel alleen ik vind deze wel mooi en een nieuwe (homoet bij 50cc is nogal duur! En hopen dat ie wel laagtoeriger is dan ik nu heb)

[This message is edited by Slammer on 8-8-2002 10:42]
 

SIWWN 8-8-2002?12:07 Print reply
Posts: 7079
Volgens mij moet het expansie gedeelte dan wat verder staan dus b.v. een stuk er tussen lassen... zo iets was het volgens mij
 
Pingu 8-8-2002?12:10 Print reply
Posts: 1842
stuk naar expansie toe langer, is laagtoeriger, korter hoogtoeriger
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
verwijderd 8-8-2002?12:17 Print reply
Posts: 4082
yup, gewoon voorbocht langer, das het makkelijkste, maar niet het best
 
Slammer 8-8-2002?12:45 Print reply
Posts: 333
Quote:
Originally posted by: symen kalsbeek

yup, gewoon voorbocht langer, das het makkelijkste, maar niet het best


Wat zou jij aanraden dan? En trouwens is 10.000 toeren met 20mm/70cc/techno weinig? Hij stopt gewoon met optrekken dan.

 
Pingu 8-8-2002?16:52 Print reply
Posts: 1842
opzich is dat niet superveel, 11k moet wel lukken...
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Slammer 8-8-2002?17:02 Print reply
Posts: 333
Quote:
Originally posted by: Pingu 

opzich is dat niet superveel, 11k moet wel lukken...


Hm alleen waar wordt ie dan op begrensd dat ie echt niet verder wil dan 10k? (Luchtfilter is et niet, das powerfilter) Zou et de contactpunten/ontsteking kunnen zijn?
Hou wel in hoofd dat oude kreidlers met contactpunten opzich ook dik boven de 11k toeren uitkwamen, dus misschien ontsteking vervroegen ofzo...
 
de_koen 8-8-2002?17:51 Print reply

Posts: 5595
Ik denk dat je contactpunten beginnen te zweven ja,bij die kreidlers ed. zullen er wel sterkere contactpunten op zitten dan bij een yamaha.
Probeer je onsteking een beetje te vervroegen en anders een electronisch te vinden.
 
Honda 5-Bak te koop
Pingu 8-8-2002?20:23 Print reply
Posts: 1842
kun je toch ook contactpunt vervangers voor gebruiken? van sparcon fzo? kweet niet of het dan verholpen word hoor
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Slammer 9-8-2002?16:27 Print reply
Posts: 333
Hoelang moet ik die uitlaatbocht op het smalle stuk verlengen dan om em laagtoeriger te maken? Als ik em ongeveer wil laten werken bij 8000 toeren? 1 of 2 cm?
 
Pingu 9-8-2002?16:48 Print reply
Posts: 1842
ik weet eigenlijk niet waar je een tecno precies kunt verlengen of verkorten, omdat hij zegmaar overal vloeiend loopt, bij de flens misschien, dus net bij de cil? en eerst zou ik ff die ontsteking bekijken.
maar symen weet wel waro hij langer/korter kan, die heeft hem dacht ik nl. ingekort
 
2fast 2stroke mbx80 tuned
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-11-2003 12:21 Print reply

Posts: 17929
heb eens ff geseached en heb dit topic gevonden

ik heb nl het probleem dat ik een fast arrows op mn tsx heb en geen passende uitlaat wet te vinden

hoe kan ik mn proma aanpassen, of nog beter zelf een uitlaat bouwen voor deze laagtoerige cil?

ik heb er 3 uitlaten opgehad:
proma 50
gia 80
ori

liep het beste met de ori maar er valt meer uit te halen

dus hoe kan ik hem aanpassen of waar vind ik meer info over het berekenen van uitlaten?
 
ties 12-11-2003 14:33 Print reply
Posts: 1333
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: de_koen

Ik denk dat je contactpunten beginnen te zweven ja,bij die kreidlers ed. zullen er wel sterkere contactpunten op zitten dan bij een yamaha.
Probeer je onsteking een beetje te vervroegen en anders een electronisch te vinden.

punten zweven echt niet ik draaide 12k met me malossi dus zit wel goed misschien iets verder openzetten.
 
Thijsse - Forum, Projecten & Gallery Mod 12-11-2003 14:34 Print reply

Posts: 17929
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ties

[...]

punten zweven echt niet ik draaide 12k met me malossi dus zit wel goed misschien iets verder openzetten.


dit is een oud topic ik vraag me alleen meer af over mijn uitlaat nu
 
Hier_ben_ik - Administrator 12-11-2003 14:34 Print reply

Posts: 8499
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: TSX freak

heb eens ff geseached en heb dit topic gevonden

ik heb nl het probleem dat ik een fast arrows op mn tsx heb en geen passende uitlaat wet te vinden

hoe kan ik mn proma aanpassen, of nog beter zelf een uitlaat bouwen voor deze laagtoerige cil?

ik heb er 3 uitlaten opgehad:
proma 50
gia 80
ori

liep het beste met de ori maar er valt meer uit te halen

dus hoe kan ik hem aanpassen of waar vind ik meer info over het berekenen van uitlaten?


kun je niet beter je cilinder aan (laten) passen op een hoogtoerige(?) promabocht??
 
Members zijn vervelend :-|

Dit topic is 986 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved