Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #49975 - opmaat uitlaat maken (1e keer)
|
Pagina 1 van 1
|
Dit topic is 824 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
mtlover |
25-5-2008 23:04 |
Posts: 2372 |
Waarom is iedereen ineens toch zo opmaatgeil? Ga je er eerst maar eens goed in verdiepen, een opmaat maak je niet alleen aan de hand van berekeningen, testen moet je! Berekeningen kunnen een richtlijn zijn.
Daarnaast zou je ook de search eens kunnen gebruiken misschien?
|
|
|
|
Sypie_Honda |
25-5-2008 23:05 |
Posts: 13830 |
0.75mm plaat lassen met electrode kan eigenlijk niet, jah het is sommigen wss wel gelukt, maar dat zat niet mooi.
je zal het TIG, MIG/MAG of met autogeen moeten lassen.
conussen kan je wel rond maken op een stuk as. gewoon met een houten/kunstof hamer. en een beetje met je handjes, 0.75 buig je met je vingers.
berekeningen heb ik niet zoveel doel over :P daarvoor kun je beter bij luc foekema wezen.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
RM-sm |
25-5-2008 23:05 |
Posts: 3908 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
Hallo,
ik wou (eventueel met een vriend van me) voor mijn brommer een opmaat uitlaat maken,
ik heb geen enkele ervaring met berekingen maken ervoor.
is dit moeilijk, en kun je er kant en klare berekeningen van internet voor vinden?
hoe kun je die conussen mooi rond krijgen zonder professioneel gereedschap?
en kun je 0,75mm plaatstaal lassen met een elektrode, met een laag amperage zodat de inbranding klein blijft?
beter las je met migmag of autogeen ofzo..
ik heb met een maatje 0.5mm gebruikt en dat buigt al vrij lastig hoor, en wij gebruikten enkel de rol om ze een begin vorming te geven en daarna op een stuk masief stuk pijp rond buigen.
en dan snel 3 punt lasjes en dan rond maken
edit :
buigen doet het wel, maar om het mooi te buigen is moeilijk
Dit bericht is gewijzigd door RM-sm op 25-5-2008 om 23:07 uur.
|
|
Over steer is when the passengers are scared, under steer is when the driver is scared |
|
Sypie_Honda |
25-5-2008 23:08 |
Posts: 13830 |
beter TIG ja, mig/mag en autogeen word nooit zo mooi als TIG.
en die shit buig je alsof het papier is, tenminste ik toen wel.
maarja ik ben dan ook een stoere metaalbewerker
en idd even ongeveer rond, dan even hechten, dan helemaal mooi rond maken.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Joel_koningslust |
25-5-2008 23:09 |
Posts: 14514 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Raoul
Hallo,
ik wou (eventueel met een vriend van me) voor mijn brommer een opmaat uitlaat maken,
ik heb geen enkele ervaring met berekingen maken ervoor.
is dit moeilijk, en kun je er kant en klare berekeningen van internet voor vinden?
hoe kun je die conussen mooi rond krijgen zonder professioneel gereedschap?
en kun je 0,75mm plaatstaal lassen met een elektrode, met een laag amperage zodat de inbranding klein blijft?
kant en klare berekeningen zijn er niet, je gebruikt een berekening als richtlijn en je gaat daar verder op testen en finetunen
de conussen krijg je netjes rond door ze met een rubberen hamer op een aanbeeld rond te slaan
en 0.75 plaat krijg je heeeeeeeeeel moeilijk gelast met electroden, de kans is heel groot dat je er doorheen gaat
|
|
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting. |
|
Sypie_Honda |
25-5-2008 23:10 |
Posts: 13830 |
met electrodes fik je er al doorheen met het warmstrijken.
|
|
wat niet kan is nog niet uitgevonden. |
|
Frysk |
25-5-2008 23:11 |
Posts: 34928 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Sypie_Honda
met electrodes fik je er al doorheen met het warmstrijken.
inderdaad, dun staal word er te gauw warm door en fikt gaatjes (ervaring met spatbord lassen )
|
|
giggitybyte |
|
rickie-rs2 |
26-5-2008 8:45 |
Posts: 112 |
kan iemand zo'n formule geven als richtlijn dan, ik wil namelijk ook graag op maat uitlaatje maken
Dit bericht is gewijzigd door rickie-rs2 op 26-5-2008 om 8:46 uur.
|
|
rieju rs2 spullen te koop!! |
|
Dit topic is 824 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 1
|
|