Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - hoe maak ik mijn voor vork stugger

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1117 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49974 - hoe maak ik mijn voor vork stugger
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

mt125 athena 25-5-2008 19:54 Print topicpost

Posts: 216
ik heb een honda mtx supermotard met alles er op en aan maar nu is de voorvork te slap hoe maak ik die stugger
 

ronge48 25-5-2008 19:55 Print reply

Posts: 3003
kvt..

maar dit kun je doen door er meer olie in te doen
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
fs180 25-5-2008 19:55 Print reply

Posts: 1346
meer olie
 
Oldtimer Puch Maxi TE KOOP
mt125 athena 25-5-2008 19:56 Print reply

Posts: 216
wtf denk ff naa dan klappen de keerringen er uit of gaan lekken in IEDER geval
 
ronge48 25-5-2008 19:58 Print reply

Posts: 3003
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt125 athena
wtf denk ff naa dan klappen de keerringen er uit of gaan lekken in IEDER geval


denk zelf eens na

je hoeft alleen aan de bovenkant de doppen eraf te halen

verder hoef je niks uit elkaar te halen
 
Bier, Zweet en gebakken Schoap
Pezmerga 25-5-2008 19:58 Print reply

Posts: 320
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt125 athena
wtf denk ff naa dan klappen de keerringen er uit of gaan lekken in IEDER geval


doe dan wat anders tis een mogelijkheid..
 
mt125 athena 25-5-2008 20:00 Print reply

Posts: 216
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: kevin-senda-sm
[...]


denk zelf eens na

je hoeft alleen aan de bovenkant de doppen eraf te halen

verder hoef je niks uit elkaar te halen


en als je er meer olie in doet dan gaat hij lekken gast
 
GJSchoonbeek 25-5-2008 20:01 Print reply
Posts: 356
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt125 athena
[...]


en als je er meer olie in doet dan gaat hij lekken gast


Als je der zelf zoveel verstand van hebt zoek dan ook zelf een oplossing..?
 
mt125 athena 25-5-2008 20:02 Print reply

Posts: 216
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: GJSchoonbeek
[...]


Als je der zelf zoveel verstand van hebt zoek dan ook zelf een oplossing..?


mischien dat iemand anders betere ideeen heeft ik dacht zelf om er bussen tussen de veren en de dop te zetten
 
Jozeff - Forum en Sales Moderator 25-5-2008 20:03 Print reply

Posts: 10835
van meer olie wordt hij maar weinig stugger is mijn ervaring.
Je moet er stuggere veren in doen of de veren proberen op te spannen
 
Netheid is voor de dommen, het genie beheerst de chaos.
Vuile Beunkoe 25-5-2008 20:03 Print reply

Posts: 6114
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mt125 athena
[...]


mischien dat iemand anders betere ideeen heeft ik dacht zelf om er bussen tussen de veren en de dop te zetten


Of dikkere olie.
 
[*] Let op uw kinderen, denk om mijn snelheid [*]
mt125 athena 25-5-2008 20:04 Print reply

Posts: 216
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Hellracer_89
[...]


Of dikkere olie.


dikkerre oli lijkt me ook niet zoon slecht id hoeveel dikker zou hij moetten ong 2 of 3 eenheden ??
 
Joel_koningslust 25-5-2008 20:05 Print reply

Posts: 14514
duw die bussen die je eerder al noemde maar tussen de veren en dan maak je de voorvork weer dicht nadat je er 10w40 hydroliekolie in hebt gegooit
 
This is OPEL country, where on a quiet day you can hear the turbos whistling, the webers barking and the FORDS rusting.
mt125 athena 25-5-2008 20:06 Print reply

Posts: 216
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Joel_koningslust
duw die bussen die je eerder al noemde maar tussen de veren en dan maak je de voorvork weer dicht nadat je er 10w40 hydroliekolie in hebt gegooit


k zal het eens proberen alvast bedankt
 
linge-tuning 25-5-2008 20:10 Print reply

Posts: 460
-Dikkere olie, maar verschil is nauwelijks merkbaar bij een bromfiets, das echt iets voor competitie
-Busjes draaien in verschillende lengtes en die tussen de dop en veer doen, dan beetje testen wat het beste rijdt, dat is een goede goedkope oplossing
-Of stuggere veren laten maken maar dat kost weer wat...

Ik zou voor busjes gaan.

Verder hoef je ook niet zo achterlijk te reageren, jij vraagt om mogelijkheden, die krijg je, dan hoef je ze niet meteen af te kraken want je wist het zelf toch niet? Anders vraag je 't toch ook niet?

oja en van meer olie klappen de keerringen er niet uit, zit namelijk een borgring voor, dan moet je flink je best doen om die keeringen eruit laten klappen. Keerringen gaan alleen lekken door uitdroging of vuil.

Dit bericht is gewijzigd door linge-tuning op 25-5-2008 om 20:11 uur.
 
Harold 25-5-2008 20:39 Print reply

Posts: 1052
Eigelijk is de enige goede manier andere veren nemen.

Je kunt er wel busjes boven plaatsen, maar daar pas je alleen je veervoorspanning mee aan. Dus er zal iets meer kracht op moeten komen voordat hij begint met inveren. Veert hij eenmaal in dan doet hij prezies het zelfde als zonder die busjes. Je verplaatst het punt qua kracht waarbij hij begint met inveren. Hij wordt dus niet stugger!.

Wil je hem stugger, dan zul je voor een veer met minder windingen moeten gaat of met een grotere draad dikte.

Olie heeft met de demping te maken, dikkere olie vertraagt iets meer (kun je ook als stugger opvatten). Je kunt verschillende voorvork olie diktes krijgen. Deze kun je ook nog met elkaar mengen (mits van het zelfde type) om de goede dikte te krijgen.
 

Dit topic is 1779 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved