Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Opmaat uitlaat berekenen mt5

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1139 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49972 - Opmaat uitlaat berekenen mt5
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

guidomtx 25-5-2008 19:46 Print topicpost

Posts: 78
hallo mensen,
ik heb me al een tijd verdiept in het berekenen van een uitlaat. ik heb het geprobeert met exhaust calculator 2 (vind ik naar mijn mening niet echt goed )
en ik heb dat programmatje van john huijben geprobeerd. maar ik zie dus dat als ik bij dat excel programma (van john) de interactieve uitlaatpoorttiming invul dat er helemaal niets verandert . En wanneer ik als max. tpm 8000 en min. tpm 4000 invul krijg ik hele lange compresion conus. Ohja en diffusor 1 verandert niet (blijft 220mm), En het middenstuk blijft ook 140 mm. Vandaar dat ik dat programma ook een beetje apart vind worden. Vanwege dat het middenstuk juist wel belangrijk is .
zijn er verder nog andere programmaatjes? of zijn er mensen die de formule's aan mij door kunnen geven?
Het is trouwens voor een orginele mt5, ik heb ook geen idee of daar wat trekkracht uit te halen is (zonder te tunen). ik moet voor het invullen van elke uitlaatberekening het maximale toerental weten van mijn orginele mt5. Maar ik weet niet hoe ik daar achter kan komen. Dus wil ik graag weten wat een orginele mb5/mtx-ot van max. toerental heeft (omdat die hetzelfde blok hebben).

Graag hulp gezocht
trouwens ik moest een half uur zoeken voordat ik wist hoe ik hier een bericht moest posten , vandaar dat dit mijn eerste bericht hier is
 
-

Derbi-Olaf 25-5-2008 19:50 Print reply

Posts: 14999
er is een site van luc foekema, op die site staat een link naar een pdf bestan met een 15pagina's tellend verslag over uitlaten van frits overmars.
(met formules erbij)

Dit bericht is gewijzigd door Fantic303trial type2 op 25-5-2008 om 19:51 uur.
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Tombrom 25-5-2008 19:51 Print reply

Posts: 15925
`ff luc foekema mailen kost 5 eu ofzo dan heb je goede berekening
 
De Schout 25-5-2008 19:52 Print reply
Posts: 5327
denk dat er veel meer winst te halen is met veel minder werk door eerst je ori cilinder te bewerken of weg te donderen. die dingen zijn echt rampzalig wat betreft snelheid/vermogen.
 
tune tweak fiddle bang bummer
ikkejw 25-5-2008 19:58 Print reply

Posts: 9886
gooi die originele cilinder maar in de kliko, daar ga je toch nooit harder mee dan 40.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
guidomtx 25-5-2008 20:35 Print reply

Posts: 78
enneu, wat nou als ik 50cc immi eronder gooi? heeft een blowdown van 35 (ongetuned). maar dan moet ik dus heel hoogtoerige uitlaat. ik heb nu luhao eronder dus zal dat een beetje lopen? en hij moet nog wel een beetje betrouwbaar zijn
 
-
G33RT 25-5-2008 21:33 Print reply
Posts: 376
imi = bende, is niet betrouwbaar, slijt als de teering...
Ori cilinder kun je ook niks meer, haal een mooie 50cc snel...

 
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-5-2008 21:36 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
imi = bende, is niet betrouwbaar, slijt als de teering...
Ori cilinder kun je ook niks meer, haal een mooie 50cc snel...



blaaahaat.
zolang er geen a-technici aan hebben gesleuteld loopt een immi op de meegeleverde zuiger ook gewoon 15k km zonder probleem
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
G33RT 25-5-2008 21:39 Print reply
Posts: 376
ik heb er zelf ongeveer een half jaar mee rond gereden, ik zeg ook niet dat die dinge niet snel zijn (zijn ze ook niet) maar het viel mij niks tegen, maar hoe langer je er mee rijd hoe minder de cilinder word, dus als je vaak naar school ofzo moet is het bende...
 
crossgek - Forum en Sales Moderator 25-5-2008 21:42 Print reply

Posts: 10560
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: G33RT
ik heb er zelf ongeveer een half jaar mee rond gereden, ik zeg ook niet dat die dinge niet snel zijn (zijn ze ook niet) maar het viel mij niks tegen, maar hoe langer je er mee rijd hoe minder de cilinder word, dus als je vaak naar school ofzo moet is het bende...


ik heb er een jaar mee rond gereden , gewoon elke dag mee naar school 30km heen en 30km terug.. en eigenlijk heb ik er weinig over te klagen met kracht snel verliezen oid....
 
het gevaarlijkste van een auto, zit tussen stuurwiel en rugleuning
G33RT 25-5-2008 21:44 Print reply
Posts: 376
Dan heb jij net een goede gehad, en ik een minder goede. Want die van mij trok steeds minder goed door, steeds minder toeren echt kut gewoon. Toen meteen vervangen door een athena...
 
dijksman 25-5-2008 21:44 Print reply

Posts: 860
idd gooi die tering cilinder maar weg ik heb er ook 1 gahad met de snelste bovenlangse pijp + 16mm en windje mee en op mijn brommer liggen = ongeveer 55km/h dus fuck die cilinder nu heb ik 50 zeta dat rijd gewoon 80 +
 
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat
mtx_owned 25-5-2008 22:20 Print reply

Posts: 2183
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: guidomtx
enneu, wat nou als ik 50cc immi eronder gooi? heeft een blowdown van 35 (ongetuned). maar dan moet ik dus heel hoogtoerige uitlaat. ik heb nu luhao eronder dus zal dat een beetje lopen? en hij moet nog wel een beetje betrouwbaar zijn


een ongetunede mt cilinder heeft echt geen blowdown van 35...
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
guidomtx 26-5-2008 14:11 Print reply

Posts: 78
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
[...]


een ongetunede mt cilinder heeft echt geen blowdown van 35...


er staat 'een ongetunede 50cc immitatie heeft een blowdown van 35'
en de orginele cilinder en blowdown van 12,99 (13 dus). Dat is onwijs laagtoerig . maar ik zal nog wel eventjes kijken wat ik ermee ga doen. Kan ik 50cc orgineel niet een klein beetje tunen? ik bedoel uitlaatpoort is nou niet bepaald groot, kan ik zonder enige berekening 2 mm naar boven dremelen? Of weet iemand tot hoe ver je kan gaan bij een orginele cilinder? want ik snap dat nog niet helemaal van hoe ver ik kan gaan
 
-

Dit topic is 1223 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved