Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Begin Forum - downgraden van een mtx met nsr blok

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 474 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Begin Forum - Topic #49970 - downgraden van een mtx met nsr blok
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

rvango 25-5-2008 17:36 Print topicpost
Posts: 23
Tja misschien een niet veelvoorkomend toppic, maar ik heb laatst een mtx sh met een nsr blok gekocht.
Hierop zit een 70 cc met mikuni carburateur ( vraag me niet welke maat want dat weet ik niet)

tandwielen 14 / 43

Proma uitlaatje of zoiets.

Hij is voor mijn zoonjte en loopt dus veel te hard +- 80

Nu heb ik wel een 50 cc cilinder erbij waarbij ik een andere zuiger moet aanschaffen.

Kan ik de kop die op de 70 cc zit gebuiken voor de 50 cc ???

En heeft iemand een standaard carberateur liggen tegen een schappelijk prijsje ??


Kan ik bv ook de uitlaat "knijpen "zodat de brommer minder hard gaat.??

gr Ruud
gr Ruud
 

falco 25-5-2008 17:38 Print reply

Posts: 3724
prop (trechter) in de uitlaat lassen is een optie
 
Sj_dt 25-5-2008 18:10 Print reply
Posts: 886
het makkelijkst en goedkoopst is idd om hem te begrenzen. prop in de uitlaat lassen is het makkelijkst. Daarna zul je de brommer natuurlijk ook opnieuw af moeten stellen, maar als de carb niet schandalig groot is kan je die er ook gewoon op laten zitten.
 
Elco 25-5-2008 18:33 Print reply
Posts: 4527
Wanneer u hem echt lekker wilt afvoeren kan u er beter een 50 cc onder maken. dan is het ook officieel weer een brommer en dan hoef je hem bijna niet te begrenzen. waardoor die nog wel lekker meekomt bij het stoplicht

Ook moet je hem dan weer afstellen maar dit is vrij makkelijk


 
Sj_dt 25-5-2008 18:51 Print reply
Posts: 886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Derbi_Elco
Wanneer u hem echt lekker wilt afvoeren kan u er beter een 50 cc onder maken. dan is het ook officieel weer een brommer en dan hoef je hem bijna niet te begrenzen. waardoor die nog wel lekker meekomt bij het stoplicht

Ook moet je hem dan weer afstellen maar dit is vrij makkelijk




als het voor weggebruik bedoeld is idd wel gewoon ee 50cc opzetten, maar het klinkt meer als dat de brommer bedoeld is om thuis wat rond te crossen, dus dan is begrenzen een makkelijkere/goedkopere oplossing
 
Tombrom 25-5-2008 19:23 Print reply

Posts: 15925
hoe oud is uw zoontje?

en wat gaat er gebeuren beetje crossen?

anders zou ik kijken of u een originele uitlaat kan kopen

die knijpt lekker en houd redelijk koppel en kracht om te kunnen crossen
 
rvango 26-5-2008 13:47 Print reply
Posts: 23
Dank allen voor de vele reacties,
Hoop dat er nog meer komen.
Mijn zoontje is 14 jaar en inderdaad is het voor crossen op boerengrond bij een vriendje.

Uitlaat knijpen is duidelijk, ring erin lassen. Iemand hier ervaring mee ???

Tevens wil ik graag weten of de kop van de 70 cc op die van de 50 past en of kan.

Als mijn carb te groot is kan deze dan dienen voor een 50 cc door de sproeier aan te passen ???

gr Ruud
 
Djeep 26-5-2008 13:51 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: rvango
Dank allen voor de vele reacties,
Hoop dat er nog meer komen.
Mijn zoontje is 14 jaar en inderdaad is het voor crossen op boerengrond bij een vriendje.

Uitlaat knijpen is duidelijk, ring erin lassen. Iemand hier ervaring mee ???

Tevens wil ik graag weten of de kop van de 70 cc op die van de 50 past en of kan.

Als mijn carb te groot is kan deze dan dienen voor een 50 cc door de sproeier aan te passen ???

gr Ruud


Waarschijnlijk is die kop die op die 70cc zit gewoon een 50cc kop, dus zou gewoon moeten passen, maar kunnen we vanaf hier niet zien.

Ring erin lassen is simpel, je zoekt een ring met goede buitendiameter, legt hem erin, en door gat van de binne diameter steeds verder uit te boren ga je steeds harder. Gewoon vast maken met 2x een laspuntje.

Sproeier moet je (bijna) altijd aanpassen als je iets veranderd aan motorisch gebeuren. Als het een 20mm is, word hij net iets te groot voor een 50cc, kan je beter een 16mm of originele 13mm kopen.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
ikkejw 26-5-2008 15:01 Print reply

Posts: 9886
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
[...]


Waarschijnlijk is die kop die op die 70cc zit gewoon een 50cc kop, dus zou gewoon moeten passen, maar kunnen we vanaf hier niet zien.

Ring erin lassen is simpel, je zoekt een ring met goede buitendiameter, legt hem erin, en door gat van de binne diameter steeds verder uit te boren ga je steeds harder. Gewoon vast maken met 2x een laspuntje.

Sproeier moet je (bijna) altijd aanpassen als je iets veranderd aan motorisch gebeuren. Als het een 20mm is, word hij net iets te groot voor een 50cc, kan je beter een 16mm of originele 13mm kopen.



2 laspuntjes is te weinig, ik heb eens een ring op 4 punten vast gelast maar die lag er na een week uit.
 
Preserve nature - Always wear a helmet
JustinP 26-5-2008 16:49 Print reply
Posts: 204
Origineel zitten ze ook vaak vast met 2 laspunten. Wanneer het staal mooi blank is tijdens het lassen zou dit voldoende moeten zijn
 
- Han - 26-5-2008 16:53 Print reply

Posts: 9667
2 laspunten moet idd genoeg zijn.

Maar mijn ervaring is dat je met 50cc amper vooruit komt om te crossen (over de akkers enzo). Maargoed, dat is voor iedereen zichzelf.
 
<10.000 posts
Convergence 26-5-2008 16:54 Print reply

Posts: 2192
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



2 laspuntjes is te weinig, ik heb eens een ring op 4 punten vast gelast maar die lag er na een week uit.



Had mijn gianelli ook met 2 laspuntjes gedaan bleef gewoon zitten. en had er ook moeite mee om hem eruit te krijgen
 
Project 2010 zie project Snowhite
Tombrom 26-5-2008 16:55 Print reply

Posts: 15925
ik reed zelf toen ik 14 was met me mt ook 70cc etc

als er gecrosst word zou ik wel de 70cc houden en dan gewoon de uitlaat knijpen of een originele uitlaat aanschaffen

anders is het eigenlijk niet te doen het crossen dan

rijd nu met een drd die over de 100 gaat mja rijd al vanaf me 10e ofzo
 
stoeptegel 26-5-2008 16:57 Print reply

Posts: 3085
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: tombrom
ik reed zelf toen ik 14 was met me mt ook 70cc etc

als er gecrosst word zou ik wel de 70cc houden en dan gewoon de uitlaat knijpen of een originele uitlaat aanschaffen

anders is het eigenlijk niet te doen het crossen dan

rijd nu met een drd die over de 100 gaat mja rijd al vanaf me 10e ofzo

Wat heeft dat laatste ermee te maken? Moeten wij je nu stoer vinden ofzo Ga maar gauw je luier laten verschonen door mammie, klein rotjong
 
80 cc ownatsj
Tombrom 26-5-2008 17:00 Print reply

Posts: 15925
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: stoeptegel
[...]

Wat heeft dat laatste ermee te maken? Moeten wij je nu stoer vinden ofzo Ga maar gauw je luier laten verschonen door mammie, klein rotjong


meer om te bedoelen dat snelheid eig geen fuck uitmaakt en dat het makkelijk kan

mja als jij het zo opvat is het prima
 
Djeep 26-5-2008 17:02 Print reply

Posts: 8621
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ikkejw
[...]



2 laspuntjes is te weinig, ik heb eens een ring op 4 punten vast gelast maar die lag er na een week uit.


Dan kan jij niet lassen, ik had 1 laspunt, en daar heb ik 2 weken mee gereden
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?

Dit topic is 1855 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved