Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - Mtx-sh

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 866 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49968 - Mtx-sh
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Fabio 25-5-2008 16:57 Print topicpost

Posts: 1737
Dag heren,

Ik heb sinds kort een mtx-sh. Rijdt probleemloos, alleen zit er een gigantische sproeier in en zuipt hij als een gek. Er ligt de volgende setup onder:

Eurocilindro 70cc met meteoor zuiger en 70cc kop.
4 kleps malossi membraam met carbonnen kleppen
20mm mikuni extern
orgineel luchtfilter met snelle luchtslang
Technigas uitlaatje met proma demper
Standaard ontseking met malossi grondplaat

Hij rijdt met die 20mm mikuni ongeveer 1 op 10 terwijl ik gewoon rustig heb gereden. Zo'n 50km/u. Lange stukken aan een. Topsnelheid ligt op 75km/u. Er zat een mikuni 240 in. Ik heb de carb verwisselt voor een 16mm keihin. Daar heb ik vervolgens een 130 keihin in gedraaid maar dat is nog veel te klein. Hij valt direct uit bij gas geven. Zodra de choke er af gaat valt hij meteen uit.

Wat ik al heb gecontroleerd:

- De compressie is goed, de cilinder is pas een half jaar oud. Er is nog niet veel mee gereden.
- Het membraam is nieuw en zo te zien sluiten de kleppen goed aan.
- Het luchtfilter is ook nieuw en netjes in de olie gezet. De box is verder ook gewoon heel. De luchtslang is ook dicht, tevens bij de aansluitingen.
- De uitlaat is luchtdicht.
- De cilinderkop is als nieuw, tevens het schroefdraad van de bougie is in orde.


Heeft er iemand nog suggesties? Misschien een lekke keerring(links)?
 

Djeep 25-5-2008 17:00 Print reply

Posts: 8621
130 is niet te klein, eerder veels te groot. Gooi er maar een 100 in, en kijk hoe hij dan loopt.
 
Zeg kerel, zo'n powerband, Is dat nou duur?
mtx_owned 25-5-2008 17:00 Print reply

Posts: 2183
klinkt als valse lucht
 
Vrijheid is een volgetankte Mercedes
Fabio 25-5-2008 17:13 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Djeep
130 is niet te klein, eerder veels te groot. Gooi er maar een 100 in, en kijk hoe hij dan loopt.


Dat dacht ik dus ook, vandaar dit topic. Ben begonnen met 100, die was dus veels te klein.

Quote:
Oorspronkelijk gepost door: mtx_owned
klinkt als valse lucht


Ja, ook dat vermoed ik, maar ik kan het nergens vinden. Iig niet bij de carb of cilinder. Vandaar de vraag of misschien de keerring lekt aan de linker kant.

Tevens vind ik de mtx vrij traag. Ik bedoel, hij trekt wel lekker maar de top is erg laag. Met mn mb ga ik sneller met 50cc.

 
JustinP 25-5-2008 18:48 Print reply
Posts: 204
Daarbij zou de sproeier niet te klein kunnen zijn wanneer hij beter rijdt mét shoke. Wanneer hij valse lucht trekt via een lekke pakking zou dat niet zulke grote gevolgen mogen hebben, maar zou hij juist wat feller moeten rijden in de meeste gevallen.

Je membraamkleppen sluiten goed aan, maar gaan ze ook goed open en blijft er niet eentje hangen?

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 25-5-2008 om 18:49 uur.
 
Fabio 25-5-2008 18:51 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: JustinP
Daarbij zou de sproeier niet te klein kunnen zijn wanneer hij beter rijdt mét shoke. Wanneer hij valse lucht trekt via een lekke pakking zou dat niet zulke grote gevolgen mogen hebben, maar zou hij juist wat feller moeten rijden in de meeste gevallen.

Je membraamkleppen sluiten goed aan, maar gaan ze ook goed open en blijft er niet eentje hangen?

Dit bericht is gewijzigd door JustinP op 25-5-2008 om 18:49 uur.


Membraamkleppen gaan goed open en sluiten ook goed af. Ik denk dan toch dat de keerring aan de linkerkant lucht trekt. Ik ziu geen andere plek weten waar hij anders zo veel lucht aan kan zuigen.
 
johankreidlerman 25-5-2008 19:20 Print reply

Posts: 3693
heb je ook al een kleinere sproeier geprobeert
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Fabio 25-5-2008 19:52 Print reply

Posts: 1737
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: johankreidlerman
heb je ook al een kleinere sproeier geprobeert


ja, ben begonnen met 100. Die was veel te klein.

Ik heb net de ontsteking er af gehaalt en de boel is erg vettig. Denk dat gewoon de keerring lek is.
 
johankreidlerman 25-5-2008 20:05 Print reply

Posts: 3693
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
[...]


ja, ben begonnen met 100. Die was veel te klein.

Ik heb net de ontsteking er af gehaalt en de boel is erg vettig. Denk dat gewoon de keerring lek is.

100 klinkt redelijk, meschien een 90 proberen
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Fabio 25-5-2008 20:18 Print reply

Posts: 1737
lees de startpost ff
 
Oldschool 26-5-2008 13:25 Print reply

Posts: 99
Moet idd je keerring zijn. Het zou namelijk met deze setup wel moeten draaien met sproeier 100 of daarbij in de buurt.
Je zegt het zelf al, ontsteking vettig. Dikke kans dus dat daar je probleem zit.
 
Op de fiets vond ik niets, daarom kocht ik een brommer bij de lommer
Fabio 27-5-2008 23:16 Print reply

Posts: 1737
De keerring is vervangen en hij doet het al veel beter. Ben nu ff bezig met afstellen. Heb er nu een 100 in zitten maar ik krijg 'm niet stationair draaiend. De schroef is helemaal ingedraaid. Lijkt me dat de sproeier te groot is dan, toch?
 
zwarte-beuner 27-5-2008 23:21 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Fabio
De keerring is vervangen en hij doet het al veel beter. Ben nu ff bezig met afstellen. Heb er nu een 100 in zitten maar ik krijg 'm niet stationair draaiend. De schroef is helemaal ingedraaid. Lijkt me dat de sproeier te groot is dan, toch?


wat voor kleur is je bougie?

en je moet me tog eens uitleggen wat een snelle luchtslang is
 
brommerloos
ToMB5 27-5-2008 23:24 Print reply

Posts: 144
Je moet ff een iets kleienere proberen, had ik ook met mn MB.. Gewoon blijven proberen, zet er een 90 in of zoiets dergelijks..

 
zwarte-beuner 27-5-2008 23:25 Print reply

Posts: 2651
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: ToMB5
Je moet ff een iets kleienere proberen, had ik ook met mn MB.. Gewoon blijven proberen, zet er een 90 in of zoiets dergelijks..



lees topic
 
brommerloos
Fabio 28-5-2008 0:00 Print reply

Posts: 1737
dat heeft hij waarschijnlijk wel gedaan. De keerring was de oorzaak van de valse lucht. Deze is vervangen en het probleem is opgelost. Vervolgens ben ik begonnen met afstellen. Daaruit ontstond de vraag, wanneer hij stationair niet blijft lopen ondanks een volledig ingedraaide staionairschroef, dan was de sproeier toch te groot?

Zijn antwoord op die vraag luidt: Ja, draai er een 90 in.
 

Dit topic is 999 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved