Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - honda mb drijfstang doormidden

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1213 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49954 - honda mb drijfstang doormidden
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Saknet 24-5-2008 21:27 Print topicpost

Posts: 10355
Vroeg me af waarom mn drijfstang door midden is geknapt
zonet..

door mn malossi mischien die de 11k rpm wel aantikt in de powerband

of door het feit dat ik geen balansas aangesloten heb daarbij?

of zal mn "a kwaliteit" smallend lager kapot zijn gegaan wat uiteindelijk resulteerde in dit?

hij reed perfect en toen was het echt ineens KRAK en zat ie helemaal vast

kmoet enkel eerst nog de zuiger uit de cilinder mokeren voor ik kan zien of het niet een uitgelopen pistonpen clipje is geweest, maar ik ga ervanuit van niet



ziet er wel gezellig uit he


edit: heb er 3 maanden mee gereden elke week 2 of 3keer 25km en nu een lang stuk geraced (wou ff kijken hoe lief hij dat van mij vond, niet zo heel erg dus!)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:29 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.

rik hulkenberg 24-5-2008 21:30 Print reply

Posts: 10029
wat voor een krukass is dit ? orgineel of zo'n imi ding ofzo
als eens een vastloper met deze krukass gehad
 
Fabio 24-5-2008 21:31 Print reply

Posts: 1737
Hoe krijg je dat voor elkaar !!!


Zat er niet haarscheurtje in de drijfstang? Dat wil nog weleens verder scheuren. Het lijkt me sterk dat dit ontstaat door een losgelopen circlipje.
 
Saknet 24-5-2008 21:31 Print reply

Posts: 10355
ja dat weet ik helaas niet meer lol anders had ik het er gelijk bijvermeld
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
johankreidlerman 24-5-2008 21:32 Print reply

Posts: 3693
verotte lagers
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
rik hulkenberg 24-5-2008 21:34 Print reply

Posts: 10029
zo idd verotte lagers kunnen zijn
die tijdens het rijden heen een weer beweegt waardoor er teveel zijwaartse kracht ofzo opkomt en breekt

Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 24-5-2008 om 21:34 uur.
 
Saknet 24-5-2008 21:38 Print reply

Posts: 10355
nu jejullie et zegtgen, hij klonk wel wat rauw, maar die kruk lagers reed ik net een jaar mee... ff denken elke week 50km 50x50=2500km

zal de lagers eens inspecteren met vergrootglas op foute slijtage

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:41 uur.

edit: trouwens, de pistonpen zit nog wel in de zuiger maar de naaldlager ook niet meer dus het drijfstang oog is ook uit elkaar geknapt

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:43 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Mopar 24-5-2008 21:43 Print reply

Posts: 4772
Och, ff een lasje erop en gaaaaaan !

Kan van alles zijn geweest...

haarscheurtjes... te vroege ontsteking, gare lagers, productie fout..

Of gewoon teveel belasting op een krukas/drijfstang die niet capabel genoeg is (geweest)

Maar ik zou het denk maar houden gare lagers.


En nu heb je ook meteen een mooi excuus om 4takt te gaan rijden, want die gaan niet stuk. :P

Gecondoleerd.

edit : Rauw zeg je ?

Dat zou detoneren kunnen zijn, te vroege ontsteking (door hoge compressie, of gewoon het ontstekings tijdstip te vroeg)
Daardoor worden je lagers, en de complete krukas fucking erg belast.

Zou het ook nog makkenlijk kunnen zijn.

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 24-5-2008 om 21:45 uur.
 
Saknet 24-5-2008 21:44 Print reply

Posts: 10355
pff dat is gewoon het teken dat 4takt niet genoeg intern vermogen kan leveren om een drijfstang oog uit elkaar te laten spatten

ontsteking stond iig niet te vroeg, 1mm vanaf carter markering

heb ik eerder wel gehad te vroege ontsteking, toen gingen er in 1 maand 2 malossi zuigers stuk.. gat erin, zie mn vorige topic over mn malossi :p

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:45 uur.

maar nee een vastloper had ik nog niet eerder gehad wel 3x dus compressie kwijt (2x gat in zuiger en 1x jaar geleden met mn oude cilinder, zuigerveer kapoet en zuiger)

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:52 uur.
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Mopar 24-5-2008 21:47 Print reply

Posts: 4772
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
pff dat is gewoon het teken dat 4takt niet genoeg intern vermogen kan leveren om een drijfstang oog uit elkaar te laten spatten

ontsteking stond iig niet te vroeg, 1mm vanaf carter markering

heb ik eerder wel gehad te vroege ontsteking, toen gingen er in 1 maand 2 malossi zuigers stuk.. gat erin, zie mn vorige topic over mn malossi :p

Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:45 uur.


Hm, dat topic staat me volgens mij nog wel bij ja..

Nou, ik denk dat je dan je boosdoener hebt gevonden.

En 4takt gaat niet stuk omdat alles al fabrieks-af word berekend op grote immense bovennatuurlijke krachten

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 24-5-2008 om 21:47 uur.
 
Derbi-Olaf 24-5-2008 21:50 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Mopar
[...]


Hm, dat topic staat me volgens mij nog wel bij ja..

Nou, ik denk dat je dan je boosdoener hebt gevonden.

En 4takt gaat niet stuk omdat alles al fabrieks-af word berekend op grote immense bovennatuurlijke krachten

Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 24-5-2008 om 21:47 uur.

lees: bij honda word er origineel al 125cc gezet op de zelfde onderblokken die ze ook voor 50 cc gebruiken
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Mopar 24-5-2008 21:50 Print reply

Posts: 4772
Trouwens, ik las ff verkeerd, sorry, je ontsteking staat iig niet te vroeg zei je, las er ff overheen..

Maar, hoe ziet je zuiger eruit ? bovenkant that is..
En e.v.t. cilinderkop ?
 
Saknet 24-5-2008 21:53 Print reply

Posts: 10355
die zijn nog wel goed nu, geen eens een deukje ofzo in de kop van de zuiger helemaal intact
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Derbi-Olaf 24-5-2008 22:14 Print reply

Posts: 14999
kan zelfs ook gewoon ouderdom geweest zijn
metaalmoeheid...
maar natuurlijk ook lagerspeling...
en onballans...
of te veel toeren (lijkt me sterk)
 
Heeft een SOHC in z'n broek!
Saknet 24-5-2008 22:42 Print reply

Posts: 10355
Ik reed wel vol gas in zn hoogste gear, zo goed als volle toeren (tot ie krak zei)

had een paar mooie overzichtelijke verlaten wegen kon ik even flink de raceclown uithangen zoals ze dat op et circuit ook doen

mn cilinderhemd is ook helemaal weggeschraapt door de rommel in mn carter hrhr
 
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk.
Derbi-Olaf 24-5-2008 22:43 Print reply

Posts: 14999
Quote:
Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Ik reed wel vol gas in zn hoogste gear, zo goed als volle toeren (tot ie krak zei)

had een paar mooie overzichtelijke verlaten wegen kon ik even flink de raceclown uithangen zoals ze dat op et circuit ook doen

mn cilinderhemd is ook helemaal weggeschraapt door de rommel in mn carter hrhr

dan was 'ie waarschijnlijk gewoon te zwaar belast...
 
Heeft een SOHC in z'n broek!

Dit topic is 1678 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved