rik hulkenberg |
24-5-2008 21:30 |
Posts: 10029 |
wat voor een krukass is dit ? orgineel of zo'n imi ding ofzo
als eens een vastloper met deze krukass gehad
|
|
|
|
Fabio |
24-5-2008 21:31 |
Posts: 1737 |
Hoe krijg je dat voor elkaar !!!
Zat er niet haarscheurtje in de drijfstang? Dat wil nog weleens verder scheuren. Het lijkt me sterk dat dit ontstaat door een losgelopen circlipje.
|
|
|
|
Saknet |
24-5-2008 21:31 |
Posts: 10355 |
ja dat weet ik helaas niet meer lol anders had ik het er gelijk bijvermeld
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
johankreidlerman |
24-5-2008 21:32 |
Posts: 3693 |
verotte lagers
|
|
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P |
|
rik hulkenberg |
24-5-2008 21:34 |
Posts: 10029 |
zo idd verotte lagers kunnen zijn
die tijdens het rijden heen een weer beweegt waardoor er teveel zijwaartse kracht ofzo opkomt en breekt
Dit bericht is gewijzigd door rik hulkenberg op 24-5-2008 om 21:34 uur.
|
|
|
|
Saknet |
24-5-2008 21:38 |
Posts: 10355 |
nu jejullie et zeg tgen, hij klonk wel wat rauw, maar die kruk lagers reed ik net een jaar mee... ff denken elke week 50km 50x50=2500km
zal de lagers eens inspecteren met vergrootglas op foute slijtage
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:41 uur.
edit: trouwens, de pistonpen zit nog wel in de zuiger maar de naaldlager ook niet meer dus het drijfstang oog is ook uit elkaar geknapt
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:43 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Mopar |
24-5-2008 21:43 |
Posts: 4772 |
Och, ff een lasje erop en gaaaaaan !
Kan van alles zijn geweest...
haarscheurtjes... te vroege ontsteking, gare lagers, productie fout..
Of gewoon teveel belasting op een krukas/drijfstang die niet capabel genoeg is (geweest)
Maar ik zou het denk maar houden gare lagers.
En nu heb je ook meteen een mooi excuus om 4takt te gaan rijden, want die gaan niet stuk. :P
Gecondoleerd.
edit : Rauw zeg je ?
Dat zou detoneren kunnen zijn, te vroege ontsteking (door hoge compressie, of gewoon het ontstekings tijdstip te vroeg)
Daardoor worden je lagers, en de complete krukas fucking erg belast.
Zou het ook nog makkenlijk kunnen zijn.
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 24-5-2008 om 21:45 uur.
|
|
|
|
Saknet |
24-5-2008 21:44 |
Posts: 10355 |
pff dat is gewoon het teken dat 4takt niet genoeg intern vermogen kan leveren om een drijfstang oog uit elkaar te laten spatten
ontsteking stond iig niet te vroeg, 1mm vanaf carter markering
heb ik eerder wel gehad te vroege ontsteking, toen gingen er in 1 maand 2 malossi zuigers stuk.. gat erin, zie mn vorige topic over mn malossi :p
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:45 uur.
maar nee een vastloper had ik nog niet eerder gehad wel 3x dus compressie kwijt (2x gat in zuiger en 1x jaar geleden met mn oude cilinder, zuigerveer kapoet en zuiger)
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:52 uur.
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Mopar |
24-5-2008 21:47 |
Posts: 4772 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
pff dat is gewoon het teken dat 4takt niet genoeg intern vermogen kan leveren om een drijfstang oog uit elkaar te laten spatten
ontsteking stond iig niet te vroeg, 1mm vanaf carter markering
heb ik eerder wel gehad te vroege ontsteking, toen gingen er in 1 maand 2 malossi zuigers stuk.. gat erin, zie mn vorige topic over mn malossi :p
Dit bericht is gewijzigd door Saknet op 24-5-2008 om 21:45 uur.
Hm, dat topic staat me volgens mij nog wel bij ja..
Nou, ik denk dat je dan je boosdoener hebt gevonden.
En 4takt gaat niet stuk omdat alles al fabrieks-af word berekend op grote immense bovennatuurlijke krachten
Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 24-5-2008 om 21:47 uur.
|
|
|
|
Derbi-Olaf |
24-5-2008 21:50 |
Posts: 14999 |
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Mopar |
24-5-2008 21:50 |
Posts: 4772 |
Trouwens, ik las ff verkeerd, sorry, je ontsteking staat iig niet te vroeg zei je, las er ff overheen..
Maar, hoe ziet je zuiger eruit ? bovenkant that is..
En e.v.t. cilinderkop ?
|
|
|
|
Saknet |
24-5-2008 21:53 |
Posts: 10355 |
die zijn nog wel goed nu, geen eens een deukje ofzo in de kop van de zuiger helemaal intact
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Derbi-Olaf |
24-5-2008 22:14 |
Posts: 14999 |
kan zelfs ook gewoon ouderdom geweest zijn
metaalmoeheid...
maar natuurlijk ook lagerspeling...
en onballans...
of te veel toeren (lijkt me sterk)
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|
Saknet |
24-5-2008 22:42 |
Posts: 10355 |
Ik reed wel vol gas in zn hoogste gear, zo goed als volle toeren (tot ie krak zei)
had een paar mooie overzichtelijke verlaten wegen kon ik even flink de raceclown uithangen zoals ze dat op et circuit ook doen
mn cilinderhemd is ook helemaal weggeschraapt door de rommel in mn carter hrhr
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Derbi-Olaf |
24-5-2008 22:43 |
Posts: 14999 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Saknet
Ik reed wel vol gas in zn hoogste gear, zo goed als volle toeren (tot ie krak zei)
had een paar mooie overzichtelijke verlaten wegen kon ik even flink de raceclown uithangen zoals ze dat op et circuit ook doen
mn cilinderhemd is ook helemaal weggeschraapt door de rommel in mn carter hrhr
dan was 'ie waarschijnlijk gewoon te zwaar belast...
|
|
Heeft een SOHC in z'n broek! |
|