Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #4995 - Opvoeren citta
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 18481 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
ierieq |
8-8-2002?09:01 |
Posts: 17 |
Heej luitjes,
even een vraagje.. (wordt niet goed van al die adviezen uit de winkels...weten die gasten er wel wat van?)
Heb een citta met 23mm(65 cc??)cilinder 13/13 carb.
leovincy, 60 mm achter pully 70 sproeier + power filter.
Op mijn cilinder zit nog de pet van de originele cilinder.
De hele configuratie loopt maar 55 en trekt niet echt goed op.
Hij zou iets van 60 65 moeten kunnen lopen toch?
Wat doe ik verkeerd? Heb ik een andere pet nodig?
Wat adviseren jullie kenners
ierieq
|
|
|
|
rieju racer |
8-8-2002?11:05 |
Posts: 167 |
ik geloof niet dat de pet zoveel uitmaakt
je kan em afvlakken, dan heb je meer compressie
maar zit er niet gewoon een te grote of te kleine sproeier in?
|
|
This Sucks More Than Anything That Sucked Before |
|
ierieq |
8-8-2002?11:21 |
Posts: 17 |
Heb vanaf maat 64 steeds grotere gedaan.
Ben op 70 blijven steken omdat ik niet groter heb.
Misschien eens wat groter proberen.
Wat is de duimmaat om een ontsteking af te stellen dan?
Greetzzz Eric
|
|
|
|
Blukaap |
8-8-2002?11:47 |
Posts: 10006 |
Uhmm, poelie iets groter pakken (80 ofzo).
Kan ook zijn dat ie het niet trekt.
|
|
Bastila is lief |
|
ierieq |
8-8-2002?11:51 |
Posts: 17 |
Als de poeli groter wordt verklein je toch de eindsnelheid?
Ik heb al de grootst mogelijke overbrenging.
Wat is een gangbare maat sproeier voor 65 cc met 13/13?
en wat is de gemiddelde snelheid dan wat zo'n ding kan lopen.
Ierieq
|
|
|
|
Blukaap |
8-8-2002?12:23 |
Posts: 10006 |
Als de poelie te klein is kan ie niet op toeren komen en verlies je snelheid (en trek je langzaam op).
Dus ik zou het gewoon proberen, het is bijna geen werk en kost ook maar 5 euro ofzo.
|
|
Bastila is lief |
|
rieju racer |
8-8-2002?13:07 |
Posts: 167 |
met een andere poelie hoord ook een andere snaar
en die zijn ff ietsje duurder dan een klote poelie
als de snaar te slap hangt verlies je ook zeeeeer veel
|
|
This Sucks More Than Anything That Sucked Before |
|
Blukaap |
8-8-2002?13:12 |
Posts: 10006 |
Snaar is ook iets van 9 euro.
Bovendien neemt ie een grotere poelie, dus komt de snaar strakker te staan.
En je kunt het blok verschuiven...
|
|
Bastila is lief |
|
ierieq |
8-8-2002?14:04 |
Posts: 17 |
Klopt..
Ik had eerst een 'knaak' poeli maar daar zat een kleine snaar bij..
liep voor geen meter..
Toen maar weer naar de oude maat terug.
Het blok weer naar voren en nu komt ie in ieder geval wel op toeren..
Maar niet wat je zou verwachtten van een 65cc op een snorfietsje.
Ik weet nog van vroeger toen ik zo'n ding had.
Hij met Originele cylinder (wel 13/13 carb) rond de 55 liep met een sneller uitlaatje....
Maar waaaaaarom loopt dat klote ding nu ook maar 55???
De sproeier is maar 70.
Is de (43 mm doorsnede cylinder wel 65cc??? De maten heb ik me laten vertellen zijn anders dan de brommers???)
Greeetzz Ierieq
|
|
|
|
Rens |
8-8-2002?15:06 |
Posts: 6863 |
ik weet waarom dat klote ding maar 55 loopt
citta`s hebben een hele mooie beveiliging tegen te hard rijden, namelijk het spruitstuk waar de carb op zit dit is namelijk veeeeeeeel te klein, al zet je er nog zo een grote carb op en goede cil het gaat nix helpen, dat gaatje is gewoon veel te klein.
Je moet dus ff opzoeken op internet ergens hoe je dat gaatje moet uitvijlen, hierbij moet wel je blokkie er onderuit en gesplitst, dit is gelukkig niet zo veel werk bij een citta.
veel succes ermee.
|
|
achter de maan is alles beter |
|
DeAmOnChiLd |
8-8-2002?18:48 |
Posts: 875 |
ik heb voor citta 1 FOCKING TIP!!!!!!!!!!!
loop naar de plaatselijke dealer en koop een POLINI SPEED ENGINE CARTER geen geshit meer met slechte poelie verhoudingen
daar is alles op aangepast EN DAN OOK ECHT ALLES
hier in krommenie rijd een compleet verstevigde citta met polini speed engine carter die heb een top van 98 AUTO TELLER met een 65cc polini erop en een 20mm carb.
dat gekke ding trekt bij de 55 nog op et achterwiel door!!!!!!!!
dus ff opzoek naar speedengine carter dan zijn al je problemen in 1 keer verholpen
|
|
[url=http://www.growyourownshit.com/users/DeAmOnChiLd][b]Wanna grow weed legally? Join growyourownshit.com[/b][/url] |
|
Steve_ZHC |
9-8-2002?01:49 |
Posts: 2716 |
yup, en als je zoals de meeste mensen geen 250 euro ofsow voor een paar km harder over hebt, kun je gewoon het blok onder je Citta weghalen, en dan ?f het buisje (spruitstukkie) uitboren naar 13/14mm, of een bromblokje ophalen, daar zit die bus nl. niet in.
Mijn overbuurjongen heeft de optisch meest gare ciao uit de omgeving, maar wel met polini 65, Polini (Vespa Si) hogedrukkop, 13/13, Proma Circuit (op de peperdure, nieuwste Polini uitlaat na is dit de snelste uitlaat), powerfiltertje en poulie 7, sproeier 85 is net te groot, en dat ding trekt niet op (uiteraard, het is een Ciao/Si/Citta ding en da's slappe troep vinnik) maar rijdt wel harder dan de meeste euto's op de 80km p/u weg van mijn dorp naar de stad, dus dat's is al gauw zo'n 85 km p/u wat ik niet slecht vind voor een stuk verbogen plaatstaal met wielen.
Je kan trouwens ook een scootervario ombouwen totdat die op je gila past, kerel uit dorp in de buurt had dat ook, gewoon helemaal origineel en dat ding reed maar 55 (snor, toch hard zat zo zonder helm) maar trekken jonge, dan mag je wel een hele vlotte MT/MB/X hebben om d?t bij te houden!!!
|
|
|
|
DaveTSX |
9-8-2002?03:08 |
Posts: 2033 |
Quote: Originally posted by: ierieq
Als de poeli groter wordt verklein je toch de eindsnelheid?
Ik heb al de grootst mogelijke overbrenging.
Wat is een gangbare maat sproeier voor 65 cc met 13/13?
en wat is de gemiddelde snelheid dan wat zo'n ding kan lopen.
Ierieq
sproeier 60 met ngk b8hs bougie werkt het best in een 13/13 carb.
Heb zelf een 70 polini en 13/13 carb, daar zit 58 sproeier in, met 70 poelie en tecno pijp blaast dat 110 als ie zin had. Met 80 poelie zoeen 90KM/h.
maar jij hebt een snorklok, dus ik zou idd 55 of 60 poelie pakken of een bromklok.
|
|
http://www.2weird4u.com |
|
DaveTSX |
9-8-2002?03:10 |
Posts: 2033 |
Quote: Originally posted by: MT7 Racer
yup, en als je zoals de meeste mensen geen 250 euro ofsow voor een paar km harder over hebt, kun je gewoon het blok onder je Citta weghalen, en dan ?f het buisje (spruitstukkie) uitboren naar 13/14mm, of een bromblokje ophalen, daar zit die bus nl. niet in.
Mijn overbuurjongen heeft de optisch meest gare ciao uit de omgeving, maar wel met polini 65, Polini (Vespa Si) hogedrukkop, 13/13, Proma Circuit (op de peperdure, nieuwste Polini uitlaat na is dit de snelste uitlaat), powerfiltertje en poulie 7, sproeier 85 is net te groot, en dat ding trekt niet op (uiteraard, het is een Ciao/Si/Citta ding en da's slappe troep vinnik) maar rijdt wel harder dan de meeste euto's op de 80km p/u weg van mijn dorp naar de stad, dus dat's is al gauw zo'n 85 km p/u wat ik niet slecht vind voor een stuk verbogen plaatstaal met wielen.
Je kan trouwens ook een scootervario ombouwen totdat die op je gila past, kerel uit dorp in de buurt had dat ook, gewoon helemaal origineel en dat ding reed maar 55 (snor, toch hard zat zo zonder helm) maar trekken jonge, dan mag je wel een hele vlotte MT/MB/X hebben om d?t bij te houden!!!
14mm???? Dan zit je buiten je spruitstuk! maak er 12 tot 13mm van en tune je carter nog in de lengte, zoeen 1mm van alle randjes af. In de hoogte zou ik weinig tot niets doen (omdat je dat snel verneukt).
En dan heeft je 13/13 carb ook zin. Dan die 60 sproeier er in flikkeren, en je blaast tering hard op je stuk ijzer
BTW, ik heb een polini speedengine carter, die heeft de inlaat groter als het plaatje in een ori carter!!!
Het plaatje van de speedengine is groter, en die inlaat is MOOOOI
En 2 extra spoelkanalen, en de andere 2 spoelkanalen zijn ook veel groter. Dat rijd hard als je ook een cillinder hebt die er gebruikt van maakt (polini met w-poort).
[This message is edited by DaveTSX on 9-8-2002 03:14] |
| |