Brommerforum.nl wordt gehost door: |
|
|
|
Technical Forum - Topic #49902 - Honda MB 50cc Zeta snel. vraagjes!!
|
Pagina 1 van 2
|
Dit topic is 7183 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Thijsje |
22-5-2008 10:10 |
Posts: 1687 |
meuy
ik heb gister mn honda mb 50cc snel IMITATIE heel vaak warm laten lopen, totdat hij niks meer wou.. *toen was ik ook thuis *
maarja, krukas ligt er volgens mij los in, hoor veel dingen ratelen etc.. dus wil gewoon gereviceerde 5bak kopen, en een 50cc Zeta (parmakit) snel..
nu wil ik graag weten, wat voor cilinder is dit, een snelle cilinder die traag op trekt, of juist 1 met een goed brede powerband?
en is deze ook goed betrouwbaar, ik bedoel,, loopt deze niet zo super gauw warm? ik laat de brommer natuurlijk afstellen.
maar de vraag:
50cc snel Zeta, is dit een snelle cilinder, optrek cilinder, of een met een brede powerband.
en kan deze veel toeren aan?
is het een goed merk, geen problemen merk oid, maar gewono goed betrouwbare cilinder?
bvd
Mathijs
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
nielskempen |
22-5-2008 10:16 |
Posts: 469 |
wil je het bij 50 zee zee znel houden ???
|
|
|
|
Thijsje |
22-5-2008 10:41 |
Posts: 1687 |
ja.
50cc snel zeta
en dus geen 50cc snel imitatie zoals nu...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Fabio |
22-5-2008 11:04 |
Posts: 1737 |
Het zijn goede cilinders. Ik rijd er momenteel ook mee. Heb er een homoet 50cc onder liggen en dat maakt een vrij hoogtoerige powerband. Ook niet erg breed. Zelf heb ik er een 6bak in zitten dus voor mij is dat geen probleem. Met een 4bak zal dat al minder leuk zijn. Met een 5bak heb ik totaal geen ervaring. Eenmaal in de powerband gaat het erg lekker. Ook onderin zijn ze minder dood dan die immitatierommel. Poorten liggen ook netjes, dus niet zo hoekerig als immitatiecilinders. De poorten netjes afwerken moet bij de meeste cilinders. Bij een zeta is het niet nodig maar wel goed om het even te doen. Zuigers zijn van meteoor. Zelf nooit problemen mee gehad. Is ook een L-veer wat ook weer fijn is bij montage. Dat gaat net wat makkelijker. Wat betreft vastlopers, dat hangt helemaal van jezelf af. Ik heb nooit vastlopers of warmlopers, maarja, zoals ik al zei, dat hangt van je afstelkunsten af. Verder heeft de cilinder een nicasil wand. Erg hard spul. De slijtage is dus erg laag. Kwa tuning heb ik geen ervaring dus ik kan je niet zeggen wat voor potentieel er nog meer in zit.
Zeta is zeker een aanrader, maar bedenk wel, het is en blijft een 50cc. Wil je echt de beste 50cc voor een mb/mt, dan neem je een hm167!
|
|
|
|
mb-rider |
22-5-2008 13:43 |
Posts: 453 |
heb zelf een 50ccsnel parma perfect ding... trekt lkkr met originele uitlaat ,
heb hem ook getest met proma trekt slecht in onder en middel toeren maar vlot in de hoge toeren 6.5 /11 k
homoet 50cc trekt goed met een hard geluid max snelheid 100 met 6bak..
fijne cilinder als je goed afstelt best zuinig en of het hard optrekt of lange powerband heeft heeft veel te maken wat voor uitlaat je eronder gooit.
hij kon bij mij veel toeren aan met een boss 70cc uitlaat tot 14 k.. maar heb hem nooit op zijn max laten rijde (bang dat ie te warm werd...)
een aanrader dus
EDIT: zoek je een belgische cilinder(hm167) met zuiger nog nieuw (net gehoond nog niet gereden ) pm me maar,,
Dit bericht is gewijzigd door mb-rider op 22-5-2008 om 13:46 uur.
|
|
|
|
Thijsje |
22-5-2008 20:07 |
Posts: 1687 |
rij met een 70cc proma uitlaat, maar heb ook de snelle?? originele uitlaat liggen..
dit word wel wat moois..
die zeta, is die snel? over de 75/80 wil ik écht niet gaan.. is me gewoon te link...
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
mb-rider |
22-5-2008 20:22 |
Posts: 453 |
Quote: Oorspronkelijk gepost door: Thijsje
rij met een 70cc proma uitlaat, maar heb ook de snelle?? originele uitlaat liggen..
dit word wel wat moois..
die zeta, is die snel? over de 75/80 wil ik écht niet gaan.. is me gewoon te link...
die gaat met een 5bak en proma ook wel over de 75 dat is niet zo moeilijk ..
|
|
|
|
Thijsje |
22-5-2008 20:53 |
Posts: 1687 |
dan maak ik wel prop in uitlaat oid..
of zoals je op pb zei, een begrenzer.. is ook nog wel ideaal lijkt me opzich...
moeilijk aan te sluiten zoiets?
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
mb-rider |
22-5-2008 20:56 |
Posts: 453 |
|
|
|
|
Thijsje |
22-5-2008 21:00 |
Posts: 1687 |
uhm, volgesn mij heeft mijn bobine 1 aansluiting?
waar zo'n klein stekkertje op moet...
of moet er ook een draadje bij de massa? want die zit gewoon zo op het frame geschroefd zegmaar..
hier deze bobine heb ik:
..
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
dijksman |
22-5-2008 21:06 |
Posts: 860 |
ik heb zeta cilinder 50cc met 16 mm keihin en een 70cc proma uitlaat ik rij rond de 75/80 zonder wind dik 80 wind mee ongeveer 85 en dat is slecht af gesteld maar ik ga hem nog goed af laten stellen en dan met een power filter nu heb ik ori filter
|
|
als het niet gaat zo als het moet, moet het maar zoals het gaat |
|
Thijsje |
22-5-2008 21:10 |
Posts: 1687 |
je ori filter isbeter dan een powerfilter.
kun je nog beter dr geen filter op doen, aangezien powerfilter totaal niet filtert.
koop een schuimfilter, doe deze in je orig. luchtfilterbak, en haal die zijkant van je kap eraf... dat staat m wel geinig,, iig zo ik laast zag..
ben ik ook nog van plan, ff wat meer lucht.
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
Saknet |
22-5-2008 21:15 |
Posts: 10355 |
idd ori filter rijd een snelle 80cc probleemloos nog over de 100 mee
|
|
het gros op bf lijkt te zijn ontsnapt uit een psychiatrische kliniek, maar leen is dat werkelijk. |
|
Thijsje |
24-5-2008 12:58 |
Posts: 1687 |
mja, zuigerveer was weg teon ik cil demonteerde..
hele zuiger vol met krassen, en helemaal zwart... van de hitte
andere zuiger in geploft, en hij knalt weer lekker
maar die plannen voor nieuw blokje blijven mooi staan
|
|
http://www.youtube.com/watch?v=8NcqvivbcB8 |
|
honda fryslan |
24-5-2008 13:30 |
Posts: 1914 |
ik ben ook begonnen met een zeta cilinder.. was wel een 70cc dus kan niet veel over de prestatie van de 50 vertellen.. wel dat het me nooit is gelukt om de zeta kapot te krijgen(alles is mogelijk) maar het zijn dus wel erg goede cilinders wanneer kwaliteit belangrijk is..
|
|
2009 2010 2011 2012 2013 2014 2015 Nederlandskampioen Brommersprint Automatenklasse |
|
rabarber |
28-5-2008 22:24 |
Posts: 169 |
ikzelf heb een 50cc parmakit onder mijn straatmt liggen en een 70cc zeta onder mijn crosser.
mijn ervaringen zijn met de 70cc zeer goed lekker snel enzo overigens wel een keer vastgelopen maar hij loopt inmiddels wel weer.
de 50cc vind ik niet zon fijn cilindertje optrekken doet hij bij mij totaal niet zakt ver weg in toeren en dan komt hij weer terug. powerband is wel wat beter en topsnelheid rond de 70. dit ligt mischien wel an de uitlaat een bullit uitlaat en een ori filter. binnekort ff schuim halen en homoet kijken wat hij dandoet.ik rijdt overigens met een 16mm mikuni
Dit bericht is gewijzigd door rabarber op 28-5-2008 om 22:25 uur.
|
|
|
|
Dit topic is 7183 keer bekeken. |
Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp. |
|
Pagina 1 van 2
|
|