Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Poortmap

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 845 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #499 - Poortmap
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
Dit topic is 1663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SPARKLE 26-5-2001?11:20 Print reply
Posts: 1332
He Joost, ik zie dat je replyde op m'n topic, ik denk H? daar hebben we hem weer, meneer de tuning expert, en ik lees vol verw8ing of je iets te melden hebt over het tunen van een 70 ZETA, maar nee hoor!! KOM EENSOP MET DIE TIPS!!!!

 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Joost 26-5-2001?15:34 Print reply
Posts: 1108
Sparkel, v
Vonkenlaan 50
5070 cc sparkelen


Geachte heer Sparkel,

Naar aanleiding van de voorgaande schriftelijke communicatie, zouw het een en ander graag duidelijk willen maken.

De 70cc zeta cilinder is bij mij geheel onbekend en ik heb hier dan ook geen ervaring mee. Als ik hier voor de des betrefende cilinder nu het advies zouw geven om de uitlaat poort ??n milimeter omhoog te veilen, zouw ik uit mijn nek lopen lullen. bla bla bla

Dus..
Met een pw heb ik wel ervaring en kan ik tips geven, voor de rest moet je gewoon uitgaan van wat de andere jongens hier zeggen. En natuurlijk polijsten en scherp maken, maar dat is hopelijk nu wel eens bekent. Ook met waterproof schuurpapier de randen van de poorten afschuinen want anders gaan je zuigerveren wer erg snel naar klote.

Oh nog ff iets, je kan je uitlaat poort het beste met een veil doen, eerst met een rattestaart (rondeveil) de hoeken uiveilen en dan de rest met een vlake niet al te grove veil. Zo krijgje een strake rechte poort, met als voordeel dat je uitlaat veel beter werkt. Je hebt dan namenlijk sterkere golven en die lopen beter door de uitlaat.
De spoel poorten zijn bijna niet te veranderen met een dremel, je hebt van die speciaale 60 graden veiltjes waar mee je nauwkeuriger kan werken dan een dremel.
De Dremel moet je vooral gebruiken voor het polijsten (waterproof schuurpapier) en voor de zuiger. Bij de zuiger kan je gewoon twee gaten boren en die met een frees of veil recht uit frezen of veilen. Of radicaaler een gat maken bij de gehele inlaat. Het modificeren van de zuiger zal op de uitlaat poort na het meeste invloed hebben.

Maar ik heb nu al genoeg gelult denk ik.

enne...





 
It is going to be a Endless summer...
Joost 26-5-2001?16:08 Print reply
Posts: 1108
oh... nog iets...
Als je onder tegen de cilinder aan kijkt moet je het stuk metaal tussen de cilinder want en de spoelpoorten (donker geel) scherp maken. Het donker groene is het wandje tussen de poorten.




enne
 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 1663 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 2 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Vorige pagina
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved