Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Main Forum - Poortmap

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 735 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Main Forum - Topic #499 - Poortmap
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
Dit topic is 1736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

SPARKLE 25-5-2001?14:57 Print topicpost
Posts: 1332
Wie heeft er een pportmap voor mij voor een 70 ZETA?
beetje tunen, ff kijken of het gaat lukken, daarom een pportmap, ik ga niet zomaar lulkraak in een cilinder zitten vijlen, DUS KOM MAAR OP!!
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!

barry 25-5-2001?15:22 Print reply

Posts: 7387
ja ik heb vandaag mijn inlaat en uitlaat poort wat groter gemaakt met mijn 60cc, die was toch niet meer zo goed, dus kan ik daar mooi op oefenen, en kijken of het nut heeft gehad...
 
He?
barry 25-5-2001?15:23 Print reply

Posts: 7387
trouwens geen poortmap zoals je ziet
 
He?
SPARKLE 25-5-2001?15:36 Print reply
Posts: 1332
Owkee, hoeft niet per se een poortmap te zijn als het maar een beetje DUIDELIJK IS wat ik groter moet maken en wat niet
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
-Michiel RS- 25-5-2001?16:19 Print reply
Posts: 2803
Op me mb had ik eerst een ongetunde 70 imi zitten met 13mm carb, dat ding leek mij sloom, ik heb niet volgas gereden, hij haalde wel tot de 11000 toeren met standaard snel uitlaat.
Maar omdat ik die doos vol met imi 70 en 50cc cilinders heb gehad en ook een nieuwe dremel heb, heb ik effe een 70 imi zitten bijwerken, die heb ik er vandaag opgezet met een 16mm carb.
En dat ding rijdt nu stukken beter !! zit een nieuwe zuiger in, dus ik ben nog niet boven de 7000 toeren geweest, maar je voelt al duidelijk dat hij stukken beter rijdt!! :n
Ik heb de inlaat, uitlaat en spoelpoorten aangepast, en een gat ter grootte van de inlaat in de zuiger gemaakt.
Ook aux poorten geboord, carter van het blok is nog niet aangepast op de cilinder, wil ik ook gaan doen, maar eerst die mb ff opknappen.
Maar dat tunen kost echt veel tijd !! ik ben in totaal wel mindstends 5 uur bezig geweest aan die cilinder, en die dremel is echt wel goed !! Zonder dremel zou ik niet aan je cilinder beginnen, Sparkle!
:a

Ik wil wel ff een verhaaltje posten van wat dan the man over zijn cilinders zei, maar dat kan ik niet meer vinden op me harddisk (zooi )

 
barry 25-5-2001?16:34 Print reply

Posts: 7387
ik wil ook een gat in me zuiger maken, maar hoe kan ik dat het beste doen?

 
He?
-Michiel RS- 25-5-2001?16:33 Print reply
Posts: 2803
Ow, hier een foto van hoe ik de zuiger ter grootte van de inlaat heb gefixt.




En hier van je zeta 70:



Maar ik zou die Zeta niet als voorbeeld nemen, en ook nog niet aan de spoelpoorten beginnen, ik heb ze alleen een beetje netjes afgewerkt en alles wat ruimer gemaakt.

Hier heb ik dan tha man's tuning story
(heb ik ooit eens vannut forum geplukt )


Inlaat: die 2 lange poorten wordt 1.
50 imi heeft een klein stukje nog voor de inlaat/spoelpoort zitten (je kunt er alleen schuin doorheen kijken, bij een 70cc is het een groter gat en kun je er recht ook al in kijken) dit haal je dus weg zodat het net als bij een 70cc is.
Dan, de spoelpoorten vanaf de cilindervoet gezien uitfrezen, zodat de gaten iets groter worden en wat betere doorstroom vormen hebben. Dan ook scherpe randjes maken tussen die poorten in, natuurlijk.
Uitlaat poort lichtjes langsgaan met de frees (scheelt al best wel wat) en vooral iets breder maken (meer kracht).
Nou nog een ondersteboven U uit de zuiger zagen, bij de inlaat kant natuurlijk.
Normaal doen we ook spoelkanalen boren, maar dat hadden we bij deze nog niet gedaan...
Dingen die je nog kunt doen (maar wat wij nog nooit gedaan hebben) is de zuiger lichter maken. |/-| (zuigerhemden van de zijkant gezien)
|/ | zo moet die dan worden. Zie je, je moet dus een beetje tussen die hemden in wat weghalen, dichter naar de pistonpen toen, wordt die lichter van. Of het echt helpt weet ik niet.
Carters uitfrezen, zodat de carters beter op de spoelpoorten aansluiten.
En een stuk uit je cilinder frezen, uhm, weer een simpel tekeningetje: |-|
dit zijn de cilinder wanden wanneer je langs de zijkant tegen de cilinder aankijkt (ondersteboven)
die moet je dan zo maken: |_|. Wat het precies doet weet ik niet, maar alle snelle cilinders hebben dat zo, dus dan moet het ook gewoon zo



330
Registered: Jul 2000 posted April 14, 2001 10:42
--------------------------------------------------------------------------------
Ik heb al meerdere cilinders getuned, ik ben nu bezig met een 50cc. Maar die zijn kut ivm de kleine boring. bij een 70 pw kan je het beste het wandje uit de inlaat halen, de wand tussen de spoel poorten scherp maken en de uitlaat poort 1 mm omhoog. Voor de rest een meteor zuiger, liefst l-veer. Voor de rest alles polijsten. Aan de spoel poort timing moet je niet gaan kloten zonder dat je weet wat je doet, het gaat alleen maar kutter lopen geloof me.
Wil echt veel vermogen dan moet je de timing veranderen en dus gaan rekenen. Ook heb je speciaale vijltjes nodig (60 graden) om bij de poorten te kunnen...
mzzl.


 
Broske 25-5-2001?18:51 Print reply
Posts: 532
hehe, dat verhaaltje van danny gaat over een cil die IK getuned heb
liep toen met 20mm en proma en 5 bak en 12-45 net geen 90 maar trok echt wel snel op!
 
wepp
barry 26-5-2001?03:59 Print reply

Posts: 7387
als je bij een 50cilinder alleen het tussenschotje bij de inlaat weg haalt, krijgt ie dan niet te veel benzine? zodat ie het niet kan verwerken?
 
He?
-Michiel RS- 26-5-2001?04:25 Print reply
Posts: 2803
nee joh, zo werkt het niet.
kan je rustig weghalen.
 
SPARKLE 26-5-2001?08:26 Print reply
Posts: 1332
YEAH, that's the shit I want, beter, ik ga eerst nog eens fftjes goed dat verhaaltje doorlezen en dan met de dremel van mijn oom fftjes goed tekeergaan daarbinnen, THNX!!!!
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
SPARKLE 26-5-2001?08:28 Print reply
Posts: 1332
Ow ja michiel, is je zuiger door dat enorme gat niet onwijs uit balans?
En ik heb een meteor zuiger, wat is daar nog aan te doen? Er zitten aan de inlaat kant aan de onderkant van het zuigerhemd al twee kleine spoelpoortjes, groter maken?
 
How am I posting? Call 1-800-BITE-ME!!
Rens 26-5-2001?08:51 Print reply

Posts: 6863
Hey dat is de poortmap van MIJN MTX-SH ZETA!!!
Dit is geen mt cilinder (waarschuwing waarschuwing)
 
achter de maan is alles beter
Rens 26-5-2001?08:55 Print reply

Posts: 6863
inlaat rechtdoor laten lopen (rand eruit) aux ports boren 5mm spoelpoorten polijsten/afwerken uitlaatpoort 0,5mm hoger uitlaatkanaal groter maken en polijsten vanaf de uitlaatpoort tot de uitlaat moet helemaal rechtdoor lopen dit helpt het meest.
 
achter de maan is alles beter
Broske 26-5-2001?10:29 Print reply
Posts: 532
een mtx-sh zeta is veel anders als een mt zeta

maar als je de inlaat 1 groot gat maakt MOET je de zuiger bijwerken, anders loopt hij zo vast, dan kan hij gaan kantelen!! dus wel ff bijwerken!

[URL[t]]http://www.hondamb5.homestead.com/files/zuiger2.jpg[/t]zo moet de zuiger worden[/URL]
 
wepp
Joost 26-5-2001?11:14 Print reply
Posts: 1108
hehe, I'm back .

Tijdje niet geweest, met dit mooie weer kruip ik echt nie achter de compu, gewoon lekker op het stand chickies kijken

Maar ik zie dat er eindelijk een beetje word nagedacht bij het tunen, in plaats van direct je hele cilinder te verneuken kan je beter meerdere kleine stapen doen. Lijkt meschien onzin, maar het is veel interesanter. Dan pas zie je namenlijk de effecten en kan je er wat van leren. Zo kan je bijvoorbeeld de volgende cilinder nog beter tunen.
Als je alles in een keer doet loopt het meschien niet perfect en dan weet je niet waar door het komt.

Grrtz.


 
It is going to be a Endless summer...

Dit topic is 1736 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 2
Spring naar pagina: 1, 2Volgende pagina >
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved