Forums Afdelingen Zoek Personal  
  Je bent niet ingelogd.

Technical Forum - italiaan ploft uit carburateur? help

   Topics
MF - TF - EF - UF
MeF - PF - BeF - CF
   Sales
   Brommers - Blok - Cilinder
   Overige Updates
FAQ - KB - Nieuws - Gallery
Links - Projecten
   Online Users
   Er zijn 1070 users online.

Brommerforum.nl wordt gehost door:
Zeke Internet Services
  Technical Forum - Topic #49895 - italiaan ploft uit carburateur? hel...
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
Dit topic is 1742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.

Biko1990 21-5-2008 21:21 Print topicpost
Posts: 4
he

ik heb een italiaans race brommertje, een Atala met een minarelli p4 blokje(oud)..
als de brommer koud is doet hij het heel goed maar zodra hij een beetje opwarmt begint hij terug te ploffen uit de carbuateur..

ineens boem.. dan doet de brommer heel even niks (qua versnellen) en daarna trekt hij weer door.

ik heb de ontsteking goed gezet, een andere carburateur geprobeert andere bougi..
iemand enig idee wat het kan zijn?
tanx
 

Torque 21-5-2008 21:35 Print reply

Posts: 736
probeer eens een kleinere sproeier, want goedlopen als hij koud is en inhouden als hij warm is zijn de symptonen van een te grote sproeier, te veel benzine dus
 
gaat ie dat zeggen
mtx-motard 21-5-2008 21:36 Print reply

Posts: 14947
komt er dan ook een flam uit je carb (backfire)?
 
Ik wou wat groters dan een Golf.. Nu heb ik een Volkswagen Tsunami
Arjan 2-Stroke 21-5-2008 21:44 Print reply

Posts: 595
iets met poorten? iets met evt. membraan?
 
Trekhaak FM 106.0MHz
Mopar 21-5-2008 21:48 Print reply

Posts: 4772
Hoe is het met de kool aanslag op zuiger, cilinderkop, en uitlaat ?

Alles een beetje mooi schoon ?

edit :

En hoe ziet de vonk eruit als die warm is ?
( dus gewoon ff warm rijden totdat hij begint te ploppen, en daarna als een speer de bougie eruit halen, en ff naar de vonk kijken, brand je fikken niet )

De bobine kan ook zwak zijn, en een te zwakke vonk geven als hij warm is.



Dit bericht is gewijzigd door Mopar op 21-5-2008 om 21:50 uur.
 
johankreidlerman 21-5-2008 21:52 Print reply

Posts: 3693
pak je membraan er eens uit:

membraan zit na de carburateur en spruitstuk , dus moet eerst je card er even af en het spruitstuk zit het membraan.
(membraan is 3 hoekig)

als je hem er uit heb dan pakje hem met de open kant naar je toe, en dan zuig je er even aan (en even blazen op te kijken of dat ook wel wil maar dat zal wel goed zijn)

en als je er aan kunt zuigen dan is hij lek en als het zuigen niet wil dan is het membraan nog goed.

als hij lek is moet je even een andere kopen
 
Ik wil geen geert, ik wil iets Wilders :P
Biko1990 21-5-2008 23:36 Print reply
Posts: 4
te grote sproeier lijkt mij het probleem niet omdat ik net een andere carburateur er op heb, waar hij met een veel te kleine sproeier niet mee op toeren kwam(teveel lucht) en nu de goede sproeier en een luchtfilter, hij loopt netjes.
membraam zal het niet zijn.. gezien het een brommertje uit 1965 is.. toen kende ze dat nog niet..

ik heb geprobeert met extra pakkingen tussen het inlaat spruitstuk en de cilinder omdat bij het ook wel mogelijk lijkt dat hij ontbrand in het spruitstuk.... maar dit was ook niet het geval.

iets met poorten lijkt me ook niet gezien dat het een cilinder is waar niks aan geklungelt is.....
cilinder, zuiger uitlaat en bougi zijn netjes koolvrij..

de bobine vind ik wel lochies klinken ja... dus zal morgen eens kijken of hier iets aan te zien is!

bedankt alvast voor de reacties!

 

Dit topic is 1742 keer bekeken. Log in om te kunnen reageren op dit onderwerp.
Pagina 1 van 1
Spring naar pagina: 1
 
Copyright © 2000 - 2016 - All rights reserved